בני משפחתו של חן כהן (26), שהתחשמל אמש (יום ה') למוות בקריית מלאכי, דורשים לחקור את מות יקירם וטוענים כי מדובר במפגע שעליו התריעו בעבר כמה פעמים. בחברת החשמל מסרו כי המקרה נבדק.
מנסיבות הטרגדיה הידועות עולה כי חן צעד ברחוב לא רחוק מביתו, והבחין בכבל חשמל מנותק על הרצפה. הצעיר ניסה להזיז את הכבל כדי למנוע פגיעה בעוברי אורח - והתחשמל. צוותי מד"א פינו אותו לבית החולים אסותא באשדוד, אולם שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

סהר כהן, אחיו של חן, אמר הבוקר בשיחה עם ynet: "אף אחד לא לוקח אחריות על המקרה. היו אינספור פניות קודמות של אזרחים. היו תלונות על פיצוצים שנשמעו מהחשמל, כבלים שנקרעו והמון הפסקות חשמל. כל התשתית באזור ברמה מאוד נמוכה ומסוכנת.
"מעל חודש שהתקבלו תלונות בנושא ולא נראה שטיפלו. ככה זה במדינה שלנו, אף אחד לא סופר את השכבות החלשות. אנחנו חיים כמו במדינת עולם שלישי, מדי פעם היו מגיעים לתקן והולכים, זה כמו לשים פלסטר על שבר".
האח אמר עוד: "נפל עלינו אסון כמו רעם ביום בהיר. כבל חשמל שנקרע זה לא הגיוני בימינו. מי נותן את הדין על זה? זאת סכנת נפשות. כל אדם שהיה עובר היה נהרג שם. במקרה זה היה אחי. הוא היה גיבור, ניסה לעשות מעשה, להרחיק את הכבל ושילם על כך בחייו.
"במשך שבע דקות ניסו להציל אותו עם מגבים, למשוך אותו, ניסו לנתק לו את הכבל מהיד ולא הצליחו. הגעתי לשם אחרי שזה קרה. אין שום עמוד שקושר את הכבל. הוא פשוט זרוק בין בניין לבניין. לא האמנתי שדבר כזה יכול לקרות".
2 צפייה בגלריה
גבר בן 26 התחשמל למוות בקרית מלאכי
גבר בן 26 התחשמל למוות בקרית מלאכי
זירת ההתחשמלות. "אין שום עמוד שקושר את הכבל"
חן השתחרר מצה"ל לפני ארבע שנים ועבר פציעה במהלך השירות. הוא עבד כטבח במסעדה בבאר שבע וסבל מכאבי גב. לפני שנה עבר לגור עם חברתו בדירה לא רחוק מבית הוריו, והשניים תכננו להתחתן בחודשים הקרובים.
"הם הכירו בצבא ומאז הם ביחד", סיפר האח. "הם היו מאוד מחוברים וראו את חייהם יחד. הם התחילו לדבר לאחרונה על חתונה. זה היה עניין של חודשים עד שהם היו אמורים להתחתן ועכשיו כבר לא יזכו לממש את זה".
מחברת החשמל נמסר בתגובה: "החברה משתתפת בצערה העמוק של המשפחה ובודקת את האירוע. בשלב זה אין עדיין את מלוא הפרטים המאפשרים לתת התייחסות מפורטת".