3 צפייה בגלריה
ועדת הכספים
ועדת הכספים
"הגיע הזמן שח"כ אבוטבול יזוז הצידה ולא יפריע לחקיקה קריטית". פורר
(צילום: שלו שלום)
האם נשים וילדים נפגעי אלימות במשפחה ייאלצו לשלם את מחיר הסחבת הפוליטית? ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) טוען כי ח"כ משה אבוטבול (ש"ס) מנסה לעכב את קידומה של הצעת החוק, שהגיש יחד ח"כ גדעון סער (הליכוד), לשלילת אפוטרופסות מהורה שהורשע ברצח.
בפוסט שפרסם אתמול (חמישי) בפייסבוק הפנה פורר אצבע מאשימה אל אבוטבול. "למרות ההסכמות הרחבות שהיו בכנסת, הוא מנע מהצעת החוק להגיע לדיון בוועדה למעמד האישה בראשותי", כתב. "בכך, הוא מנע ממני לכנס את הוועדה כפי שתכננתי ולקדם את החוק לקריאה ראשונה באופן מיידי".
3 צפייה בגלריה
"למה ח"כ פורר משקר לציבור?". אבוטבול
"למה ח"כ פורר משקר לציבור?". אבוטבול
"למה ח"כ פורר משקר לציבור?". אבוטבול
(צילום: אלכס קולומויסקי)
פורר אמר כי אבוטבול מפריע לחקיקה שלא לצורך. "ועדת החוקה, העמוסה בחקיקה, תעצור את חוק האפוטרופסות ותמנע את הצדק המתבקש במלחמה באלימות במשפחה", הסביר. "לו ההצעה הייתה מועברת לוועדה בראשותי, כפי שדרשו רוב חברי הכנסת במליאה למעט ח"כ אבוטבול מש"ס, הייתי דן בחוק ומעלה אותו לקריאה ראשונה כבר ביום שני הקרוב, ובכך מבטיח את קידומו. כשהממשלה אינה מתפקדת והאלימות נגד נשים הולכת וגוברת, הגיע הזמן שגם ח"כ אבוטבול יזוז הצידה ולא יפריע לחקיקה קריטית לטובת משפחות שנפגעו מאלימות במשפחה".
לדבריו של פורר הצטרפו גם ארגוני נשים רבים, ובהם שדולת הנשים, ויצ"ו, נעמ"ת, אמונה, בת מלך, הלובי למלחמה באלימות מינית, איגוד מרכזי הסיוע, רוח נשית, נשים נגד אלימות ומרכז רקמן. הם פנו ליו"ר ועדת הכנסת איתן גינזבורג (כחול לבן), ומחו על הניסיונות לעצור את תהליך החקיקה.
3 צפייה בגלריה
נשים שנרצחו בשנת 2020
נשים שנרצחו בשנת 2020
"לנשים שסובלות מאלימות במשפחה אין זמן למשחקים פוליטיים". נשים שנרצחו ב-2020
"על אף התמיכה הרחבה בסיעות השונות, נראה שיש מי שרוצה להעביר את הדיון בהצעת החוק לוועדה שהנושא אינו נמצא בראש סדר העדיפויות של העומדים בראשה", נכתב במכתב ששלחו ארגוני הנשים. "וזאת בתקופה שבה האלימות במשפחה גואה ומספר רב של קטינים וקטינות לכודים תחת האפוטרופסות של אב מסוכן, אלים ורצחני. אנו מבקשות ממך לעשות ככל שביכולתך כיו"ר ועדת הכנסת, כדי למנוע כל ניסיון פוליטי כזה או אחר לפגוע בהליך החקיקה של חוק חשוב ודחוף זה".
"לנשים שסובלות מאלימות במשפחה אין זמן למשחקים פוליטיים. לילדות ולילדים שכלואים בחזקת הורה רצחני ותלויים בו לכל החלטה אין זמן למאבקי כוחות של הכנסת", אמרה יעל מרים סיני, מנהלת קשרי ממשל בשדולת הנשים. "ההצעה של ח"כ פורר תציל נפשות והיא צריכה לעבור לוועדה לקידום מעמד האישה בדחיפות המיידית".
מטעם ח"כ אבוטבול נמסר בתגובה: "ח"כ משה אבוטבול דרש להעביר את הצעת החוק לוועדת החוקה כמו שכתוב במסמך הרשמי של מזכירות הכנסת, מצער שח"כ פורר לא מקבל החלטות מקצועיות ובלתי תלויות של גורמי מקצוע ובמקום זאת בחר ללכת בדרך פופוליסטית. צר לנו שח"כ פורר לא מקבל זאת ומשקר פעם נוספת. הוא התחייב בפני הממשלה לא לקדם את זה בוועדה שלו (מעמד האישה), רק רצה להעביר לשם לצורך לקיחת קרדיט, למה הוא משקר לציבור שהוא היה מכנס את הוועדה בראשון? ח"כ פורר תחזור בך, איש ציבור לא צריך לשקר לציבור".