1 צפייה בגלריה
פרופ' רוטשטיין. "מאמין שגם אוכלוסיית המורים צריכה להתחסן"
פרופ' רוטשטיין. "מאמין שגם אוכלוסיית המורים צריכה להתחסן"
פרופ' רוטשטיין. "מאמין שגם אוכלוסיית המורים צריכה להתחסן"
(צילום: ירון ברנר )
מנכ"ל בית החולים הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, עדכן היום (ג') את מנהלי המחלקות בעין כרם ובהר הצופים כי עובדים שלא חוסנו נגד קורונה לא יוכלו לעבוד כלל עם חולים. כך נודע ל-ynet.
על פי נתוני בית החולים בירושלים, עד כה כ-300 אנשי צוות רפואי טרם התחסנו. ההודעה מגיעה יממה לאחר הודעת משרד הבריאות לפיה עובד במערכת הבריאות שלא חוסן לא יוכל לעבוד במחלוקות עם חולים אשר סובלים מדיכוי חיסוני.

פרופ' רוטשטיין עדכן את מנהלי המחלקות בהדסה בפרטי העובדים שלא התחסנו וכתב: "החל מיום ראשון הקרוב לא יורשו אנשי צוות בלתי מחוסנים להיות במגע כלשהו עם ציבור המטופלים בבית החולים. נסיינים של החיסון הישראלי ייראו כמחוסנים לאחר זריקת הבוסטר ובדיקת נוגדנים חיובית. יוצאים מהכלל הם אותם אנשי צוות, אשר בידם אישור רפואי המונע מהם להתחסן. הם ייאלצו לעבור בדיקות קורונה אחת לשבוע. רק הצגת אישור בדיקה תקינה ותקפה בפני הממונה הישיר יאפשר המשך טיפול במטופלים".
רוטשטיין כתב כי הוא "מבין את המתח הקיים בין זכויות הפרט לבין האחריות הציבורית והמקצועית שחלה על כל עובדי בתי החולים, ואני בוחר באותה אחריות שחלה על כולנו כלפי המטופלים שלנו. עלינו לנקוט במשנה זהירות כשאנו מטפלים בחולים - דווקא החולים האלה הם הציבור החלש והמוחלש, עליהם יש להגן". עוד הוסיף רוטשטיין: "אני מאמין כי גם אוכלוסיית המורים והגננות צריכה להתחסן מתוך הגנה על הילדים במסגרות ועל ילדיהם שלהם".
אין זו הפעם הראשונה שפרופ' רוטשטיין מוביל קו נוקשה נגד עובדיו שטרם התחסנו. בתחילת חודש ינואר, רק כשבועיים לאחר תחילת מבצע החיסונים, הודיע סמנכ"ל משאבי האנוש של הדסה, חגי פילוסוף כי "על רקע התחלואה הגוברת והיקף חולי הקורונה בבית החולים, הוחלט כי רק עובדים שחוסנו, מחלימים ומשתתפים בניסוי של החיסון הישראלי יוכלו להגיע לעבודה". המהלך ספג ביקורת מצד רופאים ועובדים בהדסה ויושם באופן חלקי בלבד בסופו של דבר.
אתמול פרסם מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, את חוזר המנכ"ל המעודכן לפיו "תלמיד מקצועות הבריאות או עובד במערכת הבריאות, שלא חוסן כנגד קורונה, לא יוכל לעבוד עם חולים מהקבוצות או במחלקות ובהן חולים במצב של דיכוי חיסוני, כגון במחלקות להשתלת מח עצם, המטו-אונקולוגיה, אונקולוגיה, יילודים ופגייה או עבודה עם חולים אלו במרפאות או בקהילה". עוד עולה מהנוהל החדש כי עובד שלא התחסן ייאלץ לחתום על מסמך מיוחד שבו הוא מבין כי לא יוכל לעבוד באותן מחלקות.