משרד הבריאות הודיע היום (רביעי) על ביטול אזהרת הביקור בירכא - שהוטלה לפני כשבוע בעקבות עלייה חדה בקצב ההדבקה בנגיף הקורונה ביישוב.

2 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה בירכא
בדיקות קורונה בירכא
מתחם בדיקות קורונה בירכא
על פי הודעת המשרד, בימים האחרונים התקיימה פעילות משולבת של פיקוד העורף, המשטרה, מד"א, קופות החולים, אנשי הרשות המקומית, אנשי הדת, נכבדי העדה הדרוזית ומשרד הבריאות בכדי לזהות תחלואה בקורונה ביישוב ולקטוע שרשראות הדבקה.
"הפעילות כללה פתיחת דרייב-אין ייעודי והגברה בפעילויות אכיפה. בזכות היענות התושבים באזור נבדקו במשך ארבעה ימים 2,085 מתושבי האזור", נמסר בהודעת המשרד.
"בדיגום אובחנו 75 חולים מאומתים שזיהויים אפשר ביצוע חקירות ובידוד החולים ואנשים שבאו במגע איתם. תוצאות אלו מעידות על הפחתת סיכון למבקרים ומשרד הבריאות מבטל את אזהרת הביקור ליישוב. ירכא מהווה מודל לטיפול נכון ומשותף של כלל הגורמים, תוך גילוי אחריות אישית של האזרחים ומנהיגי היישוב".
אלי רגב, ראש המועצה הממונה בירכא, אמר בעקבות הודעת משרד הבריאות כי "מאמצי ההסברה, האכיפה ושמירה על ההנחיות ימשכו על מנת לשמור בקפדנות על בריאות הציבור בירכא. אנו קוראים לציבור לחזור לירכא, בירת השופינג של המדינה, וליהנות מהאטרקציות שיש ביישוב".
הבוקר נמסר כי על פי נתוני רופאת המחוז, בימים האחרונים חלה ירידה משמעותית במספר הנדבקים החדשים בירכא. ביממה האחרונה, על פי נתוני משרד הבריאות, נוספו שישה חולים.
2 צפייה בגלריה
 "חזרו אל בירת השופינג". הערכת מצב בירכא עם ראש המועצה אלי רגב
 "חזרו אל בירת השופינג". הערכת מצב בירכא עם ראש המועצה אלי רגב
"חזרו אל בירת השופינג". הערכת מצב בירכא עם ראש המועצה אלי רגב
(צילום: דובר צה"ל)
מנתוני קופות החולים נותרו כיום בירכא 181 חולים (על פי נתוני משרד הבריאות יש בסך הכל 266). 25 חולים נמצאים במלונית ובית חולים.
"אנו שואפים לצפי של פחות מ-100 חולים בירכא עד לסוף השבוע", אמר רגב, והודה לתושבים, להנהגה הרוחנית בראשות השייח וואיל מועדי, לפיקוד העורף, המשטרה, מד"א וקופות החולים, על ההיענות למאמצי ההסברה.
לפני הנתונים מסוף השבוע שעבר, תוך שבוע אובחנו בירכא 213 חולים. הנתונים הציבו את ירכא במקום השני ברשימת הערים האדומות בדירוג החולים ביחס ל-10,000 תושבים. במשרד הבריאות אמרו כי מטרת האזהרה הייתה מניעת הגעה של מבקרים למרכזי הקניות בירכא בסוף השבוע.
ביום שני ביקר פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, בירכא - ואמר כי "ייתכן שהמצב יותר בטוח משחשבנו". במהלך הביקור אמר כי "אני בהחלט חושב שהיום המסחר כאן באזור הזה הוא מסחר בטוח. תושבי הגליל, תושבי האזור ואנשים שרגילים לעשות כאן את הקניות שלהם יכולים להגיע לכאן בבטחה.
"אני רואה הקפדה על המסכות, אני רואה הקפדה על הריחוק, אני רואה הרבה ניהול מסודר שלכם ואני לא חושב שאם יש התפרצות של תחלואה ביישוב מיד זה אומר שהמסחר מסביב ליישוב ובפאתי היישוב הוא מסוכן".
ואולם, יש לציין כי בין חמישי בערב, מועד פרסום ההמלצה שלא לבקר בירכא, לשני – לא רק שלא נרשמה התייצבות במספר המאובחנים החדשים אלא נרשמה אף עלייה. על פי נתוני אמ"ן ביום שישי בבוקר 271 חולים פעילים וביום שני היו 314 – עלייה של כמעט 16%.
עם זאת, יש להדגיש כי העלייה ככל הנראה נובעת ממבצע הבדיקות הנרחב שהתקיים בירכא במהלך סוף השבוע.