שר המשפטים אבי ניסנקורן הודיע ליו"ר כחול לבן בני גנץ שלא ישתתף היום (א') בישיבת הממשלה. לטענתו, ראש הממשלה בנימין נתניהו מתנכל למשרדו ובכך משבש את העבודה במשרד. לטענתו, הממשלה צריכה לאשר גם מנכ"ל למשרדו. שלשום הודיע שר התקשורת יועז הנדל כי יחרים את ישיבת הממשלה בגלל שרפורמות הקשורות במשרדו לא מקודמות.
2 צפייה בגלריה
אבי ניסנקורן
אבי ניסנקורן
שוקל להחרים את ישיבת הממשלה. ניסנקורן
(צילום: שאול גולן )
בישיבה היום יובאו לאישור הממשלה מינויי חשב כללי במשרד האוצר לליכוד ומנכ"ל ללשכת ראש הממשלה החלופי גנץ, במסגרת העסקה בין נתניהו לגנץ. שרים בכחול לבן מותחים ביקורת חריפה על התנהלותו של גנץ, שלא התייעץ עם איש מבכירי המפלגה טרם קבלת ההחלטה.
בכירי המפלגה לא עודכנו על המהלך וגנץ אף לא התייעץ עמם בשאלה אם כדאי לוותר לליכוד. זאת בשעה שממילא חלק גדול מאנשי רשימת כחול לבן מאבד סבלנות בשל שיתוף הפעולה עם נתניהו, וסבור שגנץ צריך לפרוש כבר עכשיו מהממשלה ולא להמתין.
2 צפייה בגלריה
בני גנץ וגבי אשכנזי
בני גנץ וגבי אשכנזי
בכירי כחול לבן לא עודכנו. בני גנץ וגבי אשכנזי
(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
בכחול לבן מתחו ביקורת גם על כך שגנץ הסכים לעסקה בשעה שידוע לו שמינוי מנכ"ל למשרד המשפטים, שממתין לאישור כבר חודשים, הוא מהמינויים החשובים ביותר שעומדים על הפרק מבחינת כחול לבן.
עוד לפני החלטת גנץ לאפשר מינוי חשוב לליכוד תמורת מינוי זניח לכחול לבן, התסיסה ניכרה בימים האחרונים לנוכח הקיפאון ברוב ענייני הממשלה. על רקע זה, לפני כניסת השבת שלח שר התקשורת הנדל מסיעת "דרך ארץ" הודעה בקבוצת הוואטסאפ של כחול לבן, ועדכן שאין בכוונתו להשתתף בישיבת הממשלה היום.
"מעדכן שאני לא מתכוון להגיע לישיבת ממשלה בראשון. זה לא מקדם כלום", כתב. "כל עוד אין שליטה על סדר היום, ללא קידום צרכים לאומיים, הישיבות מיותרות. אין בהן שום דבר ענייני. תשתיות התקשורת תקועות בפריפריה, אחרי עשור שכבר היו תקועות. זה שנבלמת חקיקה והתקדמות בנושא, לא מאפשר בעיני שום שיתוף פעולה למראית עין".
יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן פנה לחברי כחול לבן בטוויטר וכתב: "‏לא הולכים בעיניים עצומות אחרי אדם שנטרפה עליו דעתו. לפני שאתם מתבקשים להצביע בעד דחיית העברת התקציב ל-30.12, למרות כל ההבטחות והאיומים, אני קורא לכם לשים סוף לתהום שגנץ מוביל אתכם אליה ולהצביע היום בישיבת הממשלה נגד דיל המינויים הבזוי".