כשהצבע לשיער נוזל על פרצופו והוא מאשים את הוגו צ'אבס בהפסד של דונלד טראמפ בבחירות דבר אחד ברור – רודי ג'וליאני הוא כבר לא "ראש העיר של אמריקה".
ג'וליאני היה גיבור אמריקני אחרי מתקפת הטרור ב-11 בספטמבר 2001, זכה לשבחים על שיקום העיר ניו יורק ונחשב לפוליטיקאי מבטיח. לאחרונה הפך לדמות שרבים נהנים ללעוג לה, לאור טענות מופרכות שהדמוקרטים, התקשורת ואפילו רודן ונצואלה שמת ב-2013 גנבו מטראמפ את הניצחון.

5 צפייה בגלריה
רודי ג'וליאני פרקליטו של טראמפ מסיבת עיתונאים
רודי ג'וליאני פרקליטו של טראמפ מסיבת עיתונאים
ג'וליאני במסיבת עיתונאים ביום חמישי
(צילום: רויטרס)
במסיבת עיתונאים ביום חמישי ג'וליאני קידם פעם נוספת תיאוריות קונספירציה מבלי לספק הוכחות, במסגרת עבודתו כעו"ד של טראמפ - שמסרב להודות בהפסד לג'ו ביידן. "אנחנו לא יכולים להרשות לנוכלים האלה, וזה מה שהם, לגנוב את הבחירות מהעם האמריקני. הם בחרו את דונלד טראמפ. הם לא בחרו את ג'ו ביידן", הצהיר ג'וליאני, והתעלם מהעובדה שפער הקולות לטובתו של ביידן הוא קרוב ל-6 מיליון (נזכיר שלפי שיטת האלקטורים, שקובעת את המנצח, ביידן קיבל 306 אלקטורים לעומת 232 לטראמפ).
לארי הוגאן, המושל הרפובליקני של מרילנד, אמר שמסיבת העיתונאים של ג'וליאני הייתה "אסון". כריס קרבס, שטראמפ הדיח מראשות מערך הסייבר אחרי שדחה את הטענות לזיופים בבחירות, אמר על הופעת ג'וליאני: "אלה היו 45 הדקות המסוכנות ביותר, וכנראה גם המשוגעות ביותר, שהיו בהיסטוריה של הטלוויזיה האמריקנית".
5 צפייה בגלריה
רודי ג'וליאני פרקליטו של טראמפ מסיבת עיתונאים
רודי ג'וליאני פרקליטו של טראמפ מסיבת עיתונאים
מקדם תיאוריות קונספירציה - ולא מציג הוכחות
(צילום: AFP)
לפי ניו יורק טיימס ג'וליאני ביקש לקבל 20,000 דולר ביום תמורת שירותיו למען טראמפ – למרות שבכתבה נאמר שלא ברור כמה כסף יקבל בסופו של דבר. רוברט פולנר, שערך ספר על ג'וליאני, אמר שמי שהיה בעבר תובע פדרלי ולאחר מכן ראש העיר ניו יורק היה תמיד "אופורטוניסט פוליטי חסר מנוחה" שאמינות אף פעם לא עמדה בראש מעייניו.
שיקום ניו יורק אחרי מתקפת הטרור סימנה את ג'וליאני כפוליטיקאי מבטיח, ואחד הכתבים אף השווה אותו לווינסטון צ'רצ'יל. בדיעבד כנראה שזו הייתה שעתו היפה ביותר של ג'וליאני. ב-2008 התמודד בפריימריז הרפובליקניים אך נכשל. הקמפיין שלו התמקד בתגובה לפיגועי 11 בספטמבר ולא עסק מספיק בנושאים אחרים. ביידן, שבאותה שנה ניסה את כוחו בפריימריז הדמוקרטיים והפך אחרי הבחירות לסגן של ברק אובמה, אמר על הצהרותיו של ג'וליאני באותה תקופה: "במשפט שלו יש רק שלושה דברים: שם עצם, שם פועל ו-11 בספטמבר".
5 צפייה בגלריה
רודי ג'וליאני פרקליטו של טראמפ מסיבת עיתונאים
רודי ג'וליאני פרקליטו של טראמפ מסיבת עיתונאים
ביקש 20 אלף דולר ליום תמורת העבודה למען טראמפ
(צילום: רויטרס)
ג'וליאני חיפש את דרכו אחרי ההפסד ב-2008. בסופו של דבר מי שהחזיר אותו למרכז הבמה היה דונלד טראמפ, בעל ברית פוליטי וחבר ותיק מניו יורק. "ג'וליאני האמין שהחברות שלו עם טראמפ סוללת לו דרך לשלטון, ומעולם לא הביט לאחור", אומר פולנר. האנרגיה של ג'וליאני, והנכונות שלו להגן על טראמפ בכל מצב, הפכה אותו לדמות חיונית בקמפיין של טראמפ.
