דיפלומטים רוסים שעזבו את צפון קוריאה סיפרו היום שהמדינה המבודדת סובלת ממחסור חמור בתרופות, ובמוצרים חיוניים נוספים, ושהגבלות הקורונה שלה "חסרות תקדים".
במכתב שפרסמה השגרירות הרוסית בפיונגיאנג נכתב שדיפלומטים זרים בורחים בהמוניהם מצפון קוריאה, ושבבירה פיונגיאנג נותרו פחות מ-290 זרים. לפי הרוסים, במהלך מגפת הקורונה התנאים בפיונגיאנג הפכו לבלתי נסבלים. "אפשר להבין את מי שעוזבים את בירת צפון קוריאה. כמעט אף אחד לא יכול לסבול הגבלות מוחלטות וחסרות תקדים, מחסור חמור במוצרי יסוד, כולל תרופות, והיעדר אפשרויות לפתור בעיות בריאותיות".

5 צפייה בגלריה
דיפלומטים רוסים חצו את הגבול מצפון קוריאה לרוסיה בעגלה בגלל הגבלות קורונה
דיפלומטים רוסים חצו את הגבול מצפון קוריאה לרוסיה בעגלה בגלל הגבלות קורונה
הגבול סגור: דיפלומטים רוסים חוזרים הביתה בעזרת עגלה
(צילום: EPA)
לפי שגרירות רוסיה, רק תשעה שגרירים זרים וארבעה נציגים דיפלומטים עדיין נמצאים בצפון קוריאה. השגרירות סיפרה שבריטניה, ברזיל, גרמניה, צרפת, איטליה מדינות נוספות סגרו זמנית את השגרירויות שלהן בפיונגיאנג בעקבות המצב. בנוסף טוענים הרוסים שכל הצוותים הזרים של הארגונים ההומניטריים עזבו את צפון קוריאה. "דבר אחד ברור – לצערנו הקבוצה האחרונה שתעזוב לא תהיה האחרונה. האקסודוס של הזרים יימשך".
בפברואר תועדו דיפלומטים רוסים ובני משפחותיהם משתמשים בעגלה כדי לעזוב את צפון קוריאה. בגלל סגירת הגבולות הם נאלצו לעבור מסע מפרך של כמעט יומיים בדרך הביתה: קבוצת הדיפלומטים נסעה ברכבת במשך 32 שעות כדי להגיע לנקודה ממנה עלו על אוטובוס, לנסיעה שנמשכה שעתיים. לאחר מכן הם הניחו את ילדיהם ומזוודותיהם על עגלת הרכבת, ודחפו אותה לאורך יותר מקילומטר אל מעבר לגבול עם רוסיה.
5 צפייה בגלריה
קורונה פיונגיאנג צפון קוריאה תושבים עם מסכות
קורונה פיונגיאנג צפון קוריאה תושבים עם מסכות
עם מסכות ברחובות פיונגיאנג
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
אוטובוס ב פיונגיאנג צפון קוריאה חשש מ נגיף וירוס קורונה
אוטובוס ב פיונגיאנג צפון קוריאה חשש מ נגיף וירוס קורונה
(צילום: רויטרס)
מאז שהתפרצה המגפה סגרה צפון קוריאה את גבולותיה ועצרה את תנועת הנוסעים ממדינות אחרות. בנוסף הטילה הגבלות מחמירות על התנועה ברחבי המדינה. צפון קוריאה טוענת כי אין בה אפילו מקרה אחד של קורונה, אך למרות טענותיה היא ביקשה סיוע מתוכנית החיסונים העולמית. מומחים מטילים ספק בטענת המדינה לאפס חולים.
בחודש שעבר הזהיר האו"ם שהגבלות הקורונה הדרסטיות בצפון קוריאה גורמות למחסור במזון ובתרופות, ומחריפות את מצב זכויות האדם – החמור ממילא – במדינה המבודדת בעולם. צפון קוריאה נמצאת תחת סנקציות בינלאומיות בגלל תוכנית הגרעין שלה.