שיפור משמעותי חל הבוקר (יום ה') במצבו של אלעד ברזילי (37), שנפצע אמש באורח קשה בלינץ' שביצעו בו מתפרעים ערבים בעכו במהלך המהומות שהתרחשו גם אתמול בערים מעורבות וביישובים ערביים. אחרי שנותח במהלך הלילה הוא עדיין מאושפז כשהוא מורדם ומונשם, אולם רופאיו אומרים שיש מקום לאופטימיות.
ברזילי, נשוי לאחות בבית החולים רמב"ם ואב לארבעה, הוא מחנך בבית הספר "אמי"ת קנדי" בעכו. בערב הוא יצא לרחובות העיר כדי לאתר תלמידים שלו בין המפגינים ולהחזירם לבתיהם.
"הייתה קריאה לאנשי חינוך יהודים וערבים לצאת לרחוב ולפעול בקרב תלמידיהם, כי רבים מהמפגינים היו צעירים מאוד. המטרה הייתה להרגיע את הרוחות ולהחזיר את הנערים לבתיהם", סיפר חברו של ברזילי, עידן בוסקילה, תושב העיר ומנהל בית ספר בחיפה. "הם הלכו כקבוצה, אבל באיזה שהוא שלב הוא שמע שיש תלמידים שנמצאים באזור פנימי יותר, וניגש לשם לבד - ואז הותקף".
2 צפייה בגלריה
אלעד ברזילי
אלעד ברזילי
אלעד ברזילי. "ערכי מאוד, נחוש מאוד"
(באדיבות המשפחה)
בוסקילה סיפר שפגש בברזילי מוקדם יותר באותו ערב: "ערכתי קניות לשבת וכשהייתי בדרך חזרה לתוך העיר התחלתי להבחין במחסומים ובצעירים שהסתובבו עם אלות. ראיתי את אלעד יושב על הרצפה, רטוב כולו לאחר שספג מים מהמכת"זית. עצרתי לידו, אמרתי לו 'בוא, אני אקח אותך הביתה, לפחות תחליף לבגדים יבשים', אבל הוא סירב. הוא אמר שהוא לא יכול כי הוא מחפש עוד תלמידים. זה הבנאדם. ערכי מאוד, נחוש מאוד, ואני מקווה שזה גם מה שיעזור לו עכשיו לצאת מזה".
מנהל המחלקה הנוירוכירורגית במרכז הרפואי לגליל בנהריה, פרופ' ז'אן סוסטיאל, סיפר: "הפצוע הובא במצב קשה מאוד ועבר ניתוח מורכב ביותר, שלאחריו הועבר לאשפוז כשהוא מורדם ומונשם. אמנם ארוכה הדרך להחלמתו והוא צפוי לעבור ניתוחים נוספים, אך בשלב זה ניתן לשמור על אופטימיות זהירה".
מבית הספר אמי"ת נמסר כי "אלעד הוא מורה למופת שביקש לשמור על תלמידיו ונפל קורבן ללינץ' נורא בידי פורעים ערבים". המנהלת אתי צברי: "לב כולנו עם אלעד ומשפחתו בתפילה גדולה להחלמתו. אלעד הוא איש חינוך ומורה אוהב ואהוב. כל קהילת אמית עכו תובעת את מעצר הפורעים ומיצוי הדין עימם".

2 צפייה בגלריה
מור ג'נאשווילי
מור ג'נאשווילי
מור ג'נאשווילי בבית החולים
(באדיבות המשפחה)
צעיר יהודי אחר שנפל אתמול קורבן ללינץ' בעכו הוא מור ג'נאשווילי. קבוצת מתפרעים תקפה אותו במקלות ואבנים כשישב ברכבו. הרכב סטה ופגע בכמה מהמתפרעים. הוא מאושפז בבית החולים לגליל בנהריה ומצבו מוגדר בינוני.
בזמן התקיפה שוחח מור בטלפון עם אחיו אלרועי, ששמע את ההתרחשות כולה. "שמעתי מכות של ניפוצי שמשה וצעקות 'אללה אכבר'. צעקתי לו 'מור פשוט תלחץ על הגז, לא משנה מה יהיה, אל תעזוב את הגז'", שחזר האח בריאיון לאולפן ynet.
נהג יהודי שהותקף בלילה בטמרה, תושב מצפה אבי"ב שבמשגב, נפצע קל וטופל בבית החולים רמב"ם. הפצוע, מדובר בגנן שנסע ברכב מסחרי חדש שקנה לצורך עבודתו לפני יומיים. לדבריו, הוא זוהה ככל הנראה בשל מדבקות "נחמן מאומן" שהיו על המכונית. הבוקר הוא אמר: "אני מבקש להעביר מסר שיש אנשים טובים בכל מקום. חוץ מאנשי צוות האמבולנס שחילץ אותי, היו שם כמה אנשים שהגנו עלי וניסו למנוע מההמון להרוג אותי".
במקביל חל שיפור במצבו של הנהג הערבי בן ה-33 שנפצע אמש באורח קשה בלינץ' שביצעו בו פורעים יהודים בבת ים, ומצבו מוגדר כעת בינוני. במשך הלילה הוא נתפר בפניו ובחלל הפה על ידי פלסטיקאים ומומחים תחת השגחה של צוות מרדימים. הוא יעבור לאשפוז ביחידה לטיפול נמרץ כללי.