1 צפייה בגלריה
מיקי זוהר
מיקי זוהר
מיקי זוהר
(צילום: אלכס קולומויסקי )
יו"ר הקואליציה מיקי זוהר (הליכוד) הודיע בצהריים על ביטול הסנקציות שהטיל לפני שבוע וחצי על חברי סיעתו בעקבות הפרת משמעת קואליציונית.
"בשבוע החולף בחנתי את התנהלות הסיעה ולשמחתי ראיתי סיעה מתפקדת ועבודה יעילה", כתב זוהר לחברי סיעתו. "התנהלות לא תקינה בעתיד עלולה להוביל אותנו לשבר נוסף ולכן אני פונה לכל אחד ואחת מכם בבקשה להמשיך להתנהל בצורה אחראית".
הסנקציות על חברי סיעת הליכוד באו בעקבות היעדרותם מהצבעות במליאת הכנסת - בין היתר בזו שעסקה בחוק שאוסר טיפולי המרה - ועל כן הוא החליט על שורה של עונשים למפרי המשמעת, חמישה שרים וחמישה חברי כנסת.
זוהר החליט באותה עת להדיח את יפעת שאשא ביטון מראשות ועדת הקורונה, ולמנוע משישה חברי כנסת להגיש הצעות חוק עד סוף מושב הכנסת הנוכחי. הוא גם העניש את השרים ישראל כץ, אמיר אוחנה, יואב גלנט, אלי כהן ואופיר אקוניס בתורנויות במליאה - שתכליתן לשבת ולהאזין לדברי האופוזיציה, ולעיתים גם לענות.
"זו עת לאחדות שורות בתנועה שלנו. אני בטוח שחברי הכנסת והשרים מבינים את גודל האחריות ואת חשיבות המשמעת הסיעתית ומקווה שלא נצטרך להתמודד עם היעדרויות דומות בעתיד, אין לי ספק שרק בדרך משותפת נוכל להמשיך להביא הישגים רבים למען מדינת ישראל", אמר זוהר, שגובה על-ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו בכל הצעדים שנקט נגד חברי הסיעה.
בעקבות ההחלטה אז, ספג זוהר מתקפה מצד שורת ח"כים בסיעה. הוא השיב להם בציוץ בטוויטר: "צר לי שיש מי שלא יודע לקבל ביקורת ובוחר לירות בתוך הנגמ"ש. תפקידי וחובתי לדאוג לשלמות הקואליציה. לאחרונה יש התרופפות במשמעת הקואליציונית אשר מקשה עלינו לפעול למען עם ישראל. בעצה משותפת עם ראש הממשלה הוחלט להטיל סנקציות על מי שהפרו את המשמעת כפי שנהגו בכל ממשלות ישראל לדורותיהן".
ח"כ שלמה קרעי, אחד מחברי הליכוד שעליהם הוטלו עונשים, החליט לפתוח במהלך להדחת זוהר מתפקיד יו"ר סיעת הליכוד ויו"ר הקואליציה. באותו מהלך, כפי שנחשף לראשונה ב-ynet, הביעו 12 חברי ליכוד תמיכה. בהודעה תקיפה שפרסם קרעי הוא כינה את זוהר "מר מיקי 'כבוד, כסף, כוח' זוהר", וכתב: "לא לעולם חוסן".