אחרי העסקה שנרקמה בשעת לילה מאוחרת ביום חמישי, שבמסגרתה יתמנה חשב כללי במשרד האוצר עבור הליכוד תמורת מינוי של מנכ״ל לשכת ראש הממשלה החליפי, בני גנץ - שרים בכחול לבן מותחים ביקורת חריפה על התנהלותו של גנץ. מחר (יום א') יובאו המינויים לאישור הממשלה.
1 צפייה בגלריה
בני גנץ וגבי אשכנזי
בני גנץ וגבי אשכנזי
בני גנץ וגבי אשכנזי. שר החוץ לא ידע
(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
הביקורת נעוצה לא רק בעצם ההסכמה לעסקה, אלא גם בכך שגנץ לא התייעץ עם איש מבכירי המפלגה טרם קבלת ההחלטה, ובשעה שידוע לו שמינוי מנכ״ל למשרד המשפטים, שממתין לאישור כבר חודשים, הוא מהמינויים החשובים ביותר שעומדים על הפרק מבחינת כחול לבן.
בכירי המפלגה - בהם שר החוץ גבי אשכנזי, שר המשפטים אבי ניסנקורן ואחרים - לא עודכנו על המהלך. גנץ אף לא התייעץ עמם בשאלה אם כדאי לוותר לליכוד. זאת בשעה שממילא חלק גדול מאנשי רשימת כחול לבן מאבד סבלנות בשל שיתוף הפעולה עם נתניהו, וסבור שגנץ צריך לפרוש כבר עכשיו מהממשלה ולא להמתין.
עוד לפני החלטת גנץ לאפשר מינוי חשוב לליכוד תמורת מינוי זניח לכחול לבן, התסיסה ניכרה בימים האחרונים לנוכח הקיפאון ברוב ענייני הממשלה. על רקע זה, לפני כניסת השבת שלח שר התקשורת יועז הנדל מסיעת "דרך ארץ" הודעה בקבוצת הוואטסאפ של כחול לבן, ועדכן שאין בכוונתו להשתתף בישיבת הממשלה מחר.
"מעדכן שאני לא מתכוון להגיע לישיבת ממשלה בראשון. זה לא מקדם כלום", כתב. "כל עוד אין שליטה על סדר היום, ללא קידום צרכים לאומיים, הישיבות מיותרות. אין בהן שום דבר ענייני. תשתיות התקשורת תקועות בפריפריה, אחרי עשור שכבר היו תקועות. זה שנבלמת חקיקה והתקדמות בנושא, לא מאפשר בעיני שום שיתוף פעולה למראית עין".