בדרך לפעימה שלישית של הקלות: הממשלה צפויה להצביע מחר (שישי) במשאל טלפוני על תקנות הפעימה השלישית של פתיחת הסגר שתצא לדרך ביום ראשון. בין היתר, הממשלה צפויה לאשר את הגדלת הישיבה מחוץ למסעדות, ולאפשר לילדים עד גיל 16, שלפי שעה לא יכולים להתחסן, להיכנס למתחמי אירועים שפועלים לפי התו הירוק בכפוף לבדיקת קורונה.
4 צפייה בגלריה
מסעדת שוקו לולו בפלורנטין
מסעדת שוקו לולו בפלורנטין
יותר אנשים בחוץ, עד 100 בפנים. מסעדה בת"א
(צילום: עיריית תל אביב)
4 צפייה בגלריה
חתונה אחרונה
חתונה אחרונה
ילדים יוכלו להיכנס לאולמות אירועים. ארכיון
(צילום: צל החורש)
לפי ההקלות החדשות לתקנות שהוצעו, ילדים יוכלו להיכנס לגני אירועים בכפוף לתוצאות בדיקה שלילית לקורונה שנעשתה 48 שעות לפני האירוע ובלבד שהם לא יעלו על 5% מהנוכחים.
כמו כן, ביוזמת שרת התיירות אורית פרקש הכהן יוגדל מספר היושבים מחוץ למסעדות עד 100 סועדים. הופעות, ובהן מופעי ספורט, יוכלו להתקיים בנוכחות 1,500 בני אדם בשטח פתוח.
גם מערכת ההשכלה הגבוהה תוכל לשוב לפעילות פרונטלית לבעלי התו הירוק, ובלבד שתספק אפשרות למידה מרחוק למי שאינו זכאי לתו.
מוקדם יותר כתבה שרת התיירות בטוויטר: "הישג למסעדות - הצלחנו להגדיל את מכסת הישיבה בחוץ למאה איש. זה שינוי משמעותי למסעדות חוף ומסעדות שעיקר ההושבה שלהן היא חיצונית". השרה הודתה לשר הבריאות יולי אדלשטיין שנענה להצעה.
במשרד הבריאות אישרו כי מדובר ביישור קו באשר למגבלות שיחולו על המסעדות ביום ראשון, משום שטרם גובש מתווה מסודר עבור ענף זה. לגבי החלל הפנימי של המסעדות, ההנחייה לא תשתנה וניתן יהיה להכניס עד 75% מתפוסת המקום ולא יותר מ-100 סועדים.
4 צפייה בגלריה
אוניברסיטת תל אביב
אוניברסיטת תל אביב
האוניברסיטאות יוכלו לשוב, בתנאי שימשיכו בהוראה מרחוק למי שלא התחסן. ארכיון
(צילום: shutterstock)
4 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה בנתב"ג
בדיקות קורונה בנתב"ג
בדיקות קורונה בנתב"ג
(צילום: רויטרס)
בתחילת השבוע אישרה הממשלה עקרונית את ההתקדמות לקראת הפעימה השלישית של ההקלות. בדיון שהתקיים ביום שני בערב הממשלה אישרה כי הפעימה השלישית של היציאה מהסגר תתקיים כמתוכנן, למרות אזהרות שהשמיעו המומחים, ובהם הפרויקטור פרופ' נחמן אש.
בדיון הוחלט כי הלימודים בכיתות ז'-י' בערים ירוקות וצהובות יתחדשו ביום ראשון הקרוב - 7 במרץ. גם מסעדות, מלונות וגני אירועים ייפתחו. בתחילת הדיון פרופ' אש השמיע עמדה זהירה יותר בנוגע לפתיחת ההגבלות והזהיר מעלייה תלולה במקדם ההדבקה בימים הקרובים. לדבריו, עד שמקדם ההדבקה ירד ל-0.79, הוא עלה בשבוע האחרון בצורה חדה ועומד על 1. המלצתו הייתה להמתין לנתוני התחלואה בהמשך השבוע ולפיהם לקבל את ההחלטה.
בהמשך השבוע אושר מתווה לפתיחה רחבה יותר של נתב"ג, אך לאחר מכן צומצם על ידי שרת התחבורה מירי רגב כך שרק 1,000 ישראלים יוכלו להיכנס לארץ בכל יום בשבוע הראשון. במקביל 1,000-1,200 ייצאו מדי יום. רגב הסבירה זאת ברצון לוודא את אפקטיביות האכיפה, לצד אספקה של מלאי הצמידים האלקטרוניים שיאפשרו פיקוח הדוק על הבידוד הביתי.
מוקדם יותר היום עדכן משרד הבריאות כי 4,143 ישראלים אובחנו אתמול כחיוביים לקורונה. בסך הכול התבצעו כ-80 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עומד על 5.2%, מעט יותר מהשיעור ביום שלישי. מספר החולים במצב קשה עומד הבוקר על 699 - הנתון הנמוך ביותר מסוף דצמבר. 224 מהם נזקקים לתמיכה נשימתית. מספר הנפטרים מסיבוכי הנגיף הגיע ל-5,815, ומהם נפטרו אתמול 15 חולים.
מנתוני דו"ח אמ"ן עלה כי מקדם ההדבקה ירד מעט והוא עומד על 0.99. בדו"ח הדגישו שוב כי העלייה במקדם ההדבקה בימים האחרונים קשורה כנראה בהסרת המגבלות ובתרומת הווריאנט הבריטי, שהפך זה מכבר לדומיננטי בישראל. זן זה מדבק בהרבה ביחס לזנים קודמים ומגדיל משמעותית את הסיכון לתחלואה קשה ולאשפוז.