1 צפייה בגלריה
מחלקת הקורונה בבית חולים רמב"ם בחיפה
מחלקת הקורונה בבית חולים רמב"ם בחיפה
מחלקת הקורונה בבית חולים רמב"ם בחיפה
( צילום: דוברות רמב"ם)
כיממה לפני תחילתו של הסגר השלישי, ולאחר יומיים ברציפות שבהם מספר הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל חצה את רף ה-8,000, משרד הבריאות עדכן הערב (רביעי) במצב התחלואה. לפי הנתונים, 4,488 מאובחנים חדשים מחצות. שיעור החיוביים עומד על 6%.
בישראל מאושפזים 1,464 חולי קורונה, 887 מהם במצב קשה ו-210 מונשמים. ארבעה מהמונשמים הם מתחת לגיל 39 - בהם נער אחד. בסך הכל ישנם בישראל 60,801 חולים פעילים.
מספר הנפטרים עלה ל-3,512 - תשעה מהם היום. מתחילת חודש ינואר נפטרו בישראל 156 חולי קורונה.

מוקדם יותר עדכן משרד הבריאות שאתמול אובחנו 8,164 נדבקים בנגיף. היה זה היום השני ברציפות שבו מספר הנדבקים חצה את רף ה-8,000. אתמול נערכו כ-119 אלף בדיקות - מספר שיא מאז החלו בדיקות הקורונה בארץ. שיעור התוצאות החיוביות מתוכן היה גבוה ועמד על 6.8%. מפרוץ המגפה בישראל נדבקו בקורונה 462,209 בני אדם.
נוכח העלייה בתחלואה החליטה הממשלה על הידוק הסגר החל ממחר בחצות. בסגר המהודק שיימשך שבועיים ייסגרו כל מסגרות החינוך, למעט החינוך המיוחד, תוחמר מגבלת ההתקהלות לחמישה אנשים בחלל סגור ועשרה אנשים במקום פתוח, ותיאסר גם פעילות ספורט מקצועי. יתר המגבלות יישארו על כנן: איסור על יציאה למרחק של יותר מקילומטר מהבית ואיסור על שהייה בביתו של אדם אחר.
בתוך כך, המנהל הרפואי של חברת מודרנה, טל זקס, אמר ל-ynet כי בימים הקרובים יגיע לישראל משלוח של חיסוני החברה. זקס לא חשף בכמה חיסונים מדובר, אך דיבר על "כמויות משמעותיות" של החיסון שיגיעו ברבעון השני של השנה. ראש הממשלה בנימין נתניהו אף אמר הערב כי "המשלוח הראשון של מודרנה צפוי להגיע כבר מחר".
רק אתמול הודיעו קופות החולים על האטה במבצע החיסונים, מחשש למחסור. במכבי הודיעו שמי שלא קבע תור עד 16 בינואר, לא יוכל יותר להתחסן במנה הראשונה, עד הגעת משלוח נוסף של חיסונים. בכללית גם כן לא ניתן יותר להזמין תורים, במאוחדת דווח שגם לבני ה-60 ומעלה החיסונים אוזלים, אולם עדיין ניתן להזמין תורים. בלאומית עדיין ניתן להזמין תורים, ואילו בית החולים איכילוב, שערך מבצע חיסונים בכיכר רבין בימים האחרונים, סיים אותו עקב עצירת אספקת החיסונים.