אם התחלואה תעלה דרמטית, סוגיית סגירת נתב"ג תעלה מחדש. כך רמזה שרת הפנים איילת שקד, שציינה לצד זאת כי אין בכוונת הממשלה הנוכחית לפעול כך בעת הזו, כשמספר המאומתים עדיין נמוך יחסית.
"הסיפור של נתב"ג הוא הסיפור המרכזי. בסופו של דבר נכנסת תחלואה מחו"ל. הדבר הפשוט, אם יש התפרצות משמעותית, זה לסגור את שדה התעופה - אבל המציאות היום שונה ממה שהייתה לפני כמה חודשים, ואנחנו כן מנסים לשמור על טיסות פתוחות לאזרחים", אמרה הערב (יום ד') שקד בסיור בטרמינל 1. היא הדגישה לצד זאת ציינה כי "יכול להיות שבעתיד, אם תגבר התחלואה, הטיסות ייעצרו. כרגע אנחנו מנסים לשמר שגרת חיים".
3 צפייה בגלריה
איילת שקד
איילת שקד
איילת שקד בנתב"ג. מנסים לשמור שגרת חיים
(צילום: בראל אפרים)
שקד ערכה את הסיור בטרמינל 1, כחלק מהמאמצים לסגירת הפרצה בנתב"ג. "העצה הכי טובה היא לא לטוס למדינות האדומות ומי שכן חייב, אז לעשות את זה דרך ועדת חריגים", הוסיפה שרת הפנים. "בעלייה למטוס בקרים של רשות האוכלוסין וההגירה בודקים את אישורי הוועדה ומי שאין לו אישור יורד מהמטוס, כפי שהורדו אתמול כ-37 נוסעים מהטיסה. כאן בטרמינל 1 אין ממשק בין החוזרים מהמדינות האדומות, גם לא עם הנוסעים לאילת". השרה שקד אמרה למנהל נתב"ג שמואל זכאי כי "המטרה שלנו בסוף שהטיסות ייפסקו למדינות אדומות".
היא התייחסה גם לאפשרות שנוסעים ממדינות אדומות יעברו בדרכם במדינות ירוקות בטיסות מעבר, ויימנעו מההגבלות שמוטלות על כאלה שביקרו במדינות אדומות: "נכון, אנשים מארגנטינה או ברזיל יכולים להגיע דרך קונקשן לישראל מארה"ב, אבל לרשות האוכלוסין וההגירה יש את האמצעים גם לדעת מי הגיע מאותן מדינות וכרגע מטפלים גם בנושא הזה. יש התרעה בביקורת הדרכונים ואותם אנשים גם יטופלו".
3 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה בנתב"ג
בדיקות קורונה בנתב"ג
נתב"ג, היום. המטרה: הפסקת הטיסות למדינות אדומות
(צילום: בראל אפרים)
שרת הפנים הזכירה כי לפני יומיים אושרה תקנה שמאפשרת לקנוס את מי שטס ללא אישור ועדת חריגים, ולכן כל מי שינחת בימים הקרובים ממדינות אסורות - ויתגלה שלא קיבל את אישור ועדת החריגים - ייקנס ב-5,000 שקלים.
שקד נשאלה אם גם אזרחים שעולים למטוסים למדינות אדומות ללא קבלת אישור מוועדת חריגים נקנסים, והסבירה כי כרגע התקנות לא עודכנו ושאותם אזרחים לא נקנסים. "אנחנו פותרים את זה על ידי תיקון התקנות. כרגע מי שטס ואין לו אישור מורד מהמטוס, זאת אומרת חוטף רק את עלות הכרטיס. אבל בימים אלו עובדים על תיקון התקנות כך ששוטרים יוכלו לתת קנס גם ביציאה מהארץ, לא רק בחזרה".
3 צפייה בגלריה
נמל התעופה בן גוריון
נמל התעופה בן גוריון
(צילום: שאול גולן)
שקד אמרה כי מספר השוטרים שתפקידם לאכוף את הבידוד הוגדל, ושהיחס למדינות האדומות הוא "הכי אגרסיבי שאפשר", והוסיפה: "אני כידוע חשבתי שנכון לתת למי שמפר בידוד צו איסור יציאה מהארץ עד סוף תקופת החירום, אבל לצערי היועץ המשפטי לממשלה ושר המשפטים חושבים שזה לא עומד מבחינה משפטית. קנסות חמורים בוודאי נותנים, והורדה פיזית מהמטוס".
אתמול בקרי הגבול של רשות האוכלוסין וההגירה, ביחד עם משטרת ישראל, זיהו בטיסות לרוסיה 37 נוסעים ישראלים שניסו לעלות לטיסה למדינה, המהווה מדינה ברמת סיכון גבוהה. זאת, ללא אישור ועדת החריגים, כפי שמחויב על פי התקנות. בנוסף, בטיסות שנחתו אתמול מרוסיה כ-40 נוסעים הגיעו ללא אישור ועדת חריגים, ובכך הפרו את הצו, והם נקנסו ב-5,000 שקלים.