מספר גני הילדים שנסגרו בעקבות חשיפה לחולים מאומתים ממשיך לזנק ועומד כעת על 471. כך עולה מנתונים שהוצגו הבוקר (יום ג') בישיבת הערכת המצב של משרד הבריאות. שלשום עמד הנתון על 350 גנים.

כניסה לבידוד של ילדי הגן עשויה להתרחש בעקבות הדבקה של אחד הילדים, הגננות או הסייעות. מנתוני משרד הבריאות מיום ראשון עולה כי כשליש מעובדי מערכת החינוך עוד לא התחסנו כלל, לא בחיסון הראשון ולא בשני, וקרוב למחצית מהם לא השלימו את החיסון השני.
מנגד, נרשמת יציבות במספר בתי הספר שנסגרו והוא עומד כעת על 36. אירועי ההתפרצות המרכזיים שנרשמו בימים האחרונים וגרמו לסגירה של גנים ובתי ספר התרחשו בהוד השרון, רמת השרון עמק חפר, גבעת שמואל, אופקים, ג'ת ופתח תקווה.
מחודש ספטמבר נסגרו כ-5,000 גני ילדים בעקבות חולה שהתגלה בגן וכחצי מיליון תלמידים ומורים היו בבידוד לסירוגין. בעקבות כך, קבוצה של 90 הורים לילדים בגנים ובבתי ספר שיגרו אתמול מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולשלטון המקומי בדרישה לקבוע הסדר "איים ירוקים" במערכת החינוך.
1 צפייה בגלריה
גן ילדים בגבעתיים
גן ילדים בגבעתיים
עוד זינוק במספר הגנים שנסגרו. גן בגבעתיים
(צילום: דנה קופל)
ההורים דרשו במכתב כי עובד הוראה שאינו מחוסן יידרש כתנאי לכניסה לגנים ולבתי הספר להציג בדיקת קורונה שלילית בכל כמה ימים. אם לא ייענו, הם מאיימים להגיש עתירה לבג"ץ.
"בכל פעם שילדים נחשפים, נפגע חופש התנועה והיכולת להתפרנס של משפחות רבות. במקרה שלנו משפחות משלושה גנים נמצאות בבידוד, פגיעה ביכולת הפרנסה של כ-100 משפחות. החלטנו להיאבק כדי להגן על ילדינו ועל יכולתנו להתפרנס בכבוד", אמרה רוני וינדמן קדם מהרצליה, אחת מההורים החתומים על המכתב.
על פי נתוני התחלואה שפורסמו הבוקר, כמחצית מאלו שאובחנו אתמול עם קורונה היו בני פחות מ-19. סך הכול אובחנו אתמול עם קורונה 4,265 בני אדם. 717 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים במצב קשה, בהם שבעה ילדים ונערים.