אחרי שגורמים ביש עתיד אמרו כי יו"ר המפלגה יאיר לפיד מוכן שנפתלי בנט יהיה ראשון ברוטציה בראשות הממשלה, חבר הכנסת יאיר גולן ממרצ אמר היום (רביעי) באולפן ynet כי גם מפלגתו עשויה לתמוך ברוטציה כזו. גולן גם קרא לגדעון סער ויועז הנדל "להפסיק עם השטויות" ולהסכים לשבת בממשלה בתמיכת מפלגות ערביות, והוסיף: "הגיע הזמן שהציבור הישראלי יתפכח ויבין שהחלופה האמיתית לימין היא משמאל".
4 צפייה בגלריה
יאיר גולן
יאיר גולן
"מי שלא רוצה את נתניהו צריך לקבל את לפיד". גולן
(צילום: קובי קואנקס)
4 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
יהיה ראש הממשלה בתמיכת מרצ? בנט
(צילום: AP)
"מי שצריך להוביל את האופוזיציה או הקואליציה העתידית הוא יאיר לפיד, כי הוא קיבל הכי הרבה מנדטים", אמר גולן. "זה דבר הבוחר. גדעון סער צריך להחליט פעם אחת ולתמיד אם הוא בא להחליף את נתניהו, או שהוא בא להציג את עצמו כימין יותר מימין?". לדברי גולן, "אני לא מבין למה ממליכים את נפתלי בנט. הבן אדם קיבל שבעה מנדטים בלבד, מולו עומד לפיד עם 17".
"אנחנו נמליץ על לפיד כמועמד שלנו לראשות הממשלה", הוסיף. "זה דבר הבוחר. מי שלא רוצה את נתניהו צריך לקבל את לפיד".
תתמכו ברוטציה בין בנט ללפיד, כשבנט ראשון? "נתמוך בכל קואליציה שתוריד את נתניהו מהשלטון. בעיניי המהלך הראשון של תיקון ישראל מחייב את ירידתו מהבמה של נתניהו. אני לא עוסק עכשיו במו"מ קואליציוני, אבל אני לא פוסל שום דבר - כל עוד הוא יביא לכך שלא תקום ממשלה של מושחתים, לאומנים, קיצונים וחרדים".
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו במטה הליכוד
בנימין נתניהו במטה הליכוד
"הגוש שמתנגד לנתניהו צריך ללמוד ממנו". ראש הממשלה בערב הבחירות
(צילום: רויטרס)
מה מחבר בין כל המפלגות בקואליציה הזו? "כשמקימים קואליציה צריך להסכים על קווי יסוד, וקווי היסוד אומרים שני דברים - במה מטפלים ובמה לא מטפלים. יש כרגע כל כך הרבה בעיות כלכליות וחברתיות במדינת ישראל, שאפשר בקלות לסכם במה מטפלים ובמה לא".
כלומר, תתמכו בממשלה שתטפל בעניינים האלה ותהיה ברוטציה של בנט ולפיד? "בוודאי, ובתנאי שנהיה חלק מהממשלה".
בינתיים, יכול להיות שבזמן שנתניהו רוקם לעצמו איזושהי ממשלה, אתם עסוקים בציוצים בטוויטר? "לצערי הרב בהחלט יכול להיות. זה רק מחזק את התזה שאני מקדם כבר הרבה מאוד חודשים - החלופה האמיתית לשלטון הימין הוא שלטון שמאל, ולא ימין יותר קיצוני מימין. הגיע הזמן לציבור הישראלי להתפכח, ולהבין שאחרי כל כך הרבה שנות שלטון ימין, החלופה האמיתית היא משמאל. יש לנו בשורה אמיתית לישראל, והיא רק משמאל. במישור המדיני, חייבים להיפרד מהפלסטינים ומהסיפוח. במישור הכלכלי, חייבים מדינת רווחה. במישור של דת ומדינה, חייבים להפריד ביניהם. חייבים גם לקדם שוויון".
4 צפייה בגלריה
איימן עודה
איימן עודה
"לא תיווצר בעיה ביטחונית". עודה
(צילום: גיל נחושתן )
"אני לא מתלהב מלשבת עם בנט או מלשבת עם גדעון סער", הוסיף גולן. "אבל, אני מכיר בכך שכדי להוציא מחיינו את השחיתות השלטונית וכדי להפסיק את הגלישה לעוד ועוד ימין קיצוני הזוי ומשיחי, אנחנו חייבים קודם להחליף את נתניהו. מרצ היא מפלגה מאוד אידיאולוגית, אבל אנחנו גם פוליטיקאים ומבינים שתחילת התיקון של ישראל תלוי בהחלפה של נתניהו".
לדברי גולן, "כל הגוש שמתנגד לנתניהו צריך ללמוד ממנו משהו אחד - כשאתה באמת רוצה להגיע לשלטון, אתה עושה הכול. ונתניהו יודע לעשות הכול. אם צריך לתת לגיטימציה לאיתמר בן גביר, הוא ייתן לו לגיטימציה. אם צריך לתת לגיטימציה למנסור עבאס, הוא ייתן".
גולן הדגיש כי גם אם הגוש שמתנגד לנתניהו יצליח להקים ממשלה בהסתמך על מפלגות ערביות, הן לא יהיו חלק מהקבינט המדיני-ביטחוני. "הקבינט יכול לפי החוק לקבל את כל ההחלטות הדרמטיות ביותר לגבי גורלה של ישראל", אמר גולן. "לכן לא תיווצר שום בעיה בטחונית. כל הסיפור הזה של להלך לעינו אימים, 'אוי ואבוי יהיו ערבים בממשלה', זה בעיניי דה -לגיטימציה ל-20% מאזרחי ישראל".
"אני קורא מכאן לגדעון סער וליועז הנדל - תפסיקו עם השטויות שלכם", סיכם גולן. "קחו את הערבים, קחו את עצמכם, ותתנו תמיכה מלאה ליאיר לפיד - בדיוק כפי שעשתה מרצ. קדימה, בואו נקים ממשלה של 61 חברי כנסת. אתם רוצים להיכשל במקום שבו נכשלה כחול לבן? במקום שבו נכשל בני גנץ? אתם לא לומדים מהניסיון? שלוש פעמים ניסינו להחליף את ממשלת נתניהו וזה לא צלח, ואתם נופלים בדיוק באותו מכשול. שוב תשבו עם ההוא ולא עם ההוא, ובסוף מי יהיה ראש הממשלה? נתניהו".