אזעקה עולה ויורדת נשמעה אמש (יום ו') בכמה אזורים בבירת איראן, טהרן. באותה שעה, נרשם אירוע חריג בנמל התעופה הבינלאומי של העיר, שבמסגרתו מטוס של חברת התעופה הטורקית "טורקיש איירליינס" שינה את נתיבו ופנה צפונה, לכיוון הים הכספי. בהמשך נחת בנמל התעופה בבירת אזרבייג'ן, באקו.
2 צפייה בגלריה
תיעוד מטהרן בלילה
תיעוד מטהרן בלילה
טהרן, בשבוע שעבר. האזעקות - לא אירוע ביטחוני
(צילום: AP)
כעבור שעה מרגע שמיעת האזעקות, מסר סגן מושל טהרן לסוכנות הידיעות האיראנית הרשמית "תסנים", כי האזעקה הופעלה בעקבות תקלה במערכת האזעקות באזור "אזמייש". הוא ציין כי האזעקה כובתה ושלל חשש לאירוע ביטחוני.
בערוץ הטלוויזיה האיראני בערבית, "אל-עאלם", דיווחו בהמשך כי המטוס של טורקיש איירליינס שינה את נתיבו בגלל תנאי מזג האוויר ולא בשל נסיבות אחרות. עוד דווח כי טייס המטוס החליט לפנות לנחיתה בבאקו וכי תנועת המטוסים בטהרן שבה לסדרה עם שיפור שחל במזג האוויר.
2 צפייה בגלריה
מסלול המטוס הטורקי
מסלול המטוס הטורקי
סיבובים בטהרן - ופנייה צפונה. מסלול המטוס הטורקי
בינואר בשנה שעברה, ימים ספורים אחרי חיסולו של מפקד כוח קודס האיראני קאסם סולימאני, הפילה איראן מטוס נוסעים אוקראיני שעל סיפונו היו 176 בני אדם. באיראן טענו כי טילי ההגנה האווירית שוגרו לעבר המטוס בעקבות טעות אנוש. בכירים באיראן ניסו להטיל את האחריות על ארה"ב, ולדבריהם החיסול של סולימאני הוביל למתיחות באזור ובסופו של דבר להפלת המטוס, בשעה שמשמרות המהפכה נערכו לתגובה אמריקנית עקב מתקפת הטילים על הבסיסים בעיראק שבאה בתגובה לחיסולו של סולימאני.
בימים הראשונים שלאחר הפלת המטוס טהרן הכחישה נמרצות את התהיות שהעלו גורמים במערב ולפיהן המטוס הופל על-ידי טיל נ"מ שלה. רק אחרי התגברות הלחץ על טהרן, והראיות שהמטוס אכן נפגע מטילים, היא הודתה שהפילה את המטוס.