טענותיה של משפחתו של ניזאר בנאת, הפעיל הפלסטיני שנהג לבקר באופן חריף את פעילות הרשות ומת בזמן שנעצר לפנות בוקר (יום ה'), התבררו הערב כמדויקות עם קבלת תוצאות נתיחת גופתו. הרופא שביצע את הנתיחה אמר הערב כי סיבת המוות אינה טבעית, וכי על כל גופו אותרו חבלות כתוצאה ממכות קשות, לצד דימום בריאות בעקבות מכות וחנק.
7 צפייה בגלריה
 ניזאר בנאת
 ניזאר בנאת
ניזאר בנאת. על גופתו נמצאו חבלות קשות
עם תום הנתיחה, הועברה גופתו של בנאת לידי משפחתו. תמונות ראשונות של הגופה אכן הראו כי הוא סבל מחבלות ודימומים בראשו ובשאר חלקי גופו. משפחתו של בנאת הודיעה כי לא תקבור אותו עד שהרשות הפלסטינית תקבע באופן פומבי מי האשמים במותו, ותעמיד אותם לדין. המשפחה החליטה להשתמש במקרר נייד, שבו תונח גופתו עד להודעה מטעם הרשות הפלסטינית.
בשעות הצהריים, אחרי שראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתיה הודיע על הקמת ועדת חקירה דחופה שתחקור את מותו של בנאת, פרצה הפגנת מחאה ברמאללה בהשתתפות מאות בני אדם שניסו לצעוד אל בניין המוקטעה, אך פוזרו בירי אמצעים לפיזור הפגנות. גם בחברון התקיימו הפגנות מחאה על מותו של בנאת. בהפגנות בערים נשמעו קריאות נגד הרשות הפלסטינית ונגד אבו מאזן. בערב פרצו ברמאללה עימותים אלימים בין צעירים פלסטינים, חלקם רעולי פנים, למנגנוני הביטחון. הם הבעירו אש ויידו אבנים לעבר אנשי המנגנונים.
7 צפייה בגלריה
היזאר בנאת
היזאר בנאת
המקרר שישמש את משפחתו של בנאת. רוצה להביא אשמים לדין

דבר מותו של בנאת הבוקר הכה בתדהמה רבים בציבור הפלסטיני, בשל היותו דמות מוכרת מאוד ברשות ובעולם הערבי. בנאת נהג לפרסם פוסטים מצולמים בפייסבוק שלו שבו הוא תקף את מדיניותה של הרשות הפלסטינית ואת בכיריה גם כלפי עניינים פנימיים וגם בענייני מדיניות החוץ שלה וההתנהלות שלה מול ישראל.
בעקבות התנהלותו והפופולאריות הגדולה שצבר בנאת בקרב הפלסטינים, ניסתה הרשות בעבר להצר את צעדיו. הוא נעצר בעבר כמה פעמים ושוחרר אחרי זמן מה, וטען תמיד שהמעצרים היו פוליטיים ונבעו מדעתנותו ומביקורתו הנשכנית כלפי הרשות - שזכתה לשומעים רבים. בנאת גם התמודד בבחירות לרשות הפלסטינית (שבוטלו) ברשימה עצמאית שהקים בשם "איחוד החירות והכבוד". פרשת מותו סוקרה גם ברשתות תקשורת ערביות בינלאומיות.
דובר מחלקת המדינה האמריקנית, נד פרייס, התייחס הערב בהודעה שפרסם למותו של בנאת. "אנחנו מוטרדים עמוקות ממות הפעיל הפלסטיני ניזאר בנאת ומהמידע שדווח על אודות נסיבות מותו. אנו שולחים את תנחומינו הכנים למשפחתו ומפצירים ברשות הפלסטינית לבצע חקירה יסודית ושקופה. יש לנו דאגות עמוקות מהאיסורים שמטילה הרשות הפלסטינית על חופש הביטוי ועל ההטרדות של פעילים חברתיים ושל ארגונים", הוא אמר.
7 צפייה בגלריה
הפגנות הפגנה ב רשות הפלסטינית בעקסות מותו של פעיל נגד הרשות ניזאר בנאת
הפגנות הפגנה ב רשות הפלסטינית בעקסות מותו של פעיל נגד הרשות ניזאר בנאת
הפגנות בגדה, בצהריים
(צילום: AP)
מוקדם יותר סיפר בן דודו של בנאת, מסלם, על שאירע עם פריצת מנגנוני הביטחון הפלסטיניים לבית שבו שהה עם בן דודו המנוח: "ב-03:30 הגיעו 25 איש. הם החלו להכות אותו בשנתו במשך שמונה דקות ללא הפסקה. הם הכו אותו בראש והפשיטו אותו. הם מנעו מאיתנו מלנוע בבית ולדבר. כשישראל מבצעת מעצרים היא עושה זאת בגבולות ברורים של חוקים כי ישראל פועלת תחת חוקים, והרשות הפלסטינית לא פועלת תחת שום חוק. הם הגיעו כדי לחסל אותו".
בן הדוד הוסיף עוד כי בשבועות האחרונים בנאת היה חשוף לאיומים רבים על חייו: "היו בכירים ברשות הפלסטינית ובמנגנוני הביטחון שהעבירו לו מסרים מאיימים".
בהודעה מטעמו של מושל חברון הבוקר נמסר כי בנאת נעצר לפנות בוקר בצו שהוציא התובע הכללי הפלסטיני. הוא אמר שעם הגעת כוח של המנגנונים הפלסטיניים לעצור אותו חלה הידרדרות במצבו הרפואי, ועל כן הוא נלקח לבית החולים הממשלתי בחברון - שם נקבע מותו. משפחתו של בנאת דחתה מכל וכל את הודעת מושל חברון, ואמרה כי התמונה שהוא מצייר היא שקרית. לטענת המשפחה, המנגנונים הגיעו מוכנים מראש עם תוכנית לרצוח אותו.