1 צפייה בגלריה
בני גנץ בנימין נתניהו
בני גנץ בנימין נתניהו
ישיבת ממשלה ראשונה מאז הבחירות. גנץ ונתניהו
(צילום: אלעד מלכה, רויטרס)
הממשלה תתכנס ביום שני הקרוב לישיבה ראשונה מאז הבחירות, והשרים יתבקשו לאשר "קופסת קורונה" בסך 6.7 מיליארד שקל, מתוכם 3.5 מיליארד שקל לרכישת עשרות מיליוני חיסונים. שאר הכסף ישמש למימון המשך ההתמודדות עם הקורונה והמוטציות השונות של הנגיף. משרד הבריאות ביקש לכנס את הממשלה בדחיפות, ובגלל החג נקבעה הישיבה ליום שני.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בשבועות האחרונים כי הנחה להיערך לרכישת 36 מיליון חיסונים מתוך הנחה שבחודשים הקרובים יחלו לחסן גם ילדים, כך שמדובר בחיסון של כתשעה מיליון אזרחים (מבוגרים וילדים) בשנים 2022-2021.
שרי הממשלה חתמו על הסכם סודיות בכל הנוגע לפרטי ההסכמים המתגבשים עם חברות החיסונים השונות, שאמורים להיחתם בקרוב. ככל הנראה, מדובר בהסכמים לא רק עם חברת פייזר - שעד כה רק החיסונים שלה ניתנו לאזרחי ישראל - אלא גם עם חברות נוספות, במטרה לגוון את מלאי החיסונים.

קופסת הקורונה שהשרים יאשרו אמורה לאפשר מימון פעולות בריאותיות דחופות שנדרשות למאבק בקורונה, לתת תקציב לתפעול מבצע החיסונים ופעולות משלימות (הדרכות, אבטחה, מגן אבות, פיקוד העורף, כח אדם ועוד) ולתת תקציב לקופות החולים להיערכות לחורף. כמו כן, קופסת הקורונה נועדה לתת תקציב למימון בדיקות, דיגום, ריאגנטים ועוד ולהמשך תקצוב פיקוד העורף לקטיעת שרשראות הדבקה ואבטחה.
בתוך כך, במטה מגן ישראל הודיעו כי יבחנו אחרי פסח אם להקל בעטיית מסכות באוויר הפתוח. אחרי החג צפויות להיות הקלות נוספות כמו הסרת קפסולות בכיתות ג' וייתכן שגם הגדלה של ההתקהלויות באירועים ובחללים סגורים. כנשאל על כך היום הפרויקטור נחמן אש באולפן ynet, הוא השיב: "אנחנו עדיין לא מורידים את המסכות, לא בחוץ ולא בפנים. המסכות הרבה יותר חשובות כשאנחנו נמצאים בהתקהלות או בתוך מבנה. אני מקווה באמת שבקרוב נשב ונחשוב ונראה איך אפשר לתת את ההנחיה המדויקת. אני מעריך שאנחנו נעשה את זה בתקופה הקרובה. אבל כרגע עדיין אנחנו עם מסכות".