2 צפייה בגלריה
חואני רשמאוי, עמרו חמודה, סעיד עבדאת, תיסיר אבו שרבכ
חואני רשמאוי, עמרו חמודה, סעיד עבדאת, תיסיר אבו שרבכ
החשודים במעורבות במרמה (מימין למעלה בכיוון השעון): אבו שרבק, עבדאת, רשמאווי וחמודה
כוחות הביטחון חשפו מנגנון שבאמצעותו מיליוני אירו שתרמו לפלסטינים מדינות וארגונים באירופה למען מטרות הומניטריות, הועברו לפעילות טרור של ארגון "החזית העממית". כך הותר לפרסום אחר הצהריים (חמישי). ארבעה פלסטינים מהגדה המערבית נעצרו בחשד למעורבות במרמה.
בחקירה של השב"כ, צה"ל והמשטרה התברר כי כספים שנתנו סוכנויות סיוע ממשלתיות וכן ארגונים בלתי-ממשלתיים באירופה הועברו למוסדות וארגונים פלסטיניים בגדה. המוסדות והארגונים הללו, ובראשם ארגון בשם "ועדות הבריאות", פועלים בכסות של גופים הומניטריים, אך למעשה הם כפופים ל"חזית העממית". חלק גדול מהכספים הופנה לפעילות טרור של "החזית העממית".
2 צפייה בגלריה
רינה שנרב ז"ל
רינה שנרב ז"ל
הארגון ביצע את הפיגוע שבו נרצחה רנה שנרב
(הצילום באדיבות המשפחה)
מוסדות "החזית העממית" רימו את ארגוני הסיוע באירופה בשיטות שונות. הם דיווחו על מיזמים פיקטיביים, העבירו מסמכים שקריים, זייפו וניפחו חשבוניות, הטו מכרזים, זייפו מסמכים וחותמות של בנקים, דיווחו על משכורות מנופחות ועוד. הכספים שהתקבלו הועברו, בין היתר, לתשלומים למשפחות מחבלים, משכורות לפעילים, גיוס פעילים חדשים לארגון, קידום פעילות טרור והתחמשות, קידום פעילויות בירושלים וכן להפצת תעמולה.
בימים הקרובים יוגשו כתבי אישום נגד ארבעת החשודים שנעצרו לבית המשפט הצבאי ביהודה. החשודים הם תייסיר אבו שרבק (47) וסעיד עבדאת (46) מרמאללה שעבדו כרואי חשבון של "ועדות הבריאות", עמרו חמודה (46) מאל בירה שהיה מנהל במחלקת הרכש של הוועדות, וחואני רשמאווי (63) מבית סאחור, בעלת אזרחות ספרדית המשמשת בארגון כאחראית על הכנסת תרומות ממדינות אירופה.
גורם בכיר בשב"כ אמר כי "הפעילות הפיננסית הנרחבת שקידם ארגון החזית העממית מצטרפת לשורה ארוכה של פעילויות טרור, אשר סוכלו על ידי שב"כ בשנים האחרונות. ארגון החזית העממית הוא ארגון טרור רצחני אשר בין היתר אחראי לפיגוע המטען בשנת 2019 שבו נרצחה רנה שנרב ז"ל בעת שטיילה עם משפחתה במעיין עין בובין". הגורם ציין כי ארגון החזית העממית "פועל בכל העת לערעור היציבות הביטחונית באזור יהודה ושומרון ולקידום פעילות טרור נגד ישראל".