2 צפייה בגלריה
רודי ג'וליאני רודולף ג'וליאני עורך דין של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אוקראינה גייט
רודי ג'וליאני רודולף ג'וליאני עורך דין של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אוקראינה גייט
דונלד טראמפ ורודי ג'וליאני
(צילום: EPA)
עוד הדבקה בקורונה בצמרת הכוורת של דונלד טראמפ: רודי ג'וליאני, עורך דינו של טראמפ ומי שהיה ראש העיר ניו יורק, נמצא חיובי בבדיקת קורונה. כך טען אמש (יום א') טראמפ עצמו בציוץ בטוויטר. ג'וליאני צייץ מחדש את הציוץ של טראמפ, ומאוחר יותר צייץ בעצמו: "אני מקבל טיפול נהדר ומרגיש טוב". גורם המעורה בפרטים שלא הורשה לחשוף את זהותו מסר לסוכנויות הידיעות כי בהמשך ג'וליאני, בן 76, אושפז בבית החולים ג'ורג'טאון שבוושינגטון הבירה. טרם התברר בדיוק מאילו סימפטומים של הנגיף סובל ג'וליאני.
"רודי ג'וליאני, ראש העיר הטוב ביותר בהיסטוריה של ניו יורק בפער, שעובד ללא לאות לחשוף את הבחירות המושחתות ביותר (בפער) בהיסטוריה של ארה"ב, נמצא חיובי לנגיף הסיני", כתב טראמפ. "החלמה מהירה רודי, אנחנו נמשיך".
ג'וליאני עצמו כתב מאוחר יותר: "תודה לכל החברים והעוקבים שלי על תפילותיהם ואיחוליהם", כתב ג'וליאני. "אני מקבל טיפול נהדר ומרגיש טוב, מתאושש מהר ומתעדכן". גם בנו, אנדרו ג'וליאני, שגם הוא נדבק בנגיף בחודש שעבר, כתב בחשבונו בטוויטר כי "אבי נח, מקבל טיפול ומרגיש טוב. תודה לכל החברים שיצרו קשר כדי לברר על מצבו".
לאורך התקופה האחרונה פעל ג'וליאני במרץ בניסיון כושל להוכיח זיופים ואי-סדרים שהובילו להפסדו של טראמפ בבחירות 2020 בחודש שעבר. מאמציו הפכו אותו לדמות נלעגת בעיני רבים, בין השאר על רקע טענות מופרכות שהדמוקרטים, התקשורת ואפילו רודן ונצואלה שמת ב-2013 העניקו את הניצחון לג'ו ביידן.
בשבוע שעבר ג'וליאני ביקר בג'ורג'יה, במישיגן ובאריזונה. הצוות המשפטי של טראמפ פרסם הודעה לפיה ג'וליאני אובחן כשלילי לנגיף לפני הביקור במדינות, אך אחרי ההודעה על הידבקותו, בית המחוקקים באריזונה הודיע כי יסגור שני חדרים שבהם ביקר, מתוך זהירות. ג'וליאני פגש לפחות 12 מחוקקים במדינה בעת ביקורו.
"ג'וליאני אובחן כשלילי בשתי בדיקות ממש לפני נסיעתו לאריזונה, מישיגן וג'ורג'יה", נכתב בהצהרה. "ג'וליאני לא חווה שום סימפטום ולא נרשמה בדיקה חיובית לנגיף בגופו עד אחרי לפחות 48 שעות מחזרתו מהביקור. אף מחוקק או עיתונאי לא נמצאים ברשימת המגעים בחקירה האפידמיולוגית, המנוהלת לפי הנחיות המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן".
2 צפייה בגלריה
רודי ג'וליאני פרקליטו של טראמפ מסיבת עיתונאים
רודי ג'וליאני פרקליטו של טראמפ מסיבת עיתונאים
ג'וליאני במסיבת עיתונאים
(צילום: gettyimages)
ביום שלישי שעבר דיווח "ניו יורק טיימס" שג'וליאני שוחח שבוע קודם לכן עם הנשיא היוצא על אפשרות לקבל "חנינה מקדימה" לפני שיעזוב את הבית הלבן. לא ברור מה העבירה הפדרלית שג'וליאני חושש שמסכנת אותו בהעמדה לדין.
בקיץ שעבר הוא היה תחת חקירה ותובעים פדראליים ממנהטן בחנו את הקשרים העסקיים שלו באוקראינה ואת תפקידו בהדחת השגרירה האמריקנית בקייב - על רקע פרשת אוקראינה-גייט והליך ההדחה נגד טראמפ. רוברט קוסטלו, עורך דינו של ג'וליאני, אמר אז שאינו מודאג מהחקירה, מכיוון שהוא לא עשה דבר שלא כשורה.
פורסם לראשונה: 22:44, 06.12.20