5 צפייה בגלריה
שולחן ערוך לליל הסדר
שולחן ערוך לליל הסדר
(צילום: Shutterstock)
אחרי שבשנה שעברה הישראלים חגגו "ליל סגר" ושרו מה נשתנה במרפסות הבתים ובחלונות, את חג הפסח השנה תוכלו להעביר גם בקרב המשפחה המורחבת, החברים וללא הגבלות תנועה. אז עם כמה מבני המשפחה נוכל לשבת מסובין, האם אפשר יהיה לטוס לחופשה או לצאת לחופי סיני, ומה עם הופעות, מסעדות ובתי הקולנוע? ynet עושה סדר לקראת החג.
איך נוכל לחגוג את ליל הסדר? נתוני התחלואה, נכון להיום, יאפשרו לחגוג את ליל הסדר ללא הגבלות למעט אלו שחלות כיום. בימים אלה דנים במשרד הבריאות באפשרות להגדלת מספר האנשים שיוכלו להתכנס במקום סגור, מ-20 ל-30. בימים שעד החג יקבעו במשרד אם זה יתאפשר. במקרה שאת ארוחת החג תעבירו בגינה או במקום פתוח, יוכלו להתכנס 50 בני אדם בחוץ.

האם אפשר להתארח בבתי מלון? מחוסנים ומחלימים שמחזיקים בתו ירוק יוכלו לנפוש בבתי המלון ברחבי הארץ. במסגרת הפעימה השלישית של הקלות היציאה מהסגר אישרו שרי הממשלה את פתיחת חדרי האוכל במלונות, שמתנהלים במגבלת תפוסה של 50% מימי שגרה. בחדרי האוכל מותרת שהייה של עד 300 בני אדם בו זמנית.
האם נוכל לשבת במסעדות? בתוך המסעדה מתאפשרת שהייה רק לבעלי תו ירוק - מחוסנים ומחלימים. לבעלי המסעדה מותר להכניס עד 75% מתפוסת הלקוחות המקסימלית של המסעדה, ולא יותר מ-100 בני אדם. מחוץ למבנה מתאפשרת ישיבה גם ללא צורך בהצגת תו ירוק. עד 100 בני אדם יכולים לשבת מחוץ למסעדה אחת. לברים יכולים להיכנס בעלי תו ירוק בלבד, שצריכים לשמור על מרחק משאר הנוכחים במקום.
5 צפייה בגלריה
מזוודה מזוודות ב נתב"ג נמל התעופה בן גוריון
מזוודה מזוודות ב נתב"ג נמל התעופה בן גוריון
מיום ראשון צפויות להתבטל מגבלות היציאה מהארץ והכניסה אליה
(צילום: AFP)
האם אפשר לטוס לחו"ל? בהתאם לפסיקת בג"ץ, וכל עוד לא תכריז הממשלה על הגבלות חדשות, מיום ראשון לא תהיה הגבלת יציאה מהארץ, גם לכאלה שלא התחסנו או החלימו ונאלצו עד כה להגיש בקשה לוועדת חריגים כדי לקבל אישור יציאה. כל אדם שרוצה לצאת מהארץ נדרש להציג בדיקה שלילית שבוצעה עד 72 שעות לפני כן. גם בכניסה לארץ נדרש כל אדם להציג בדיקה, גם במקרה שהתחסן או החלים. עם זאת, אדם שהתחסן או החלים והציג בדיקה שלילית לא יידרש להיכנס לבידוד.
האם יש הגבלה של מספרי נכנסים לארץ? פסיקת בג"ץ קבעה כי מגבלת הנכנסים היומית שעמדה עד כה על 3,000 בני אדם דרך נתב"ג תבוטל.
5 צפייה בגלריה
מבלים בסיני
מבלים בסיני
מבלים בסיני. לא ברור מתי ייצא המתווה לפועל
(צילום: אביגיל עוזי)
האם תחול חובת בידוד על החוזרים ארצה? החוזרים לישראל שאינם מחוסנים או מחלימים צפויים להידרש לפיקוח אלקטרוני על הבידוד הביתי שלהם. במידה שיסרבו או לא יעמדו בתנאי הבידוד הביתי, יישלחו למלוניות. הממשלה יכולה להכריז בנסיבות מסוימות שכל מי שנכנס לישראל ככלל או נכנס ממדינה מסוימת, מחויב לשהות בבידוד ביתי בפיקוח אלקטרוני או במלונית, גם אם התחסן או החלים - מתוך חשש לכניסת וריאנטים שונים של נגיף הקורונה.
