1 צפייה בגלריה
משטרה משטרת ישראל קמפיין תדמית
משטרה משטרת ישראל קמפיין תדמית
קמפיין התדמית של משטרת ישראל
אתיופי, דתייה, ערבי ולוחם מג"ב עומדים מול המצלמה ומבטיחים לשמור עליכם. זו לא התחלה של בדיחה, אלא קמפיין טלוויזיוני חדש של משטרת ישראל שמטרתו לשקם את התדמית הגרועה של הארגון ולעודד שיתוף פעולה של האזרחים בימי המגפה.
אם נתעלם לרגע מהעיצוב המחריד ומהעובדה שכל שוטר נדרש לומר שתי מילים מתוך משפט שלם כאילו מדובר בסרטון של תנועת נוער, בסך הכל מדובר ביוזמה חיובית. הקמפיין מציג את השוטרים כבני אדם שלמים, בעלי פנים וזהות, ולא כגוש אחיד שמסתער עלינו מאחורי מגינים או פרשים. בסופו של דבר, השוטרים והשוטרות הם אלו שנמצאים בחיכוך מתמיד עם הציבור, ורובם המוחלט עושה את עבודתו נאמנה.
אבל הקמפיין החדש של משטרת ישראל לא מייצר סולידריות או אמפתיה, אלא בעיקר ציניות וריחוק. "התגייסנו בשביל לשמור עליכם, בשביל להציל חיים", אומרים השוטרים למצלמה, ואז מבהירים: "ואז הגיעה המגפה ושינתה את הכל".
התשדיר מנסה למכור לנו משולש חד-ממדי: ציבור שומר חוק, שוטרים מסורים ונגיף משתולל. מה חבל שאף אחד לא מתעכב על הצלע הרביעית, או הפיל שבחדר: הפוליטיקה
האם המגפה באמת שינתה הכל? האם מערכת היחסים הגרועה בין המשטרה לציבור נולדה בקורונה ותיעלם אחריה? אפשר לבדוק באום אל חיראן, בעמונה או במאה שערים. אפשר לשאול כל יוצא אתיופיה שמסתובב לבד בשעות הערב ברחוב, או לבקר את משפחתו של איאד אל-חאלק. חלמאות, טיוח וגזענות הם מנת חלקה של משטרת ישראל כבר שנים.
התשדיר מנסה למכור לנו משולש חד-ממדי: ציבור שומר חוק, שוטרים מסורים ונגיף משתולל. מה חבל שאף אחד לא מתעכב על הצלע הרביעית, או בעצם הפיל שבחדר: הפוליטיקה. האם ניתן לדבר על אכיפה כאשר מוסדות החינוך החרדיים פתוחים כבר חודשים באין מפריע ובניגוד לחוק? האם ניתן לדרוש שמירת חוק כאשר כל אחד מאיתנו חשוף למפעל הנקניקיות בו מייצרים את תקנות הקורונה, לא פעם בניגוד לכל היגיון?
האם העובדה שרוב השוטרים הם אנשים טובים ומסורים מספיקה כדי לחפות על כך שכבר שנתיים אין לארגון מפקד במשרה מלאה, ושהמועמדים לתפקיד נאלצים לטפל בזמן מועמדותם בהפגנות נגד ראש ממשלה נאשם בפלילים?
אתמול (יום א') החליטה המחלקה לחקירות שוטרים להגיש כתב אישום כלפי סגן-ניצב ניסו גואטה בגין תקיפת צלם ומפגין בהפגנות בבלפור. זהו טיפול ראוי כנגד שוטר אלים, אבל זאת רק טיפה בים. התמונות הקשות והסיפורים שנחשפנו אליהם בשנים האחרונות לא משקרים. עבור ציבורים שלמים משטרת ישראל איננה כתובת, וגם כאן הקורונה בסך הכל לא חידשה, רק העצימה.
משטרת ישראל איבדה את אמון הציבור מסיבות מוצדקות ולכן היא זקוקה קודם כל לניקוי אורוות ולהשבת השקיפות הרבה לפני סרטון תדמית מצוחצח. ועד שזה יקרה, כנראה רוב הצופים ימשיכו להזדהות בעיקר עם "מנאייכ".
  • חן ארצי סרור היא עיתונאית "ידיעות אחרונות"
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com