ילון גורביץ', במאי הסרטים התיעודיים שהוכה על ידי קצין המבצעים של מרחב ציון במשטרה סגן-ניצב ניסו גואטה, סיפר הבוקר (יום ב') על תחושותיו לנוכח החלטת מח"ש להגיש כתב אישום נגד גואטה בגין תקיפה כפולה. "הוא הסתובב אליי, נתן לי מן בוקס כזה עם מכשיר קשר בפנים, הזזתי את הפנים והוא פגע לי בצד הפנים ובמשקפיים", שחזר גורביץ' בריאיון לאולפן ynet.
האלימות שמיוחסת לקצין המשטרה תועדה בהפגנה שנערכה באוגוסט השנה בירושלים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. בכתב האישום נטען כי גואטה הדף פעמיים בחוזקה את המפגין אביחי מיכאל גרין עם שתי ידיו בפניו. בהמשך הדף הקצין בחוזקה את גורביץ' בחלק גופו העליון אחורנית, והכה בו בעוצמה בצד פניו. כתוצאה מהתקיפה גורביץ' סבל מכאבים בפניו ובאוזנו הימנית.
3 צפייה בגלריה
ילון גורביץ'
ילון גורביץ'
"המשטרה מתנהגת באלימות, וגואטה חלק מזה". גורביץ'
(צילום: משי בן עמי)

"זו הייתה הראשונה מגשר המיתרים לבלפור ואני ליוויתי את הצעדה", סיפר הבוקר גורביץ'. "באיזשהו שלב המשטרה חסמה את הדרך למפגינים ברחוב בצלאל מכיוון שרק עיתונאי יכול לנוע מצד לצד. הם הכניסו סוסים ובאיזשהו שלב התחילו מעצרים בלי שום סיבה נראית לעין.
"גואטה התחיל להתנהג באלימות לא סבירה ואז באחד המעצרים הלכתי אחריו וצילמתי, ואז הוא הסתובב אליי ונתן לי מן בוקס כזה עם מכשיר קשר בפנים. הזזתי את הפנים, הוא פגע לי בצד הפנים ובמשקפיים. המשך הסיפור זה שאני כבן אדם יודע שכמעט לכל אחד יש רגע שקופץ לו הפיוז. הייתי מוכן לקבל שקפץ לו הפיוז".
- אבל. "ניסיתי לפנות אליו, אפילו דרך אח שלו על משהו שהוא כתב לא נכון בפייסבוק ולא נעניתי. חיכיתי כמה ימים ורק אז ניגשתי למח"ש והחלטתי להגיש תלונה. ראיתי את הדברים בעיניים, ראיתי איך גואטה התנהג, הוא היה מאוד נסער. אני חושב באופן כללי שהמשטרה מתנהגת באלימות וגואטה חלק מזה. אין לי שום רצון של נקמה בו, אני לא כועס עליו. אני חושב שצריכים להתנהל ביושר כדי שהמשטרה תנהג בהגינות במפגינים".
3 צפייה בגלריה
ההפגנה בירושלים
ההפגנה בירושלים
מתוך הסרטון שתיעד את גואטה מכה מפגין
(צילום: שלו שלום)
3 צפייה בגלריה
עורך דין עדי כרמלי
עורך דין עדי כרמלי
"הייתה חקירה רשלנית". עו"ד כרמלי
(צילום: אבי מועלם)
עו"ד עדי כרמלי, פרקליטו של סנ"צ גואטה, אמר: "החקירה שבוצעה פה היא רשלנית. אני חושב שאצה לה הדרך למח"ש לסיים את התהליך הזה בכתב אישום שלא לצורך. הלחצים הרבים שהופעלו על מח"ש נשאו פרי, מח"ש לא פעלה כפי שהיא פועלת בתיקים אחרים. כתב האישום לא היה צריך לבוא אל העולם ואני בטוח שהדברים יתבהרו בבית המשפט.
"כתב האישום מתאר אירוע אחד שאליו אנחנו צריכים להתייחס. כל הטענות שהיו מסביב זה חלק מהלחץ התקשורתי והציבורי שיצרו על מח"ש כדי לגרום לה להגיש כתב אישום, לרבות סיפורים על אירועים ישנים וכיוצא בזה. בסופו של יום מח"ש נכנעה ללחץ המסיבי. אני בטוח שזה לא יחזיק מים בבית משפט".
עו"ד כרמלי הוסיף: "מי שחקר את התיק הזה לא הבין איך האירועים מתנהלים. אף אחד מהם לא היה בסיטואציה אפשרית ששוטרים מותקפים ומושלכים עליהם חפצים. המקום לברר הכול עד תום הוא בבית המשפט ואני בטוח שבית המשפט יחליט אחרת מאשר ההחלטה של מח"ש.