2 צפייה בגלריה
מנדלבליט, נתניהו, גנץ
מנדלבליט, נתניהו, גנץ
מנדלבליט, נתניהו וגנץ. היועמ"ש ממליץ לחייב את הממשלה לנמק למה אין מנכ"ל למשרד המשפטים
(צילום: מוטי קימחי ,AP)
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט המליץ הערב (ב') לבג"ץ להוציא צו על תנאי שיורה למדינה להסביר מדוע לא מונה עדיין מנכ"ל למשרד המשפטים. לטענת היועמ"ש, המחלוקות בקואליציה לא פוטרות אותה ממינוי בכירים.
המדינה ביקשה מבג"ץ לדחות את תשובתה בנושא כדי לאפשר לממשלה להגיע להסכמות בנושא מינוי בכירים במגזר הציבורי. אבל בפועל, מינוי מנכ"ל למשרד המשפטים לא נכלל בסדר היום של ישיבת הממשלה האחרונה, ולפי היועמ"ש, מזכירות הממשלה לא מסרה צפי לדיון קרוב בהצעת החלטה בנושא.
היועמ"ש הצטרף למעשה לבקשת התנועה לטוהר המידות להוציא צו שיורה לממשלה לנמק מדוע לא ממונה מנכ"ל למשרד המשפטים. בעמדתו שהוגשה לבג"ץ הוא חזר על דברים שאמר בעבר שלפיהם "הסכמות קואליציוניות, כמו גם מחלקות קואליציוניות, אינן יכולות לגבור על חובת הממשלה והגורמים המוסמכים לפעול לאיוש משרות בכירות במינויי קבע".
2 צפייה בגלריה
אביחי מנדבליט
אביחי מנדבליט
מנדלבליט. "מחלוקות קואליציוניות אינן יכולות לגבור על חובת הממשלה"
(צילום: לע"מ )
לפני כשבועיים פנה מנדלבליט לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון בני גנץ וטען כי לא הוצגה בפניו הצדקה עניינית לעיכוב במינוי בכירים במגזר הציבורי.
"אבקשכם לפעול ללא דיחוי בהתאם לסמכויותיכם שבדין לקידום מינויי קבע למשרות הבכירות בשירות המדינה", כתב מנדלבליט לשניים והדגיש כי מתעורר קושי משפטי משמעותי בעקבות העיכובים. "ככל שקיים טעם ענייני לעיכוב, אודה להבהרתו על-מנת שניתן יהיה להידרש לכך".
עוד ציין כי "בחלוף כמעט חצי שנה מאז הורכבה הממשלה, משרות בכירות רבות עודן מאוישות בדרך של מינוי זמני, לרבות משרות מרכזיות בעלות מאפיינים של שמירת סף. בחלק גדול מהמשרות הפנויות, הליך האיתור הנדרש לצורך איושן דרך קבע טרם החל, ובאחרות - הליך בחינת המועמד הושלם, אולם הצעת ההחלטה על המינוי איננה מועלית על סדר היום של הממשלה לצורך דיון בה כשלמיטב ידיעתי לא הוצגה כל הצדקה עניינית להימנעותה של הממשלה מאיוש משרות בכירות אלו".