קמפיין אגרסיבי לישורת האחרונה? אחרי שהתברר שראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון להעניק "טיפול צמוד" למנדטים שאותם מקבלת מפלגת ימינה, הופצה היום (א') ברשתות החברתיות מודעה שמרחיבה את המאמץ להעביר קולות מימינה לליכוד.
המודעה אינה מזוהה, אולם לפי ההערכות מדובר בחלק מקמפיין הסיכול החריף ביותר שיצא מהליכוד בניסיון לצמק את כוחו של יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט. "ימינה היא התקווה החדשה של הלפיד והשמאל", צוין במודעה שכוללת את ראשיהם של בנט ויו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד, כשעל הדרך מכוונים החצים גם למפלגה שבראשה עומד ח"כ גדעון סער.
1 צפייה בגלריה
קמפיין חדש של הליכוד
קמפיין חדש של הליכוד
המודעה בקמפיין
בריאיונות האחרונים שלו, התריע ראש הממשלה נתניהו כי הצבעה לבנט תוביל להקמת ממשלה בראשות לפיד. החשש המרכזי של נתניהו ושל אחרים שמזוהים איתו ועם הגוש בהובלתו הוא שבנט ישלים 61 מנדטים לגוש השני שאינו מזוהה עם ראש הממשלה או ידרוש ראשות ממשלה מאחד הצדדים או משניהם.
נתניהו מתכוון להפנות משאבים גדולים בציבור הימני המזוהה עם בנט, משום שהפעם ישנם מרכיבים ימניים גם בצד השני, ובניסיון למנוע מערכת בחירות חמישית קיימים כמה תרחישים שיכולים לצאת אל הפועל.
נתניהו הגיע היום לביקור ביישוב גבעת הראל הנמנה עם ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון שעיקרי הסדרתה נחשפה ב-ynet, ואמר בין היתר כי "מי שמצביע לבנט עושה טעות אדירה. הוא ילך עם גדעון ולפיד".
"אם אתם מצביעים לבנט, הוא סגור עם גדעון ועם לפיד בממשלת רוטציה, שקשוקה של רוטציה", אמר נתניהו. "הוא אומר 'אני רץ לראשות הממשלה, תנו לי 15 מנדטים'. לא יהיה, אבל נניח שיהיה, איך הוא יקים ממשלה? אצלי אין רוטציה, אז הוא יכול להקים את זה רק עם לפיד. הייתה ברית אחים פעם, ככה בנט הביא את לפיד להיות שר אוצר. בנט גרם לזה".

בימינה החליטו להגיב בקמפיין נגדי והעלו סרטון שבו מספרים חברי ליכוד כי הם עוזבים את נתניהו ובוחרים לתמוך בבנט. עם זאת, בעמודי הפייסבוק של חלק מהמצולמים מופיע שגם במערכות הבחירות הקודמות הצביעו לבנט - בניגוד לנטען בסרטון. "הליכודניקים עוברים לימינה כי הם רוצים ממשלת ימין שאכפת לה מהאזרחים ולא ממשלה של מירי 'שונאי אדם' רגב", אמר ח"כ בנט. "עוד 9 ימים נקים ממשלת ימין שאכפת לה".
לעומת הניסיונות לכתוש את ימינה, בליכוד פועלים בגלוי לגבות את מפלגת הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר. ראש הממשלה נתניהו אף הבהיר היום בקולו בוועידת "בשבע" כי לא אכפת לו אם מישהו מהנוכחים יבחר להצביע לציונות הדתית.
"אני אגיד בוודאות", אמר נתניהו. "הציונות הדתית של סמוטריץ׳ בכל מקרה תלך איתנו אז לפחות אין את החשש הזה. הוא בכל מקרה ילך איתנו ללא כחל ושרק, הוא לא מגמגם, לא מצטדק, אז אני רוצה שתצביעו ליכוד אבל אין לי בעיה אם תחליטו להצביע לציונות הדתית".

רגב והסערה

במקביל, שרת התחבורה מירי רגב מהליכוד עוררה היום סערה כשאמרה שמי שלא מצביע למפלגתה הוא "מיזנתרופ וכפוי טובה". הדברים עוררו ביקורת גדולה ובעקבות כך הודיעה רגב כי היא חוזרת בה מהמילה מיזנתרופ המביעה חוסר אמון או שנאה כלפי המין האנושי או נטייה שלא לבטוח באנשים אחרים.
לדברי השרה רגב, "אני חוזרת בי מהביטוי 'מיזנתרופיה' שלא מבטא באופן נכון את כוונתי לומר שמי שלא מצביע לליכוד מסרב לראות את המציאות ואת העובדה שהוא מעביר קולות לממשלת רוטציה בראשות יאיר לפיד ובכך עלול להמליך אותו לראשות הממשלה. כל מי שרוצה ממשלת ימין יציבה צריך להצביע לליכוד".
בהכנת הכתבה השתתף אלישע בן קימון