ב-2016, כשפורסמה הקלטה מביכה שאיימה לחסל את סיכויי טראמפ בבחירות, ג'וליאני ערך מרתון הופעות טלוויזיוניות והצליח לנטרל ביעילות את הסכנה. אחרי הבחירות טראמפ לא העניק לג'ולאיני תפקיד מזכיר המדינה כפי שרצה - אך ג'וליאני לא סבל יותר מדי. הוא הרוויח מיליוני דולרים מחברות ומדינות זרות שהיו זקוקות ללוביסט עם קשר ישיר לחדר הסגלגל.
5 צפייה בגלריה
רודי ג'וליאני רודולף ג'וליאני עורך דין של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אוקראינה גייט
רודי ג'וליאני רודולף ג'וליאני עורך דין של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אוקראינה גייט
טראמפ וג'וליאני. החזיר אותו לעניינים
(צילום: EPA)
בתחילת 2018 טראמפ שכר את שירותיו כדי להילחם בחקירת התובע המיוחד רוברט מולר, שחקר את פרשת ההתערבות הרוסית בבחירות. ג'וליאני הפך לאורח קבוע באולפני הטלוויזיה, הגן על הנשיא והאשים את החוקרים ואת התקשורת בשחיתות וביחס מוטה נגד הנשיא. ג'וליאני דיבר ללא הרף, ולפעמים סתר את מה שאמר רק לפני כמה רגעים. באוגוסט 2018, כשהתראיין ברשת NBC, סיפק אמירות יוצאות דופן כמו - "האמת אינה האמת".
המאמצים של ג'וליאני להשביע את רצונו של טראמפ גם גרמו לצרות. בסוף 2018 ג'וליאני, שהעריך שביידן יתמודד מול טראמפ ב-2020, החל לחפש מידע שיביך את ביידן ואת בנו האנטר - מידע שקשור לפעילות העסקית של הבן באוקראינה. טראמפ הסתמך על המידע שג'וליאני טען שמצא, הקפיא את הסיוע לאוקראינה ואמר לנשיא שלה שכדי לחדש את הסיוע הוא צריך לפתוח בחקירה נגד ביידן. בעקבות הפרשה, שכונתה "אוקראינה גייט", טראמפ הפך לנשיא השלישי בהיסטוריה שנפתח נגדו הליך הדחה.
5 צפייה בגלריה
ארה"ב רודי ג'וליאני מסיבת עיתונאים במגרש חניה של חנות גינון בטעות ב פנסילבניה
ארה"ב רודי ג'וליאני מסיבת עיתונאים במגרש חניה של חנות גינון בטעות ב פנסילבניה
ג'וליאני ליד חנות הגינון "ארבע העונות"
(צילום: AFP)
ועדיין, המאמץ למנוע את הפסד טראמפ בבחירות מסתמן כאתגר הסיזיפי ביותר של ג'וליאני. בארה"ב לעגו לג'וליאני, בעקבות טעות מביכה של הקמפיין הרפובליקני. ב-7 בנובמבר, אחרי שרשתות הטלוויזיה הגדולות הכריזו על ניצחון ביידן, כינס ג'וליאני מסיבת עיתונאים במגרש החניה של מרכז גינון הנושא שם זהה למלון "ארבע העונות" בפילדלפיה. מרכז הגינון ניצב בין חנות לאביזרי מין לעסק לשריפת גופות. ככל הנראה אדם כלשהו בצוות הקמפיין של טראמפ רצה לכנס את מסיבת העיתונאים במלון "ארבע העונות" היוקרתי, אבל כשהתקשר לשריין שם מקום הגיע בשוגג לחנות הגינון, ואיש בה לא העמיד אותו על טעות.
כמה מהעתירות שהגיש ג'וליאני במדינות המפתח נדחו מכיוון שהיו חסרות בסיס. בהופעה בבית משפט בשבוע שעבר הוא המשיך להאשים את הדמוקרטים בהונאת בחירות, עד שהשופט אילץ אותו להודות שהעתירה שהגיש לא קשורה להונאה. במסיבת העיתונאים ביום חמישי הוא טען שיש לו הוכחות ספציפיות לעבירות בחירות, אך לא סיפק אותן. חלק מהטענת שסיפק, שלכאורה היו הצהרות של עדי ראייה, הופרכו במהרה על ידי התקשורת. גם זה לא עצר את ג'וליאני: "יש לנו מספיק ראיות כדי לבטל את הבחירות האלה. יש לנו הצהרות של אזרחים אמריקנים, זה עניין של ביטחון לאומי. אם זאת לא הכותרת מחר אני לא יודע מה כן".