על לוח הטיסות בנמל התעופה בן גוריון הופיעה הבוקר (יום שישי) לראשונה טיסה ישירה מישראל לבירת איחוד האמירויות, אבו דאבי. הטיסה ההיסטורית קיבלה את המספר 971 - בדומה לקידומת הטלפונית הבינלאומית של איחוד האמירויות, 971+. הטיסה חזרה לישראל, שתצא ביום שלישי, קיבלה את הקידומת הבינלאומית של ישראל - 972.
2 צפייה בגלריה
מטוס בואינג 737 קריית גת
מטוס בואינג 737 קריית גת
יטיס את המשלחת הישראלית והמשלחת האמריקנית. בואינג 737 של אל על
(צילום: The TLV Spotters/ יוחאי מוסי)

הטיסה, שתמריא בבוקר יום שני בראשות ראש המל"ל מאיר בן שבת ובכירים ישראלים נוספים, בהם מ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה, מנכ"ל משרד החוץ ומנכ"ל משרד הביטחון, כוללת בתוכה גם נציגות אמריקנית בכירה בראשות יועצו של הנשיא דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר. בכירים אמריקנים נוספים על הטיסה הם היועץ האמריקני לביטחון לאומי, רוברט אובריאן, והשליח המיוחד למזרח התיכון אבי ברקוביץ'.
גורם בכיר באל על הסביר כי בגלל הנוכחות האמריקנית, המטוס קיבל אישור חריג מהרשויות בסעודיה ויוכל לחלוף בשטחה האווירי בדרכו למפרץ הערבי. בכך יירשם תקדים נוסף, כאשר מטוס עם רישום ישראלי יעבור לראשונה אי פעם בשטחה האווירי של סעודיה.
2 צפייה בגלריה
מסלול הטיסה ההיסטוריה לאיחוד האמירויות
מסלול הטיסה ההיסטוריה לאיחוד האמירויות
המטוס במשימת הקפה
(צילום: FlightRadar24)
בינתיים, אל על ממשיכה בהכנות הקדחתניות לטיסה ההיסטורית. המטוס שנבחר למשימה הוא בואינג 737, שעליו מותקנת מערכת ההגנה מטילים הישראלית "מגן רקיע". עם זאת, מאחר שצי בואינג 737 של החברה מקורקע מאז חודש מרץ בעקבות משבר הקורונה, החברה נדרשת להחזיר את טייסיה לכשירות להטסת נוסעים.
אתמול יצאו שלושת הטייסים הבכירים בצי ה-737 של חברת התעופה לטיסת הקפה, והבוקר הם יצאו במטוס 737 ריק של החברה לאמסטרדם שבהולנד. מחר הטייסים יערכו אימון סימולטור בהולנד, שבסופו תוחזר להם ההסמכה להטיס נוסעים. אם הכל יתנהל כשורה, הטייסים הישראלים ישובו ארצה ביום ראשון, כשהם כשירים להוציא את הטיסה ההיסטורית לאבו דאבי.