לשכת ראש הממשלה הודיעה היום (שלישי) כי ישראל החליטה להעביר "כמות סמלית" של חיסונים נגד קורונה לצוותי רפואה של הרשות הפלסטינית וכן לכמה מדינות שפנו בבקשה לסיוע באספקת חיסונים. זאת, על פי לשכת ראש הממשלה, לאחר שבמהלך החודש האחרון "הצטברה כמות חיסונים מוגבלת שלא נעשה בה שימוש".
2 צפייה בגלריה
פראמדיק מגן דוד אדום מד"א מחסן חיסון חיסונים פייזר בית שמש
פראמדיק מגן דוד אדום מד"א מחסן חיסון חיסונים פייזר בית שמש
פרמדיק מד"א מחסן נגד קורונה. ארכיון
(צילום: AFP)
בהודעת לשכת ראש הממשלה נכתב כי "לאור מבצע החיסונים המוצלח בישראל והיותה המדינה המובילה בעולם בהתחסנות האוכלוסייה, התקבלו פניות רבות ממדינות העולם לישראל לקבלת סיוע באספקת חיסונים".
עוד נכתב כי "ישראל אינה מייצרת חיסונים בעצמה והיא הודיעה לפונים כי הכמויות שהוזמנו על ידי ישראל מיועדות לחיסון אוכלוסייתה ואין צפי ליכולת משמעותית לסייע לפחות עד שמבצע החיסונים בישראל יסתיים". עם זאת, לאחרונה הוחלט כי ניתן לסייע באמצעות חיסונים שלא נעשה בהם שימוש.
2 צפייה בגלריה
מטוס חיל האוויר של הונדורס נחת בנתב"ג
מטוס חיל האוויר של הונדורס נחת בנתב"ג
נחיתת המטוס של חיל האוויר של הונדורס בישראל, מוקדם יותר היום
(צילום: פלייט רדאר 24)
בין המדינות שפנו לישראל בבקשה לסייע בחיסונים נמצאות קפריסין, הונדורס וצ'כיה. לא נמסר מי הן המדינות שקיבלו את החיסונים, אך גורם ישראלי רשמי אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הונדורס היא אחת מהן.
ל-ynet נודע כי גם צ'כיה, הונגריה וגואטמלה יקבלו חיסונים. כל אחת מהמדינות תקבל 5,000 חיסוני מודרנה.
בשירות המעקב אחר תנועת מטוסים "פלייטרדאר24" נרשמה מוקדם יותר היום נחיתה של מטוס תובלה של חיל האוויר של הונדורס בנתב"ג. מדובר במטוס של נשיא הונדורס, ועליו יועמסו 10,000 חיסונים של מודרנה - מחציתם עבור הונדורס ומחציתם עבור גואטמלה.
מוקדם יותר השבוע, בפגישה של שר הבריאות ומנכ"ל משרד הבריאות עם נציגי קופות החולים, נאמר כי בחודש הבא צפויים להגיע לישראל מאות אלפי חיסונים של חברת מודרנה. לישראל צפויים להגיע בשבועות הקרובים גם מיליון חיסונים נוספים של חברת פייזר - שיספיקו לחצי מיליון מתחסנים חדשים. לאחר מכן אספקת החיסונים מפייזר הייתה אמורה להיגמר.
עם זאת, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הבוקר במהלך נאומו בטקס בטקס האזכרה הממלכתי ליוסף טרומפלדור, במלאות 101 שנים לנפילתו, כי שוחח עם מנכ"ל פייזר, ד"ר אלברט בורלה, "שיהיה רצף אספקה של חיסוני פייזר ללא שום מחסור, שום קיטוע ושום הפסקה. אז לכו להתחסן. וגם ממודרנה, מקבלים בנוסף עוד ועוד חיסונים, לכו להתחסן".
נכון להבוקר, 4,459,874 ישראלים כבר קיבלו את מנת החיסון הראשונה. 3,075,669 מתוכם קיבלו גם את מנת החיסון השנייה.