2 צפייה בגלריה
ראובן ריבלין
ראובן ריבלין
הנשיא ריבלין
(באדיבות מכון הרטמן)

נשיא המדינה ראובן ריבלין מתח הערב (רביעי) ביקורת על התנהלות הממשלה סביב מינוי שר המשפטים ואמר: "כבר תקופה ארוכה שאנו חיים באשליית תפקוד חוקתי בין מערכת בחירות אחת לאחרת, אך נדמה שאמש קרסה גדר נוספת".
ריבלין, שהתארח במפגש בין דתי באבו גוש קרא "לחזור אל היסודות לפיהם על הממשלה לשרת את האזרחים, ולא על האזרחים לשרת את הממשלה". הוא ציין כי "נס קיומה של מדינת ישראל היה ועודנו, תוצר עמל כפיים אליו כולנו מחויבים והוא מושתת בין השאר גם על אדני חוק, מנהל תקין, משפט וצדק".

2 צפייה בגלריה
דודי אמסלם בני גנץ
דודי אמסלם בני גנץ
אמסלם וגנץ
(צילום: הדר יואביאן, אבי מועלם)
מוקדם יותר תקף שר הדיגיטל דודי אמסלם את שר הביטחון - ומהיום גם שר המשפטים - בני גנץ, בעקבות הסערה בממשלה סביב ההתקפלות של נתניהו ומינויו של גנץ מחדש. אמסלם כינה את גנץ בקבוצת הוואטסאפ של השרים "סוס טרויאני" וקרא לו לפרוש לאופוזיציה. בינתיים, הדיון בבג"ץ בוטל ובית המשפט יקבל עדכון על מינויי השרים עד יום ב' ב-16:00.
"האיש שגרם באופן מעשי להפלת הממשלה והביא לבחירת פרקליט מדינה בניגוד מוחלט להסכמים הקואליציוניים, היום הוא מיילל ורוטן מדוע לא מכבדים הסכמים קואליציוניים שאבד עליהם הכלח", כתב אמסלם. "רצוי להזכיר לכבודו שהוא קיבל 17 שרים על 19 ח"כים, שחלקם פרשו במהלך הקדנציה ופעלו במפגיע להפלת הממשלה, ושאר חברי המפלגה הצביעו בכנסת בניגוד להסכמים הקואליציוניים".


עוד ציין: "אני רוצה להזכיר למר גנץ שהציבור נתן לו בבחירות הנוכחיות 8 מנדטים בלבד, והוא ואנשיו עדיין ממשיכים לזעוק את טענת 'הקוזאק הנגזל' שהסכמים צריכים לקיים. מר גנץ, אם הייתה לך טיפת כבוד עצמי, וכנראה זה מושג שאתה לא מכיר, היית פורש, אתה ואנשיך לאופוזיציה, ולא פועל כסוס טרויאני בתוך הממשלה.
"להזכירך, גם בימים אלה אתה התנגדת לרכישת החיסונים לאזרחי מדינת ישראל. אמש חבר אליך 'היועץ המפלגתי' מר מנדלבליט, שמעניין מאוד למה כל כך חשוב לו שתהיה שר המשפטים, בתמיכת כל להקת המעודדות של השמאל ובראשם אברמוביץ, דרוקר ודנה ויס. אני מתנגד בתוקף לסידור העבודה הזה שבו בג"ץ והיועץ המשפטי, יחד עם התקשורת המגויסת קובעים את הפרסונה הנוחה והמתאימה להם לשר המשפטים במדינת ישראל, וכל זאת בשם 'הדמוקרטיה'. זה יום שחור לדמוקרטיה בישראל -ולכן אני מתנגד להצעה הזו ומתנער ממנה מכל וכל".
בתוך כך, שרי הממשלה אישרו אחר הצהריים במשאל טלפוני את מינויו של השר בני גנץ לתפקיד שר המשפטים, אחרי כמעט חודש שלם שבו נותר המשרד מיותם ונפגעה עבודתה השוטפת של הממשלה. הטלטלה הפוליטית שהחלה אתמול בדיון סוער ורווי צעקות בממשלה הסתיימה לפתע לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו התקפל והודיע שיתמוך במועמדותו של גנץ לתפקיד.