4,395 ישראלים אובחנו אתמול (יום ג') כחיוביים לקורונה. מקדם ההדבקה ממשיך במגמת העלייה ועומד הבוקר על 0.9. בדו"ח אמ"ן נכתב הבוקר כי "מקדם ההדבקה מראה עלייה מחודשת בימים האחרונים, אם כי עודנו קטן מ-1". אתמול התקבלו תוצאות של כ-74 אלף בדיקות, ושיעור החיוביים עמד על 6.1%. על-פי נתוני משרד הבריאות, בבתי החולים מאושפזים 795 חולים במצב קשה, בהם 259 מונשמים.
במקביל, קבינט הקורונה הגיע להחלטה על חידוש הבידוד במלוניות לשבועיים, עד 9 במרץ. בוועדת החוקה, עם זאת, אמרו שלא הושג עדיין סיכום עם לשכת ראש הממשלה בנושא. בוועדה אמרו כי הם ממתינים להצגת התוכנית לחלופות בידוד לפני אישור חובת הבידוד במלוניות. הוועדה צפויה לדיון בתקנות שהביא קבינט הקורונה, אולם לפני כן תתקיים ב-12 וחצי פגישה בין שר הבריאות יולי אדלשטיין ליו"ר הוועדה יעקב אשר.
2 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בבית חולים בצפת
מחלקת קורונה בבית חולים בצפת
מחלקת הקורונה בבית החולים זיו בצפת
(צילום: AFP)
77.1% מהמאובחנים אתמול הם בני פחות מ-39. לעומת זאת, רק 5.5% הם בני יותר מ-60. הנתון הזה מגיע בעקבות מבצע החיסונים הנרחב. מספר הנפטרים מפרוץ המגפה עומד על 5,648.
שר הבריאות יולי אדלשטיין עדכן הבוקר כי אתמול התחסנו כ-150 אלף איש במנה הראשונה ובמנה השנייה. עד כה קיבלו כשלושה מיליון ו-147 אלף בני אדם את מנת החיסון השנייה. את המנה הראשונה קיבלו יותר מארבעה מיליון וחצי בני אדם. "שהחיסונים לא יכניסו אותנו לאופוריה. עדיין אין לנו מספיק מחוסנים כדי לחגוג בלי הכרה בפורים", הוסיף אדלשטיין. "אל תלכו למסיבות, גם לא לטישים. תחגגו בבית".
בדו"ח אמ"ן צוין עוד כי יש להקפיד על עטיית מסכות, על הנחיות הריחוק החברתי, על הימנעות מהתקהלויות ועל שמירה על בידוד וביצוע בדיקות בעת הצורך. "בהקשר זה, מחקרים חדשים מצאו שעטיית שתי מסיכות, זו על גבי זו, או הידוק אופטימלי של המסכה על הפנים באמצעים שונים, מפחיתים באופן משמעותי את סיכוי ההעברה של נגיף קורונה בין בני אדם", נכתב עוד.
מבית החולים ברזילי באשקלון נמסר הבוקר כי לאורך הלילה נקלטו שישה מאושפזים צעירים יחסית, ובהם שני ילדים, שלוש יולדות בשליש השלישי להיריון וצעיר בן 25. בבית החולים מאושפזת אישה נוספת בהיריון שנדבקה בקורונה.
אמש אישרה הממשלה הטלת עוצר לילי בימי חג פורים - בין חמישי לראשון בבוקר, בשעות 05:00-20:30. ההכרזה לא כוללת את הלילה שבין ראשון לשני, מוצאי שושן פורים, שבו מציינים את החג בירושלים - ועל כן הותירה הממשלה מעין פרצה לקיום מסיבות והתקהלויות אסורות. בחצרות חסידיות רבות כבר נערכים ל"טישים" המוניים. בין ההגבלות נמנה גם האיסור על שהייה בבית אחרים בשעות העוצר. בנוסף, התחבורה הציבורית תושבת בימי העוצר מהשעה 20:00.
במקביל, בישיבת הממשלה שהתקיימה אתמול, הביע ראש הממשלה בנימין נתניהו זעם על החלטת ועדת החוקה של הכנסת לבטל את מלוניות הבידוד. ההחלטה הזו הובילה לשחרורם של ישראלים שחזרו מחו"ל הישר אל בתיהם, גם במקרה שהם לא יכולים לשמור על בידוד. "זאת שערורייה", אמר נתניהו, "אין מילה אחרת לחוסר האחריות הזאת. אין שום הצדקה רציונלית לדבר הזה. לא ניתן למוטציות להגיע לכאן". בסיום ישיבת הממשלה התקיימו שיחות קשות בין נתניהו ליו"ר ועדת החוקה יעקב אשר (יהדות התורה).