באתרי החדשות הגדולים בעולם דיווחו אמש (יום א') על ההצהרה הדרמטית של יו"ר ימינה נפתלי בנט, שהודיע שבחר בממשלת השינוי עם יאיר לפיד, ועל תגובתו של בנימין נתניהו, שעשוי להישאר מחוץ לממשלה. בכותרות הראשיות באתרים השונים וגם בהתראות החדשות (הודעות ה"פוש" מאתרי החדשות) דיווחו כי "מנהיגי מפלגות בישראל גיבשו הסכם בדרך לשים סוף לשלטון נתניהו אחרי 12 שנה".

10 צפייה בגלריה
אתרי חדשות בעולם מדווחים גובש הסכם בדרך לשים סוף לשלטון בנימין נתניהו
אתרי חדשות בעולם מדווחים גובש הסכם בדרך לשים סוף לשלטון בנימין נתניהו
"אחיזתו של נתניהו בשלטון נחלשת". הכותרת ב-CNN
10 צפייה בגלריה
"ישראל מתקרבת להסכם קואליציוני שעשוי להזיז את נתניהו". הכתבה הראשית בניו יורק טיימס
"ישראל מתקרבת להסכם קואליציוני שעשוי להזיז את נתניהו". הכתבה הראשית בניו יורק טיימס
"ישראל מתקרבת להסכם קואליציוני שעשוי להזיז את נתניהו". הכתבה הראשית בניו יורק טיימס
בכותרת הראשית של אתר ה-BBC הבריטי נכתב כי "מפלגה מרכזית בישראל תומכת בהסכם להדחת נתניהו". בתוך הידיעה נכתב כי "מנהיג הימין הקיצוני נפתלי בנט אמר כי מפלגתו תצטרף לשיחות להקמת קואליציה עם מנהיג מפלגת המרכז יאיר לפיד". באתר הרשת הסבירו כי המנדט עבר ללפיד לאחר שנתניהו, שעומד למשפט באשמת שחיתות, נכשל בניסיון להקים ממשלה, וכי בקואליציה המתגבשת יחברו מפלגות מהימין, מהשמאל ומהמרכז. "בעוד שלמפלגות הללו אין הרבה מן המשותף מבחינה פוליטית, הן מאוחדות ברצונן לראות את סיום כהונתו של נתניהו", נכתב.
באתר של ה"גרדיאן" הבריטי, עיתון המזוהה במובהק עם מחנה השמאל בממלכה, דווח כי "מנהיגים מהאופוזיציה הסכימו לכונן ממשלה שתדיח את נתניהו אחרי 12 שנות כהונה רצופה". בידיעה ציינו כי עוד נדרש משא ומתן להקמת הממשלה, אך "המהלך של בנט הנחית מכה אדירה על המנהיג שכיהן בתקופה הארוכה ביותר בישראל, אשר ידוע כאשף פוליטי ושרד ניסיונות חוזרים ונשנים לסיים את הקריירה שלו". גם כאן ציינו את משפטו של נתניהו שמתנהל בימים אלה.
ב"גרדיאן" דיווחו כי דקות אחדות לאחר הצהרת בנט עלה נתניהו "חמור סבר" בכדי להשיב לו. "'הוא ביצע את הונאת המאה', אמר נתניהו על בעל בריתו ועוזרו הבכיר לשעבר, והאשים אותו בנטישת המצביעים הימניים", נכתב. בידיעה הסבירו: "בנט, שרוצה לספח את מרבית הגדה המערבית הכבושה, קרוב הרבה יותר מבחינה אידיאולוגית לנתניהו מאשר ללפיד". עוד נכתב: "למרות הפערים העצומים ביניהם, רבים ממתנגדיו של נתניהו התגייסו מאחורי הרעיון של מה שהם מכנים 'ממשלת שינוי'".

גם באתר ה"וושינגטון פוסט" דווח בכותרת: "מפלגות האופוזיציה בישראל הגיעו להסכמה להדיח את נתניהו". בכותרת המשנה נכתב: "לאחר יותר מ-12 שנים כראש ממשלה, בנימין נתניהו נאבק להחזיק בשלטון בארבע מערכות בחירות עם תוצאות לא-חד משמעיות בשנתיים האחרונות, בעודו עומד בפני משפט שחיתות. כעת קואליציה מגוונת מתחילה תהליך לסיום הקיפאון הפוליטי".
ב"ניו יורק טיימס" דווח בכותרת הראשית: "ישראל מתקרבת להסכם קואליציוני שעשוי להזיז את נתניהו". בכותרת המשנה ציינו כי נפתלי בנט, אותו כינו "אולטרה-לאומי", ויאיר לפיד, "איש מרכז", "התקרבו להקים ממשלה קואליציונית שברירית שתדיח את ראש הממשלה הוותיק, בנימין נתניהו". עוד הם כתבו כי "נתניהו נמצא בסכנה לאבד את השלטון לאחר שמפלגה יריבה לו הודיעה כי תצטרף לאחרות להקמת ממשלה".
בעמוד הראשי של אתר ה-CNN התנוססה הכותרת: "אחיזתו של נתניהו בשלטון נחלשת". בכותרת המשנה הסבירו כי נתניהו עשוי להיות מודח בתוך ימים, "לאחר שיריביו הסכימו לפעול להקמת ממשלת אחדות". ב-CNN ציינו שימינה היא "מפלגת ימין קטנה" ותיארו את המהלך של בנט כ"רעידת אדמה בפוליטיקה הישראלית". על הצהרתו של בנט נכתב: "הוא דחה את הטענות שלפיהן הקואליציה, שתכלול קשת רחבה של מפלגות, תהיה ממשלת שמאל, במקום להוקיר את נכונותם של שותפים פוטנציאליים בקואליציה לאפשר לו להיות מנהיג ישראל".
באתר ה"וול סטריט ג'ורנל" דווח ש"בנט מבקש להדיח את נתניהו". "מפלגת ימינה של הפוליטיקאי הימני צפויה להיות השותפה העיקרית של מפלגתו של יאיר לפיד 'יש עתיד' בקואליציה, ותסלול את הדרך לסיום אחיזתו של בנימין נתניהו בשלטון", נכתב בכותרת המשנה.
ב"לה רפובליקה" האיטלקי דיווחו כי "גובשה ממשלת האחדות הלאומית בלי נתניהו: ברית בנט-לפיד. ראש הממשלה זועם: 'מרמים את המדינה'". ב"אל-פאיס", העיתון הגדול בעולם בספרדית, דווח אמש: "האופוזיציה הישראלית מתכוננת להדיח את נתניהו מהשלטון, בנט השמרן מציע תמיכה מכרעת בלפיד מהמרכז בברית קואליציונית". הידיעה באתר של "פוקס ניוז" היא היחידה שהתמקדה בכותרת בתגובתו של נתניהו לבנט. "ראש ממשלת ישראל נתניהו תוקף את המאמץ להדיחו: 'הונאת המאה'", נכתב בכותרת. בתוך הידיעה הסבירו: "הודעתו של בנט היום היא צעד מרכזי לקראת סיום שלטונו בן 12 השנים של נתניהו".