איחוד האמירויות הערביות הצטרפה בצהריים (יום ב') לזרם הברכות שמשגרים מנהיגים ומדינות ברחבי העולם לראש ממשלת ישראל החדש נפתלי בנט, והפכה בכך למדינה הערבית הראשונה שעושה זאת. "אנו מצפים לעבוד יחד על מנת לקדם את השלום האזורי, לחזק את הסובלנות והדו-קיום - ולפתוח בעידן חדש של שיתוף פעולה בתחומי הטכנולוגיה, המסחר וההשקעות", מסר משרד החוץ באבו דאבי בציוץ בטוויטר.
2 צפייה בגלריה
השבעת הממשלה
השבעת הממשלה
בנט במעמד השבעת הממשלה בכנסת, אתמול
(צילום: רויטרס)
קודם לכן גם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בירך את בנט, והוא הביע תקווה ששני המנהיגים יחזקו את יחסי שתי המדינות. "יחסי ישראל ורוסיה ידידותיים באופן מסורתי", מסר פוטין בברכה ששלח לבנט. "אני מקווה שהפעילויות שלך כראש הממשלה יתרמו להמשך פיתוחו של שיתוף הפעולה הבילטרלי בכל התחומים", הוא הוסיף. פוטין - שראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו נהג להתגאות שוב ושוב ביחסיהם הקרובים - הביע תקווה שבפיתוח יחסי מוסקבה וירושלים ניתן יהיה לחזק גם את "השלום, הביטחון והיציבות" במזרח התיכון.
בערב הגיעה ברכה גם מבחריין. יורש העצר של בחריין וראש הממשלה, הנסיך סלמאן בן חמד אל חליפה, שלח איגרת ברכה לראש הממשלה נפתלי בנט ולראש הממשלה החליפי יאיר לפיד. "אני שולח את ברכותיי לנפתלי בנט וליאיר לפיד בהקמת ממשלה חדשה בישראל ומצפה להמשיך במאמצים לעבר שגשוג גדול יותר, יציבות ושלום באזור". רה"מ בנט הודה לחליפה: "אני מצפה לעבוד ביחד איתך להרחיב את שיתוף הפעולה שלנו במטרה לקדם שלום, שגשוג וביטחון עבור שני עמינו".
המנהיג הראשון שבירך את בנט היה נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, והוא עשה זאת דקות ספורות לאחר ההשבעה אמש במליאת הכנסת. שעה קלה לאחר מכן כבר ערכו השניים שיחת טלפון ראשונה. בנט אמר לביידן שהוא רואה בו חבר גדול של מדינת ישראל, והודה לו על ברכותיו ועל מחויבותו ארוכת השנים למדינת ישראל ולביטחונה.
בשיחתם הדגישו השניים את חשיבות הברית בין ישראל לארה"ב - ואת המחויבות לחיזוק הקשרים בין המדינות ולשמירה על ביטחונה של ישראל. בהודעת הבית הלבן נמסר שבשיחה שלח ביידן "ברכות חמות" לבנט על כניסתו לתפקיד, וכי השניים סיכמו שהצוותים שלהם יקיימו התייעצויות "על כל הנושאים הקשורים לביטחון האזור - כולל איראן".
2 צפייה בגלריה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נאום מצב האומה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נאום מצב האומה
פוטין. מקווה לחזק את היחסים עם בנט
(צילום: AP)
הבוקר שיגרו מנהיגים נוספים בעולם ברכות לבנט, בהם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי, שצייץ בטוויטר: "בשנה הבאה אנחנו חוגגים 30 שנה לשדרוג היחסים הדיפלומטיים. אני מצפה להכיר אותך ולהעמיק את השותפות האסטרטגית בין המדינות שלנו". נרנדרה פנה בציוץ נוסף לנתניהו והודה לו: "לקראת סיום תפקידך המוצלח כראש ממשלת ישראל, ברצוני להביע הוקרה עמוקה על מנהיגותך ומתן תשומת הלב המיוחדת ליחסים האסטרטגיים בין הודו לישראל".
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון בירך את בנט אמש, ומסר: "בשם המדינה כולה אני מברך את נפתלי בנט ויאיר לפיד על הקמת הממשלה. בסופה של מגפת הקורונה, אנחנו נרגשים להמשיך לעבוד יחד לקידום השלום ושגשוג לכולם".
קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בירכה אף היא: "לגרמניה ולישראל יש ידידות מיוחדת שאנחנו רוצים לחזק עוד יותר". קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ, שבמהלך מבצע "שומר החומות" הניף את דגל ישראל על בניין הקנצלר לאות הזדהות עם הישראלים, שלח גם הוא אמש ברכה לבנט וללפיד: "ברכות לראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד על הקמת ממשלה. אני מצפה לעבוד אתכם. אוסטריה מחויבת לישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ותמשיך לעמוד לצד ישראל".

ברכה נשלחה גם מראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו: "ברכות להקמת ממשלה חדשה בישראל, ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד. ביחד, בואו נחפש דרכים לחזק עוד יותר את היחסים בין קנדה לישראל". נשיא המועצה האירופית שרל מישל מסר: "ברכות לראש הממשלה נפתלי בנט ולראש הממשלה החליפי יאיר לפיד על השבעת ממשלה חדשה בישראל. אני מצפה לחזק את היחסים למען שגשוג משותף ושלום ויציבות ממושכים באזור".