מצבו של הילד ראם ג'באלי בן הארבע שננשך על ידי תנין בחוות "קרוקולוקו" שבערבה התייצב בעקבות ניתוח שעבר הערב (שבת) בבית החולים סורוקה בבאר שבע. הוא צפוי לעבור מחר ניתוח נוסף. בית החולים מסר כי היד מתפקדת. בעל החווה נחקר הערב באזהרה בתחנת דימונה בחשד לגרימת חבלה ברשלנות וניהול עסק ללא רישיון.

3 צפייה בגלריה
הילד שנפצע מפונה לטיפול רפואי על ידי כוחות מדא
הילד שנפצע מפונה לטיפול רפואי על ידי כוחות מדא
הילד פונה במסוק של מד"א לבית החולים סורוקה בבאר שבע
(צילום: דוברות מד"א )
ד"ר יורי קלסוב, רופא במערך לכירורגיה אורתופדית בסורוקה, סיפר הערב כי הילד עבר הערכה של צוות רב-תחומי בחדר הטראומה ולאחר מכן הועבר לחדר ניתוח בדחיפות עקב פגיעה חמורה בידו. "בחדר הניתוח עבר טיפול על-ידי מנתחים מהמערך האורתופדי ומומחה כלי דם שביצע הערכה של אספקת דם. בתום הניתוח היד חיונית, בוצע תיקון בשברים המרובים ובוצע תיקון ראשוני לפגיעה ברקמות הרכות. לאחר מכן הילד הועבר במצב יציב להמשך טיפול במסגרת טיפול נמרץ ילדים. הילד צפוי לעבור ניתוחים נוספים בהמשך. כרגע מצבו יציב", אמר ד"ר קלסוב.
האם חנאן סיפרה על הרגעים שלפני הנשיכה: "הוא פשוט אוהב ללטף חיות. עשינו את הסיבוב והיינו ממש לקראת סיום ויציאה. התארגנו, והוא רצה לתת כנראה עוד ליטוף אחרון, כי הוא היה סביבי ופתאום הוא לא היה שם. הוא הלך לאן שהוא והתחיל ללטף, ואז שמענו צעקות. כנראה ליטף מתוך הגדר ואז הוא פשוט נשך אותו. נזל לו הרבה דם".

משפחת ג'באלי עברה בשנה האחרונה מיפו לערבה. בסוף השבוע הגיעה אליה אמהֹּ והן בחרו לבקר בחוות התנינים: "זאת פעם ראשונה. הוא התלהב, ילד כזה שמח ובריא".
לפי מד"א, הדיווח על הפציעה התקבל בשעה 13:08 במוקד 101 של מרחב נגב. חובש מד"א גדי גוהר ופרמדיק מד"א דני אביב סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו ילד כבן 4 בזרועות אמו, הוא סבל מפציעה בידו והיה כאוב. ראינו סימני נשיכה. אנשים במקום העניקו לו עזרה ראשונה בתדרוך של פרמדיק ממוקד מד"א, ועצרו לו את הדימום. בסיוע כוח רפואי של צה"ל, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל טיפול תרופתי לכאב, והעברנו אותו למסוק מד"א שנחת בסמוך ופינה אותו לבית חולים סורוקה".
3 צפייה בגלריה
חוות התנינים בערבה התיכונה
חוות התנינים בערבה התיכונה
שוטרים בחוות התנינים
(צילום: בראל אפרים)
3 צפייה בגלריה
הילד שנפצע מפונה לטיפול רפואי על ידי כוחות מדא
הילד שנפצע מפונה לטיפול רפואי על ידי כוחות מדא
הילד פונה במסוק לטיפול בבית החולים
(צילום: דוברות מד"א )
לטענת עופר, שעובד בחווה, "יש כאן היסטריה מיותרת. אמא וילד תושבי הערבה ביקרו כאן, ולקראת היציאה הילד ברח לה ורץ לבריכת התנינים הצעירים. הוא הכניס יד, ותנין נשך אותו - שווה ערך לנשיכה של כלב. הנשיכה הייתה לאורך היד, והיה לו חתך. שמנו לו תחבושת ואנחנו בודקים את הנושא". שוטרים הגיעו למקום וגבו עדויות ראשוניות.
רשות הטבע והגנים צפויה לערוך ביקורת בחוות התנינים בערבה והיא ציינה כי בפעמים הקודמות עברה החווה ללא בעיות את הביקורות הנוגעות לתחזוקה ולתנאי המחיה של התנינים. ברשות הטבע והגנים מסרו כי מדובר באתר פרטי. "הרשות מאשרת החזקת חיות מסוכנות תחת בקרת רווחתן ומניעת בריחתן. בעל המתקן מחויב לנהל את הסיכונים ולמנוע סיכון לקהל. בעל המתקן מוכר ובעל ניסיון רב שנים בהחזקת תנינים והיתרים מתאימים. במקום נערכות ביקורות מעת לעת. בעקבות המקרה תערך בדיקה נוספת", נמסר.