שעות ספורות אחרי שעבר בקריאה טרומית החוק האוסר טיפולי המרה, נשמעו קולות רבים בחברה הערבית שקראו להחרים את הרשימה המשותפת, לאחר שהיו"ר איימן עודה, עאידה תומא-סלימאן ועופר כסיף (חד"ש) הצביעו בעד. ברשתות החברתיות התפתחו ויכוחים ונשמעה ביקורת על חברי הכנסת. רבים קראו "להעניש את הרשימה המשותפת" בבחירות הבאות. "אם זה חשוב להם - שימשיכו בדרכם הרחק מהציבור. אסור לקבל אותם". היו גם מי שהחזיקו בדעות אחרות: "זו הצבעה נכונה ולכל אדם יש את הזכות לבחור את הדרך שהוא רואה לנכון. כולל חברי כנסת".
3 צפייה בגלריה
מנסור עבאס רע"ם בל"ד רע"ם-בל"ד
מנסור עבאס רע"ם בל"ד רע"ם-בל"ד
ח"כ מנסור עבאס
(צילום: אלעד גרשגורן)
ח"כ ד"ר מנסור עבאס (רע"מ), כתב כי החוק הוא "פשע" נגד הלהט"בים ו"נגד החברה שלנו וערכינו האנושיים. היה טוב יותר לרשימה המשותפת לעצור את החוק ולהכריז על עמדה אחידה שתבטא את זהות החברה הערבית שלנו ואת הערכים הדתיים".
וליד פריג', הפעיל החברתי והדתי מכפר קאסם שהצביע לרשימה המשותפת, אמר: "אני מתנער מהם. מהיום הם לא מייצגים אותי לאחר שהעבירו חוק שמנוגד לעקרונות הדתיים והמוסריים שלי, כמו גם להלכה האיסלאמית".
3 צפייה בגלריה
שיח וליד פריג'
שיח וליד פריג'
וליד פריג'
פריג' הוסיף: "הרשימה המשותפת התנערה מכל הערכים האיסלאמיים. לצערי, המפגלות הדתיות במגזר היהודי היו יותר ערכיות ונאמנות מהמשותפת".
גם עבד אל-כרים מסארווה, תושב ואדי ערה, אמר: "הצבעתי למשותפת, אבל אחרי שהחוק עבר אני מתבייש. זו אכזבה גדולה ומתחרט שבחרנו בה לייצג אותנו. אני מבטיח שהם יקבלו על הראש בבחירות הבאות".
עבד אלסתאר שאהין חאג' יחיא, תושב טייבה, אמר:"מאוד מאכזב שהרשימה המשותפת היא הייתה גורם להעברת החוק". הוא הביע תמיהה על היעדרותם של חלק מחברי הכנסת: "השתתפותם הייתה גומרת את החוק ההרסני. חבל מאוד שבחוק כזה, שרוב האזרחים הערבים מתנגדים לו - הנציגים שלנו בכנסת בורחים".
3 צפייה בגלריה
עבד אלסתאר שאהין חאג' יחיא
עבד אלסתאר שאהין חאג' יחיא
עבד אלסתאר שאהין חאג' יחיא
הוא הוסיף: "אני אישית לא אצביע יותר לרשימה המשותפת. הם פגעו ובגדו בנו". ולצד קולות המתנגדים, היה גם מי שדווקא תמך ותהה מדוע להתנגד לחוק כזה. א', תושב הצפון, אמר: "הלהט"בים הם בני אדם ואין לאף אחד זכות לפגוע בהם. במקום להתעסק בהם - לכו לתפוס את הפושעים והרוצחים שמסכנים אותנו, אבל אין לכם את האומץ לעשות את זה".