האם נוכל לחגוג את החג בחופי סיני? צוות השרים שהוקם לגיבוש מתווה שיאפשר כניסת ישראלים לחצי האי סיני הגיע להסכמה על מכסה של 300 מחוסנים ומחלימים שיורשו להיכנס מדי יום לסיני לאחר שיירשמו מראש. עוד הוסכם כי מעבר טאבה יהיה פתוח חמישה ימים בשבוע. עם זאת, עדיין שוררת מחלוקת באשר לתאריך שבו ייכנס המתווה לתוקף. שרת התיירות אורית פרקש-הכהן ביקשה לאפשר זאת החל מ-24 בחודש, לפני פסח, בעוד עמדת משרד הבריאות היא שיש להתחיל במתווה רק לאחר פסח.
5 צפייה בגלריה
שלום חנוך
שלום חנוך
שלום חנוך באצטדיון בלומפילד ביפו. אפשר לבלות, עם הגבלות
(צילום: מוטי קמחי)
נוכל לבלות בהופעות? רק מחוסנים ומחלימים יוכלו לבלות בהופעות. במבנה סגור ההופעות יוכלו לכלול עד 500 בני אדם, ובשטח פתוח עד 750 בני אדם. לאולם סגור שבו יותר מ-10,000 מושבים יוכלו להיכנס 1,000 בני אדם, בעוד לאצטדיון פתוח עם מספר מושבים דומה יוכלו להיכנס 1,500 בני אדם.
מכירת הכרטיסים לאירועים הללו מתאפשרת מראש בלבד, והישיבה מתקיימת במקומות מסומנים בלבד. אסור לעמוד בסמוך למושב, ולא ניתן יהיה לקיים אירוע בעמידה וללא מקומות מסומנים. האירועים וההופעות מתקיימים ללא ריקודים, ללא מכירה או הגשה של שתייה ומזון וכן נאסרת האכילה בשטח המופעים. על המשתתפים חובת שמירת מרחק ביניהם באירועים.
5 צפייה בגלריה
לבד באולם. אילוסטרציה
לבד באולם. אילוסטרציה
בתי הקולנוע יכולים להיפתח, אבל לרשתות הגדולות לא משתלם
(צילום: shutterstock)
אפשר לצפות בסרטים בקולנוע? בתי הקולנוע פתוחים למחוסנים ומחלימים המחזיקים תו ירוק, אולם לא מתאפשרת הכנסת אוכל ושתייה לאולמות. רשתות הקולנוע הגדולות שנקלעו לקשיים כלכליים אחרי הדממה של שנה טרם הודיעו מתי ישובו לפעילות, בין היתר לאור האיסור על הכנסת אוכל ושתייה שמתנגש עם המודל הכלכלי שלהן. בנוסף, גם האיסור על כניסת ילדים שמצמצם את אוכלוסיית המבלים הוביל אותן לא לפתוח כעת.
מותר לקיים אירועים? הכניסה לאולמות האירועים מותרת רק לנושאי תו ירוק. קיום האירועים מתאפשר בתפוסה של עד 50% מהאולם, כשמספר המשתתפים באירוע לא עולה על 300 איש. 5% מהמשתתפים בכל אירוע יכולים להשתתף בהצגת בדיקת קורונה שלילית שנערכה עד 48 שעות לפני כן. בעל האולם חייב לקבוע מנגנון שיוודא שאין חריגה מ-5%.
אטרקציות תיירותיות תהיינה פתוחות בחג? האטרקציות נפתחו במסגרת הפעימה השלישית של הקלות היציאה מהסגר במתווה התו הירוק, כש-5% יכולים לשהות במקום ללא תו ירוק אך עם הצגת בדיקת קורונה שלילית.
פורסם לראשונה: 21:58, 17.03.21