אסף אביגל, אביו של עידו בן החמש שנהרג מפגיעת רקטה בבניין מגוריו בשדרות, אמר הבוקר (יום ה') ל-ynet: "אני כועס על עצמי, אני לא מבין איך דבר כזה קורה. פתאום ראיתי שמפנים פצועה על אלונקה, אישה על סף עילפון - וזאת הייתה אשתי. היא אמרה לי 'אסף, עידו מת'. איזה אסון גדול".
4 צפייה בגלריה
עידו אביגל
עידו אביגל
עידו אביגל בן החמש שנהרג בשדרות
האב סיפר כי ראה את ניסיונות ההחייאה בבנו, "אבל הרוח שלו לא הייתה שם". עוד שיתף בכאב: "אני מרגיש החמצה, הייתי רוצה יותר זמן עם עידו. לכל ההורים - תהיו עם הילדים, תקדישו להם יותר זמן. זה הכי חשוב. אנחנו מבכים את מות הבן שלנו, ומקווים שהוא יהיה הקורבן האחרון ושאף הורה לא יצטרך לקבור ילד. זה אסון גדול עבורנו, נראה איך ממשיכים מכאן הלאה".
האם, שני, מאושפזת במצב קשה לאחר שרסיסים הוצאו מגופה בחדר הניתוח. היא מונשמת, אך בשלב זה לא נשקפת סכנה לחייה. מועד הלווייתו של עידו טרם נקבע.
4 צפייה בגלריה
פגיעה בבית בשדרות
פגיעה בבית בשדרות
הפגיעה הקטלנית בבניין בבשדרות
שכנה בבניין אמרה ל-ynet: "בעזה צה"ל עושה 'הקש בגג', אותנו אף אחד לא הזהיר. אנחנו מתורגלים היטב, הילדים תמיד דואגים לרוץ לממ"ד, זאת בכלל לא שאלה. גם הפעם הם רצו לממ"ד - אלא שהפעם הממ"ד לא הגן עליהם".
עוד היא סיפרה כי האם שני ואחותה עדי נוהגות להתאחד בבית אחד בימים ביטחוניים מתוחים. "הן מחוברות מאוד, גם הילדים. מעבר לזה שהם משפחה, כולם חברים טובים. הן תמיד מקפידות לסגור את חלון המתכת בחדר המוגן. כולם מתורגלים היטב".
4 צפייה בגלריה
פגיעת רקטה בבניין בשדרות
פגיעת רקטה בבניין בשדרות
תיעוד נוסף מזירת הפגיעה
4 צפייה בגלריה
פגיעה ישירה בבניין בשדרות
פגיעה ישירה בבניין בשדרות
נזקי הפגיעה
(צילום: רועי רובינשטיין)
בבית החולים ברזילי באשקלון עדכנו כי האם נותחה ורסיס הוצא מגופה. היא מונשמת וכאמור לפי שעה לא נשקפת סכנה לחייה. במרכז הרפואי מאושפז גם ילד בן שש במצב בינוני, שגם כן נותח. במקום עדיין מאושפזת קשישה, ניצולת שואה כבת 90. מצבה מוגדר קשה והיא מורדמת ומונשמת. היא נפצעה מרקטה ואילו המטפלת שלה, סהומיה סנטוש, בת 32 מהודו, נהרגה באותו האירוע.
ענת, בעלת הדירה בבניין הסמוך לזה שבו מתגוררת משפחת אביגל, שהטיל חדר לביתה אמש, נכנסה היום לראשונה לדירה וראתה את ההרס. הטיל פגע בקיר החיצוני ופער בו חור גדול לפני שחדר עוד שני קירות פנימיים ונעצר בחדר השינה של הבת הקטנה.

"אם הייתי פה בזמן האזעקה לא הייתי פה היום", אמרה ענת. "לא חשבתי שזה משהו שיקרה אבל אני מבינה שזה היה טיל יוצא דופן. הרגשתי בטוחה בממ"ד אבל מהיום אני לא יודעת".
בבית החולים סורוקה בבאר שבע מסרו כי חל שיפור משמעותי במצבו של החייל שנפצע אתמול מירי הנ"ט על גבול רצועת עזה. הוא נותח עם הגעתו לבית החולים - ומצבו מוגדר כעת קל. שיפור נרשם גם במצבו של הפצוע שנפצע שלשום בראשו לאחר פגיעה ישירה של טיל בביתו. עוד נמסר כי 36 נפגעים פונו לסורוקה ביממה האחרונה, 15 מאושפזים ומצבם מוגדר קל. מתחילת ההסלמה טופלו במקום 123 נפגעים.

אחת השכנות שהגיעה אתמול לבניין סיפרה ל-ynet: "אני מתקשה לעכל את גודל האסון, ולא מבינה איך מדינת ישראל מאפשרת את המצב הזה. אני לא מקלה ראש באירועים האלימים בין היהודים לבין הערבים, אבל עכשיו תושבי הדרום נמצאים עכשיו תחת מתקפת טילים וילדים משלמים את המחיר. צה"ל צריך לפעול בעוצמה ולהגיב על המוות של עידו בצורה כזאת שבעזה לא ישכחו.
"אני שומעת שלפני שמפציצים שם בניינים הצבא נוהג לעשות מה שמכונה 'הקש בגג' ולפנות את האזרחים", היא המשיכה, "אבל אתמול כשירו על עידו אף אחד לא עשה את זהאף אחד לא הזהיר אותו שזה מה שהולך לקרות. למה אנחנו כל כך מוסריים וכל כך עדינים לעומת המחבלים שאיבדו כל צלם אנוש? אנחנו צריכים להגיב להם בדיוק באותה מידה".


ראש העיר שדרות אלון דוידי סיפר לאולפן ynet על הלילה הקשה שעבר על התושבים. "הנזק פה מאוד גדול, היו לנו מספר זירות. היינו עסוקים בפינוי פצועים ונפגעי חרדה, בהרגעת התושבים".
עוד הוא סיפר: הייתי עם האב שאיבד את בנו, מדובר במשפחה יקרה מאוד, מלח הארץ. הכאב גדול מאוד, אבל אנחנו חזקים. עברנו הרבה ימים קשים, ועוד נעבור, אבל מבקש לחזק את התושבים ולומר להם להישמע להוראות פיקוד העורף - הן מצילות חיים".
עוד אמר ראש העיר: "ב-72 השעות האחרונות תושבי ישראל כולה מרגישים את מה שילדי שדרות ועוטף עזה מרגישים כבר יותר מ-20 שנים. המבצע הזה הוא צודק מאין כמוהו. אנחנו צריכים שהוא יהיה רחב כמה שרק אפשר. לפגוע כמה שיותר חזק כדי שנרוויח שקט ארוך - כי זה מה שמגיע לתושבים. מדינה ריבונית צריכה לאכוף את האויב שלה, ואותו אויב לא מבדיל בינינו".
דוידי ציין את הקשר מול גורמי הממשלה: "אני מזהה גיבוי מוחלט. נפגשנו אתמול עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמרנו לו את הדברים, והוא אמר שבכוונתו להמשיך במבצע. פגשנו גם את שר הביטחון בני גנץ, שאמר את אותם דברים. לצה"ל יש תוכניות ופעולות מאושרות לגבי עזה, הן רק מחכות. עכשיו זה הזמן".
לדבריו, אם אותן תוכניות מגירה היו ממומשות, "לא היינו מגיעים לטרור שאנחנו רואים עכשיו בירושלים ובעוד מקומות". יתרה מכך הוא טען: "חמאס מנסה לקחת בעלות על העוטף, על ירושלים ועל כל מדינת ישראל".