2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, בני גנץ
בנימין נתניהו, בני גנץ
"רה"מ ניצל את הישיבה כדי 'לגנוב סוס'". נתניהו וגנץ
(צילום: יריב כץ, אלכס קולומויסקי)
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ כינסו היום (רביעי) את הממשלה לישיבה ביטחונית בהולה, שעליה הוטלה צנזורה מחשש להדלפות רגישות. שרים שהשתתפו בישיבה סיפרו כי נתניהו בחר לנצל את הישיבה שעסקה בנושא ביטחוני רגיש גם למטרות אחרות - והעלה בסופה את תוכנית המענקים שהוא ושר האוצר ישראל כץ מבקשים להביא לאישור הממשלה בניגוד לעמדת כחול לבן.
שרים בממשלה טוענים כי נתניהו ניסה לנצל דיון ביטחוני כדי "לגנוב סוס". בכחול לבן, נזכיר, מכנים את התוכנית הכלכלית של נתניהו "שוחד בחירות", ולא מוכנים לדון בה. במפלגה זועמים על כך שנתניהו ניצל את ישיבת הממשלה שכונסה בבהילות כדי להעלות את התוכנית בניגוד לסיכומים המוקדמים.
2 צפייה בגלריה
עמיר פרץ
עמיר פרץ
עימות על מפעלי החיסונים. עמיר פרץ
(צילום: משי בן עמי)
התוכנית עלתה בישיבה לאחר שנתניהו התייחס אליה וטען כי "לא ייתכן שמכיוון שהממשלה פריטטית לא יתאפשר לדון בזה". הוא ביקש משר האוצר ישראל כץ להציג את התוכנית - וכשזה החל לדבר שרי כחול לבן התעלמו לבקשת גנץ. לאחר מכן הישיבה נסגרה.
התוכנית הכלכלית שגיבשו כץ ונתניהו כוללת מענק בסך 750 שקל לכל אזרח, בנוסף ל-500 שקלים על כל ילד עד הילד הרביעי ו-300 שקל על כל ילד נוסף. מומחים רבים, בהם נגיד בנק ישראל, אמרו שהם מתנגדים לתוכנית, שכן לטענתם חלוקת הכספים בה לא יעילה, היא לא תקדם את המשק וחסרים בה פרטים רבים.
לאור הביקורת על התוכנית, גנץ הודיע כבר בשעות הבוקר שלא תתקיים פגישה לגביה - ומכחול לבן נמסר: "לא נקיים פגישה על פייק תוכנית כלכלית, ללא מקורות וללא היתכנות, שמטרתה לתת שוחד בחירות".

בדרך למפעלים של מודרנה ופייזר בישראל?

עימות נוסף בישיבה נרשם בין נתניהו לשר הכלכלה עמיר פרץ, לאחר שראש הממשלה עדכן את השרים שדיבר עם ראשי פייזר ומודרנה בניסיון להקים מפעלים של החברות בישראל. למרות שהדבר נמצא בשלב המגעים ועדיין לא סוכם, פרץ בירך את נתניהו ואמר: "כעת נתחיל לקדם את העניין במשרד הכלכלה דרך רשות ההשקעות".
נתניהו השיב לפרץ: "אני מטיל על ראש המל"ל לתאם ולתכלל את הנושא", ופרץ עקץ: "ראש המל"ל מתאם ארבעה הסכמי שלום ואת כל ענייני הקורונה. הוא מתאם גם את המגעים על איראן, אין לו זמן לנשום. חוץ מזה, זה אצלנו, זה שלנו. יש לנו מנגנון מסודר ואני דורש שמשרד הכלכלה יתכלל את זה".
נתניהו התחמק והשיב לפרץ: "בסדר בסדר, אטפל בזה".

ראש הממשלה כתב היום בטוויטר כי בשבועות האחרונים שוחח עם ראשי פייזר ומודרנה במטרה להקים בישראל מפעל חיסונים. לדבריו, "מפעל כזה יספק פרנסה לאלפי משפחות ויהפוך את ישראל למרכז עולמי לייצור, פיתוח והפצת חיסונים למדינות האזור".
במהלך ישיבת הממשלה הקצרה, שעיקרה היה נושא הומניטרי שקשור לסוריה, קיבלו השרים גם עדכון על מצב התחלואה לקראת הפעימה השנייה של תוכנית היציאה של משרד הבריאות שאושרה בקבינט הקורונה.