4 צפייה בגלריה
חוזרים בטיסת החילוץ
חוזרים בטיסת החילוץ
בקרוב? צמידים אלקטרוניים לחייבים בבידוד
(צילום: מוטי קמחי)
שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע בצהריים (רביעי) כי בסיכום עם יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה), משרד הבריאות יתחיל באופן מיידי בפיילוט לפיקוח על מבודדים עם צמידים אלקטרוניים.
במשרד הבריאות לא סיפקו פרטים על התוכנית המסתמנת, והודיעו כי "מתוך רצון להסדיר חלופות בידוד יעילות יותר לבאים לארץ ומתוך כוונה לצמצם את הפגיעה בזכויות הפרט, סיכמו שר הבריאות ויו"ר ועדת החוקה כי לצד הארכת הבידוד במלוניות לתקופה מוגבלת, יוחל בפיילוט מיידי לפיקוח על בידוד ביתי באמצעות צמיד דיגיטלי", נמסר מהמשרד. "במקביל תקודם חקיקה מיידית בשבוע הקרוב שתאפשר גם את הרחבת הפיילוט וגם את הפעלתן של חלופות פיקוח נוספות שייתרו את הצורך במלוניות הבידוד".
כשעה לאחר מכן, סגן שר הבריאות יואב קיש הגיע לוועדת חוקה שדנה על סוגיית הבידוד במלונות ואמר כי הפיילוט יחול על 100 ישראלים שיוצמד להם צמיד דיגיטלי ומכשיר טלפון נעול שמיועד ליישומון שעוקב אחר הבידוד. "אם אנשים חושבים שהם יצאו לחו"ל ויחזרו הביתה ויסתובבו חופשי - זה לא יתאפשר", אמר קיש. "הבידוד הביתי לא עובד ואין מענה טוב לאכיפת בידוד בית. כל מי שחוזר מחו"ל יעשה בדיקה בשדה ויעבור למלונית. מי שיקבל תשובה חיובית יישאר שם, ומי שיקבל תשובה שלילית יוכל להיות בבידוד בבית".
4 צפייה בגלריה
ועידת ידיעות אחרונות ו  - ynet  בנייני האומה ירושלים 2021
ועידת ידיעות אחרונות ו  - ynet  בנייני האומה ירושלים 2021
בלי פרטים על התוכנית. השר אדלשטיין
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בחודש ינואר האחרון אמר אדלשטיין בראיון לאולפן ynet כי "אין לי שוטר או פקח לכל עבריין שיהיה בנושא הזה. אין. לא ריאלי. גם על איכוני השב"כ יש כל פעם דיונים עם טיעון דמגוגי שכביכול עוקבים אחרי אזרחים. אז השב"כ מזהה ושולח אנשים לבידוד, אבל אם האזרח בורח מבידוד? שאלתי כבר כמה פעמים אולי אפשר איזה מעקב, אזיק אלקטרוני, משהו, שנדע שהאדם לא מפר את הבידוד? בכל זאת, יש חוק נגד הפצת מחלה. אמרו לי 'מה פתאום, השתגעת? מה זה דיקטטורה פה?'. אז מה האופציה השנייה? לשים שוטר ליד כל דלת עם רובה?".

אתמול החליט קבינט הקורונה לחדש את הבידוד במלוניות לשבועיים, עד 9 במרץ. כמו כן, אישרה הממשלה הטלת עוצר לילי בימי חג פורים - בין חמישי לראשון בבוקר, בשעות 05:00-20:30. ההכרזה לא כוללת את הלילה שבין ראשון לשני, מוצאי שושן פורים, שבו מציינים את החג בירושלים - ועל כן הותירה הממשלה מעין פרצה לקיום מסיבות והתקהלויות אסורות. בחצרות חסידיות רבות כבר נערכים ל"טישים" המוניים.
4 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בבית חולים בצפת
מחלקת קורונה בבית חולים בצפת
מחלקת הקורונה בבית חולים בצפת
(צילום: AFP)
בין ההגבלות נמנה גם האיסור על שהייה בבית אחרים בשעות העוצר. בנוסף, התחבורה הציבורית תושבת בימי העוצר מהשעה 20:00.
במקביל, בישיבת הממשלה שהתקיימה אתמול, הביע ראש הממשלה בנימין נתניהו זעם על החלטת ועדת החוקה של הכנסת לבטל את מלוניות הבידוד. ההחלטה הזו הובילה לשחרורם של ישראלים שחזרו מחו"ל היישר אל בתיהם, גם במקרה שהם לא יכולים לשמור על בידוד.
"זאת שערורייה", אמר נתניהו, "אין מילה אחרת לחוסר האחריות הזאת. אין שום הצדקה רציונלית לדבר הזה. לא ניתן למוטציות להגיע לכאן". בסיום ישיבת הממשלה התקיימו שיחות קשות בין נתניהו ליו"ר ועדת החוקה יעקב אשר.