השר לשיתוף פעולה אזורי, אופיר אקוניס (ליכוד), התייחס הבוקר (יום ג') בריאיון לאולפן ynet למתיחות בין הליכוד לכחול לבן סביב סוגיית התקציב, שמאיימת לשלוח את ישראל למערכת בחירות נוספת בנובמבר.
אקוניס מתח ביקורת גם על דבריו ל-ynet של שר הביטחון בני גנץ בנוגע להקטנת מספר השרים וטען כי מדובר בציניות וצביעות מצידו של יו"ר כחול לבן: "הדרישה הבלתי מתפשרת ל-15 שרים הייתה של כחול לבן, בזמן שהסיעה עצמה כללה 18 חברי כנסת, דבר כזה לא היה בתולדות המדינה".
השר שיבח את תוכנית המענקים וקשר אותה בין היתר להתנהלות הכלכלית של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לתקציב: "בני גנץ העביר עד היום אפס תקציבים, בזמן שהליכוד בראשות נתניהו העביר בערך 16, לכן הייתי מציע לגנץ לנקוט במעט צניעות. תקציב זה דבר רציני. רק השבוע אזרחי ישראל מקבלים סיוע ומענקים בסך מאה מיליארד שקלים".
בכירי הכלכלנים בישראל אומרים שצריך תקציב ארוך ויציבות למערכת, אולי אתם אלו שטועים? "אני מעריך את נגיד בנק ישראל ובדרך כלל אנחנו רואים עין בעין את התפיסות הכלכליות. זו לא עמדתם של בכירי האוצר, הספין שבא מכחול לבן בשמם של בכירים באוצר הוא לא נכון. איש לא ידע שיהיה גל שני, ורק השבוע התחילו לזרום המענקים, מישהו מעלה על דעתו, כולל הנגיד, שבמידה ונחווה גל שלישי איפשהו בין אוקטובר לנובמבר, יהיה אפשר לקבוע תקציב ל-2021? אני מבין שהסכמים צריך לכבד, אבל אנחנו נמצאים כאן במצב שאיש מאיתנו לא הכיר, מצב של מגפה בינלאומית".
נתניהו מחפש תחנת יציאה מהרוטציה והתקציב הוא בעצם התחנה הזו? "הליכוד לא רוצה בחירות ונתניהו לא רוצה בחירות. כמו שאמרתי, גנץ העביר אפס תקציבים בימי חייו, חסר ניסיון בהעברת תקציבי מדינה ומתעקש על רעיון שבכלל שייך לנו. אם תהיינה בחירות חדשות כל האחריות תהיה על כחול לבן שלא מוכנה להתפשר לשווא".

בוא תעביר תיקון חקיקה שימנע מנתניהו לפזר את הכנסת במרץ ואז הכל בסדר "מי אמר שאם לא יהיה תקציב הכנסת תתפזר? יכול להיות מצב תאורטי כרגע שבו אנחנו נגייס 61 ח"כים לתמיכה".
אתה רוצה לפרק את הממשלה? "לא אמרתי דבר כזה. אמרתי שיש אופציה של מצב שבו תקציב לא עובר או ממשלה נוכחית מתפרקת, וממשלה חדשה קמה במקומה בתוך הכנסת ה-23. זה לא איום על כחול לבן, זו אמירה ברורה. אני מציע לכל המערכת הפוליטית לדעת שישנה אופציה ששינוי בהרכב הממשלה אפשרי ולא בהכרח מחייב בחירות".
מה לגבי ההפגנות? גם אתה חושב שהמפגינים שיוצאים לרחוב הם "חייזרים"? "לא, אני חושב שגם יאיר נתניהו הבהיר את הנקודה ואמר שהם לא חייזרים ושהוא בכלל התכוון למיצגי האומנות שהיו שם. הזכות להפגין היא זכות יסוד בדמוקרטיה הישראלית אבל יש משהו הרבה יותר דמוקרטי באותה מידה כמו הזכות להפגין וזה הזכות של אזרחים להצביע בקלפי. רק לפני חמישה חודשים הציבור הכריע שהליכוד מקבל מיליון ו-350 אלף קולות. בסוף המפגינים צריכים להבין שאם תהיה הכרעה ואם הממשלה תוחלף זה יהיה רק בקלפי ולא בשום מקום אחר".