4 צפייה בגלריה
דביר שנרב עם אחותו רנה שנרב
דביר שנרב עם אחותו רנה שנרב
"אחותי נמצאת איתי כל הזמן". דביר ורנה שנרב
(צילום: באדיבות המשפחה)
בקיץ 2019 דביר שנרב נלחם על חייו לאחר שנפצע קשה מאוד בפיגוע שבו נרצחה אחותו רנה בת ה-17. הבוקר (יום ב'), אחרי מסע התאוששות מרשים, הוא יתגייס לצה"ל. "אחותי נמצאת איתי כל הזמן והיא תלווה אותי גם בגיוס", אמר דביר, תושב לוד וכיום בן 21.
הפיגוע התרחש בחודש אוגוסט, במהלך טיול למעיין עין-בובין שבבנימין אליו יצאו דביר, רנה ואביהם איתן, חובש בהכשרתו. "הצטיידנו בגיטרה ובפק"ל קפה והיה כיף", שחזר דביר את האירוע. "פתאום היה פיצוץ אדיר, אבא ואני חטפנו רסיסים. הוא נפצע קשה אבל למרות זאת רץ לרנה וניסה להנשים אותה. היה ברור מיד מה מצבה. אחר כך אבא עשה לי חוסם עורקים עם הציצית שלו".
4 צפייה בגלריה
רינה שנרב ז"ל
רינה שנרב ז"ל
רנה שנרב ז"ל
(באדיבות המשפחה)
4 צפייה בגלריה
טקס הדלקת המשואות בהר הרצל בירושלים
טקס הדלקת המשואות בהר הרצל בירושלים
איתן שנרב. השיא משואה בטקס יום העצמאות ה-73
(צילום: אולפני הרצליה)
מאוחר יותר התברר כי בני המשפחה נפגעו ממטען חבלה שהופעל בשלט רחוק. איתן ודביר הועברו לטיפול בבית חולים. דביר נפצע מרסיסים בידיים ובריאה ומצבו הוגדר קשה מאוד. "בזמן שרנה אחותי הובאה למנוחות אני הייתי מורדם ומונשם, בניתוח מורכב".
כשהתעורר מהניתוח הכתה בו המציאות. "התוכנית שלי לפני הפיגוע הייתה להתגייס לקרבי, אבל פתאום אני מוצא את עצמי מחובר למכשירים", סיפר דביר. "לאט לאט הבנתי שהחלום להתגייס לקרבי לא יתממש, ושאולי לא אוכל להתגייס בכלל. זה שבר אותי נפשית כי ראיתי בשירות הצבאי תקופה מעצבת. אבל פתאום אני נמצא במצב של 'מסכן' שכל הזמן צריך עזרה והופך לנטל בלי אפשרות לתרום לצבא".
למרות הייאוש העמוק דביר לא נכנע והחליט להילחם. הוא החל במסע שיקום מפרך, צעד אחר צעד, כשהיעד שהציב לעצמו הוא להיות כשיר לשירות קרבי, ולאחר שגילה סימני התאוששות מרשימים - אישר לו הצבא להתגייס כלוחם. אבל אז חלה תפנית: הוא הגיע לוועדה רפואית שעקבה אחר מצבו, ובמהלך הבדיקות התגלה רסיס בידו הימנית שלא טופל כראוי. בעקבות כך נקבע שהוא לא יוכל לשרת בקרבי.
4 צפייה בגלריה
דביר שנרב ואחיותיו
דביר שנרב ואחיותיו
"בטוח שרנה גאה בי". דביר שנרב
(צילום: שאול גולן)
לצד האכזבה, המשיך דביר באימוני כושר מפרכים. לדבריו, בפברואר האחרון הוא רץ במרתון תל אביב וסיים בהצלחה את המסלול המלא שאורכו 42 קילומטרים. הבוקר דביר יתגייס וצפוי לשרת בתפקיד תומך לחימה משמעותי. הוא יגיע לבקו"ם עם אביו איתן, שהתאושש גם הוא מהפציעה ואף השיא משואה בטקס יום העצמאות ה-73 של מדינת ישראל שנערך החודש, וביחד עם בני משפחה נוספים.
"היה לי קשר מאוד חזק עם רנה, היא ליוותה אותי בכל האירועים המשמעותיים בחיי והיא תהיה איתי גם בגיוס", אמר דביר. "אני בטוח שהיא גאה בתהליך שעברתי ובניצחון הקטן שלי. היא בטח שמחה לדעת שלא נשברתי אלא ההיפך - השתקמתי ואני הולך ללבוש את מדי צה"ל. השלמתי עם זה שלא אהיה קרבי, ואני משתדל להביט על הצדדים הטובים בסיטואציה הזו".