1 צפייה בגלריה
הגעת החיסון לבית החולים שיבא
הגעת החיסון לבית החולים שיבא
החיסונים בבית החולים שיבא, הבוקר
(צילום: טל שחר )
מבוטחים רבים בקופת החולים מכבי מתלוננים הבוקר (שישי) על עיכובים משמעותיים בהמתנה למוקד הרפואי בניסיון לקבוע תור לחיסון נגד קורונה. יוסי צימרמן, מבוטח בן 70 מחולון, סיפר ל-ynet כי "מאתמול ניסיתי להתקשר לקבוע תור לחיסון. ישר שמענו הודעה קולית שבה התבקשנו להתקשר מאוחר יותר. גם היום בבוקר עד השעה 10:00 לא היה שום מענה".
צימרמן אמר כי כשניסה שוב כעבור שעה הוא הצליח לקבוע תור רק אחרי 45 דקות של המתנה על הקו. "זה מייאש, עכשיו כשקבעתי את התור אני שמח, אבל חבל שהיה צריך לחכות כל כך הרבה זמן. יש צורך לתגבר את המוקדים".
גם יעקב זיו בן ה-74 מהוד השרון ניסה להשיג את המוקד במשך שעות ארוכות. "אתמול במשך כל הערב האתר היה פעיל ואי אפשר היה להתקשר למוקד של מכבי. חיכיתי הרבה מאוד זמן על הקו והשיחה התנתקה. לאחר שעה הצלחתי להתקשר אליהם ויצרתי איתם קשר, אבל עדיין לא קבעתי את התור כי המיקום שהיה לא התאים לי. זמן ההמתנה היה מוגזם, צריך לאייש את המוקד הטלפוני בצורה רצינית יותר", אמר זיו. "מכבי מעודדים את האפשרות להתחסן, אבל אנשים מתייאשים מלהמתין כל כך הרבה זמן".
בקופת החולים אמרו בתגובה כי הגורם לעומס הוא פניות רבות של אוכלוסיות צעירות שמעמיסות על המוקדנים. "מאז פתיחת הקווים אתמול פנו אלפי חברים המבקשים להתחסן ועד עתה נקבעו כ-7,300 תורים", אמרו בקופת החולים. "נוכח הביקוש הרב והמבורך קיים עומס במוקד הטלפוני. המוקד יפעל לאורך כל סוף השבוע ובהיקף מקסימלי. במכבי מבקשים כי רק מטופלים מעל גיל 60 יפנו למוקד. בשלב זה עדיין לא התקבלה הנחיה לחסן אוכלוסיה צעירה יותר, ופניות של אוכלוסיה צעירה מעמיסות על המוקד. במכבי מבקשים כאמור להימנע מכך".
גם בקופת החולים כללית התמודדו עם עומסים הבוקר. בקופה אמרו בתגובה כי היו נרשמה כמות פניות פי 2.5 מיום רגיל, וכי לצד תגבור המוקדים ניתן להזמין תור באמצעות יישומון הקופה.
אתמול אובחנו 2,809 בני אדם עם קורונה. מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר עולה כי שיעור הבדיקות שחזרו חיוביות מכ-79 אלף הבדיקות עומד על 3.6%, וללא בדיקות סקר על 4.2%.
מתוך 416,231 בדיקות, שיעור החיוביים בשבוע האחרון עומד על 3.38%. בשבעת הימים האחרונים אובחנו בממוצע 2,241 חולים ביום - וישראל מתקרבת לרף ה-2,500 שנקבע כתנאי ל"ריסון מהודק". ברחבי הארץ מאושפזים 419 חולים במצב קשה, מהם 105 מונשמים. מפרוץ המגפה נפטרו בישראל 3,050 בני אדם.
מוקדם יותר השבוע התבשרו נציגי קופות החולים כי בשלב הראשון יתחסנו חברי הצוותים הרפואיים ולאחר מכן בני 60 ומעלה ואזרחים שסובלים ממחלות כרוניות. בני זוגם של בני ה-60 ומעלה יזכו גם הם לחיסונים - גם אם הם צעירים יותר. תחנות החיסון ייפתחו בהדרגה והתחנות הראשונות שצפויות להיפתח יהיו גדולות ובמרכזי אוכלוסייה משמעותיים. על פי הנאמר לקופות, תוך כ-10 ימים לאחר מכן עשויות להיפתח גם תחנות חיסון קטנות יותר.