מוחמד חוסיין-זאדה חג'אזי, סגן מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, מת מהתקף לב. כך הודיעו הערב (יום א') משמרות המהפכה האיראניים.
2 צפייה בגלריה
מוחמד חג'אזי
מוחמד חג'אזי
מוחמד חג'אזי. התגורר בעבר בלבנון
חג'אזי, שמונה לתפקיד אחרי קידומו של אסמעיל קאאני למפקד כוח קודס בעקבות חיסולו של קאסם סולימאני בינואר של השנה שעברה, היה בעל השפעה משמעותית על ישראל בתפקידו הקודם - מפקד גיס לבנון במשמרות המהפכה. הוא היה אחראי על כל הפעילות האיראנית בלבנון, וגם שימש האחראי על פרויקט דיוק הטילים של חיזבאללה.
עם חשיפת פרויקט הדיוק ב-2019, חשף צה"ל גם את זהותו. הוא התגורר אז בביירות, בירת לבנון, יחד עם בני משפחתו.
בחודש ינואר האחרון התייחס חג'אזי לתקיפות המיוחסות לישראל במזרח התיכון, ואמר לרשת "אל-מיאדין" כי מדובר ב"שקר ולא יותר מפרופגנדה". הוא אמר: "משרדי הייעוץ שלנו בסוריה הגיבו לא פעם על הטענות השקריות הללו והפריכו אותן". חג'אזי טען אז כי על אדמת סוריה לא הייתה נוכחות צבאית איראנית. "יש לנו יועצים שמטרתם להגיש סיוע ולספק ייעוץ", טען אז.
חג'אזי טען בזמנו כי "ישראל חיה בפחד עמוק", והוסיף כי "לחיזבאללה יש יותר טילים מדויקים ממה שנדמה להם (ישראל - ד"ס)".
2 צפייה בגלריה
חשיפת פרויקט דיוק הטילים של חיזבאללה בהובלת איראן
חשיפת פרויקט דיוק הטילים של חיזבאללה בהובלת איראן
(צילום: דובר צה"ל )
חג'אזי נולד בשנת 1956 בעיר איספהאן. הוא הצטרף למשמרות המהפכה בגיל 23, השתתף במלחמת איראן-עיראק ועמד בין היתר בראש מנגנון המשמר האזרחי האיראני - הבסיג' - במשך 10 שנים. בהמשך שימש גם סגן מפקד משמרות המהפכה.
בשנת 2011 הוטלו על חג'אזי סנקציות של האיחוד האירופי בשל חלקו בדיכוי הפגנות המחאה הגדולות שנערכו ברחובות איראן לאחר הבחירות ב-2009, שבהן הוכרז מחמוד אחמדינג'אד כמנצח. המפגינים טענו אז כי תוצאות הבחירות זויפו.