3 צפייה בגלריה
מונתסר שלבי בבית המשפט הצבאי עופר
מונתסר שלבי בבית המשפט הצבאי עופר
מונתסר שלבי בבית המשפט הצבאי עופר
כתב אישום בגין גרימת מוות בכוונה, עבירה המקבילה לרצח, הוגש היום (חמישי) נגד מונתסר שלבי תושב תורמוס-עיא, על רצח תלמיד הישיבה יהודה גואטה בטרמפיאדה בצומת תפוח שבשומרון בחודש שעבר. בפיגוע נפצעו שני תלמידי ישיבה נוספים, אחד באורח קשה ואחד קל.
לפי כתב האישום, "הנאשם הסיע את אשתו לבית הוריה, ושב לביתו, נטל אקדח ומילא את המחסנית בכדורים חיים. הוא לקח עשרות כדורי תחמושת נוספים, הכניס את המחסנית לאקדח ודרך אותו, כך שיהיה מוכן לירי. הוא הניח את האקדח על המושב, וכיסה אותו בשטיח תפילה".
המחבל הגיע ברכבת לצומת שבשומרון, שם עמד בתחנת האוטובוס גואטה בן ה-19 מירושלים. כשהנאשם התקרב לתחנה, הוא הבחין באזרחים העומדים בה, וזיהה אותם כיהודים. שלבי עצר את הרכב, לקח את האקדח וצעק – "אללה אכבר", כיוון את נשקו לעומדים בתחנה, וירה כדורים רבים ממרחק קצר.
3 צפייה בגלריה
המחבל מצומת תפוח מונתסר שלבי פלסטיני בן 47 מהכפר תורמוס עיא
המחבל מצומת תפוח מונתסר שלבי פלסטיני בן 47 מהכפר תורמוס עיא
שלבי, הנאשם ברצח
הנאשם חדל מהירי רק אחרי שקנה האקדח התפוצץ, כשבכתב האישום נטען כי הוא התכוון לגרום למותם של האזרחים בכוונה. פעמיים נוספות ניסה שלבי לבצע פיגוע, אך לא חש בטוב. עוד צוין כי הוא עשה שימוש בנשק במקרה קודם, כשירה בו בשטח חקלאי. אחרי הפיגוע נמלט המחבל למכר שמתגורר בכפר עקרבא, ועדכן אותו על ביצוע הפיגוע. הוא ביקש כי חבריו יחביאו אותו.
עו"ד חיים בלייכרעו"ד חיים בלייכרצילום: ארגון חוננו


החברים העבירו אותו לחווה שבבעלותם, וסיפקו לו סיגריות ואוכל. לאחר מכן ביקש המחבל שיסיעו אותו לקלנדיה, ומשם עלה על מונית לרמאללה. בשלב מסוים רכש בגדים ואנטיביוטיקה כדי לחטא את פצעיו ואף הסתפר, צבע את שיערו ורכש כרטיס סים למכשיר הטלפון שלו.
3 צפייה בגלריה
יהודה גואטה וזירת הפיגוע
יהודה גואטה וזירת הפיגוע
יהודה גואטה וזירת הפיגוע
(צילום: יואב דודקביץ')
הוא אותר ארבעה ימים לאחר מכן על ידי כוחות הביטחון במבנה שבו הסתתר בכפר סילוואד מזרחית לרמאללה, והועבר לחקירת שב"כ, בה הודה במעשים. היום הוגש נגדו כתב האישום, ובקשה למעצר עד תום ההליכים נגדו. משפחתו טוענת כי לנאשם עבר רפואי, והם מבקשים חוות דעת של הפסיכיאטר המחוזי כדי לבדוק את כשירותו.
עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המסייע למשפחה, מסר כי "הגיע הזמן לעשות צדק ולשפוט את המחבל למוות. במקביל למשפט המחבל יש לשפוט את כל הסייענים ונותני המקלט שסייעו לו להימלט, ולהטיל עליהם עונשים כבדים -על מנת לייבש את ביצת הטרור. בנוסף מוכרחים להגדיל את סל צעדי ההרתעה נגד ביתו ומשפחתו".