לאור הפרצה המתמשכת שאפשרה כניסת זנים שונים של הקורונה דרך נתב"ג, המדינה החלה היום (שישי) בעבודות להקמת אוהל בדיקות ענק בנמל התעופה כדי להגדיל משמעותית את מספר הנבדקים שמגיעים לארץ עם היציאה ההמונית לחופשות בחו"ל.

שגרת הקורונה - כתבות נוספות

3 צפייה בגלריה
עבודות הקמת אוהל בדיקות קורונה בנתב"ג
עבודות הקמת אוהל בדיקות קורונה בנתב"ג
האוהל שמוקם בנמל התעופה בן גוריון
(צילום: משרד הביטחון)
בעבודה משותפת של משרדי הביטחון, התחבורה והבריאות יחד עם רשות שדות התעופה מוקם אוהל בגודל של כ-1,500 מ"ר ומשעות הבוקר הגיעו משאיות שפרקו טונות של ציוד לוגיסטי בשטח נמל התעופה. לפי משרד הביטחון, בסיום העבודות יפעלו עשרות עמדות דיגום במטרה לאפשר ביצוע של 2,500 בדיקות בשעה. במשרד מסרו כי העבודות יימשכו עד לכניסת השבת ויימשכו בצאתה כדי לפתוח את מערך הבדיקות כבר בתחילת השבוע.
ראש הממשלה נפתלי בנט פרסם תמונות ממתחם העבודות בחשבון הטוויטר שלו וכתב כי "לאחר שנה וחצי של מגפה עולמית התחלנו הלילה להקים מתחם בדיקות מורחב בנתב"ג כדי לקצר תורים ולאפשר בדיקות מהירות. דברים זזים! כל הכבוד למרב מיכאלי, ניצן הורוביץ, בני גנץ ואיילת שקד".
שרת התחבורה מרב מיכאלי מסרה כי "מתחם הבדיקות הנוסף שמוקם בנתב"ג הוא הכרחי לשמירה על בריאות הציבור והגנה על גבולותיה של ישראל מפני הנגיף, ומצטרף לצעדים שכבר ביצענו כמו הפרדת הנוחתים מטיסות ממדינות בסיכון מרבי לטרמינל 1. הקמת מתחם בדיקות נוסף מתאפשרת בזכות עבודת מטה שבוצעה במשרד התחבורה לאור זיהוי מבעוד מועד של העומסים הצפויים בחודשי הקיץ, שבמסגרתה נמצאו והוקצו השטחים הרלוונטיים כך שהמתחם יוכל להיות הגדול והיעיל ביותר. אני שמחה שמשרד הביטחון נענה להצעתנו להקים את האוהל במתחם שהוקצה, ובכך לחסוך מכרזים וזמן שעולה בבריאות הציבור. משרד התחבורה עומד לרשות משרדי הממשלה בכל צורך וצורך על מנת שנוכל להלחם בתחלואה בצורה המיטבית".
3 צפייה בגלריה
עבודות הקמת אוהל בדיקות קורונה בנתב"ג
עבודות הקמת אוהל בדיקות קורונה בנתב"ג
העבודות בנתב"ג
3 צפייה בגלריה
עבודות הקמת אוהל בדיקות קורונה בנתב"ג
עבודות הקמת אוהל בדיקות קורונה בנתב"ג
השאיפה לפתוח את המתחם כבר בשבוע הבא
שר הביטחון בני גנץ הוסיף: "הגדלת יכולת הבדיקה בנתב"ג לקראת הקיץ היא כלי משמעותי במאבק למען שמירה על בריאות אזרחי ישראל וכלכלת ישראל. כפי שעשינו לאורך כל תקופת הקורונה, מערכת הביטחון תמשיך לסייע במאמץ המבצעי, ובכל משימה לאומית שתוצב בפניה בכדי לשמור על אזרחי ישראל".
בתוך כך, 14 ישראלים עוכבו מהבוקר לאחר שניסו לעלות לטיסות לרוסיה ללא אישור מוועדת החריגים. ברשות האוכלוסין וההגירה אמרו כי בקרי הגבול טיפלו גם בנוסעים שנחתו ממוסקבה כדי לבדוק אם היו ביניהם ישראלים שטסו ללא היתר ובכך צפויים לשלם גם קנס. שרת הפנים איילת שקד שביקרה שלשום בנתב"ג כבר הצהירה כי לרשות האוכלוסין יש דרך לעלות על נוסעים שמנסים להתחמק מקנס או בידוד באמצעות טיסות המשך, והדגישה כי המטרה הסופית היא להפסיק את הטיסות למדינות האדומות. לצד זאת, אין כוונה לסגור את נתב"ג כל עוד התחלואה נמצאת במצבה הנוכחי, לפי שקד.