שנה וארבעה חודשים מאז הלילה שבו נרצחה מיכל סלה ז"ל, העיד הבוקר (יום ד') בבית המשפט המחוזי בירושלים בעלה אלירן מלול, שנאשם ברציחתה. הוא טען שוב שמיכל דקרה אותו - טענה שהופרכה על-ידי החוקרים - והוסיף: "אני מתגעגע לתינוקת ומבקש סליחה. אני יודע מה זה להיות יתום. זה הדבר כי נורא שיש. אני שמח שבינתיים היא אצל אנשים טובים". לפני תחילת הדיון פנתה למלול אחותה של מיכל, לילי בן עמי, והטיחה בו: "באת בתחפושת לכבוד פורים?".
1 צפייה בגלריה
אלירן מלול
אלירן מלול
אלירן מלול
(צילום: אלכס קולומויסקי)
מלול טען כי מיכל הכתה אותו. "איבדתי את החופש שלי, את העצמיות שלי. איבדתי את הכול אחרי שמיכל ניצלה את החולשה שלי", הוא טען. "בראש השנה לפני שנתיים קיבלתי את המכה הראשונה. חזרתי בצהריים נורא עייף ומיכל אמרה לי שצריך לנקות את הבית. אמרתי לה שאני עייף ושאין לי כוח ושאעזור במה שאוכל, אז עזרתי לה. היא התעקשה שנוציא ממחסן את כל החפצים המיותרים וננקה. אמרתי לה שאני עייף והיא פשוט באה אליי ונתנה לי סטירה. לקחתי את הטלפון וירדתי למטה, ישבתי ועישנתי סיגריות. הייתי המום כי חטפתי".
בעדותו תיאר מלול את יום הרצח: "ביום האירוע עשיתי אבחון במכללת אורט. שמחתי שאני עובר אבחון טוב ומקצועי. עברתי בחומוס ליד שוק מחנה יהודה. מרוב שמחה עישנתי קצת ירוק. הייתי בהיי טוב מזה שעשיתי אבחון ואני חוזר ללימודים.
"בצהריים מיכל הייתה בטיפול פדיקור ובערב חזרנו יחד. מיכל אמרה 'הבית הפוך, תתחיל לנקות'. אמרתי לה שאני לא רוצה כי אני רוצה לשחק עם הבת שלי. לא התייחסתי להשפלות. אחר כך אמרתי לה שאני צריך את הרכב למחרת. היא אמרה, 'אתה לא לוקח את האוטו, אני אקפיץ אותך לעבודה'. חטפתי מכות. זה היה רע".
בעדותו טען מלול כי ביום הרצח הלכה מיכל לקבוצת הנשים שעמה נהגה להיפגש. "היא ניסתה להתקרב אליי, אמרתי לה שאני לא רוצה כי היא מרביצה ומשפילה", הוא ציין והוסיף כי לאחר מכן נותר עם בתו בבית.
התובע: "זה היומן של מיכל, שבו היא כתבה בו דברים כמו 20 סיבות למה היא אוהבת אותך. הדם שלך מרוח עליו". מלול: "לא יודע איך זה הגיע לשם"
"הילדה נרדמה והתעוררה פעמיים. התקשרתי למיכל ולא הצלחתי לתפוס אותה. שלחתי לה כמה הודעות. כשהיא חזרה היא הפכה את הבית. היא שאלה, 'מה פתאום אתה מתקשר אליי, מה אתה יוצר איתי קשר כשאני הולכת לטיפול עם נשים? זה מפריע לך? אתה מקנא?'. עניתי לה, 'אני לא הולך למפגשים עם חברים, לא רואה את אחיי ואין לי אף אחד חוץ ממך ומאימא שלך".
"מיכל הפכה את הבית", אמר מלול. "לא הזיזה לה השעה המאוחרת. היא גילתה על השולחן בסלון היה דף שבו כתבתי שמות של אנשים ומתי אפגוש אותם. היא קרעה אותו. התעצבנתי. אמרתי לה, 'לאן את עוד רוצה להגיע? אימא שלך לא עוזרת לנו הרי. תני לי ללכת לעשות טיפול. כמה עוד אני יכול לספוג את הדבר הזה? כמה עוד אני יכול לחיות את החיים האלו?".
"ישבתי עם הגב אליה, כי חטפתי סטירות לפני זה, השפלות. היא הייתה במטבח, באה אליי עם סכין ודקרה אותי כמה פעמים. קפאתי וצעקתי. לא הבנתי מאיפה זה בא. נלחצתי, הצטמררתי. באחת הדקירות הסכין נשארה לי בגוף מצד ימין. היא לקחה אותי למקלחת והתחלתי לשטוף את הגוף. רעדתי. ישבתי על הספה ואמרתי לה, 'מיכל, אני עומד להתעלף או למות, תתקשרי למד"א'. היא אמרה לי: 'הכול יהיה בסדר, מגיע לך. אסור לך להיות בחיים'".
לאחר מכן טען מלול כי מיכל "הביאה סדין, עטפה אותי ושתיתי אלכוהול. היא לקחה את הבקבוק ושתתה. אני לא יודע כמה. שתיתי והתעלפתי. כשהתעוררתי ראיתי אותה יושבת לידי, בוכה. שתיתי ושתיתי והתעלפתי שוב. התעוררתי וראיתי את כל הבית מלא דם ואת מיכל מתה על הרצפה. לא מצאתי את הילדה אז נבהלתי וחיפשתי טלפון. ניסיתי לפתוח את דלת הבית והיא הייתה נעולה. מצאתי את המפתח וקראתי לשכנים שיזעיקו עזרה".
התובע, עו"ד שגיא אופיר, הצביע על סתירות ופערים בין העדות של מלול ובין ההתכתבויות בין הזוג ובין דברים שסלה כתבה ביומן שלה. "מיכל לא רצתה לחיות איתך יותר בזוגיות", הוא אמר למלול. "מיכל כותבת פעם אחר פעם מה מציק לה בזוגיות שלכם. יש ביניכם התכתבויות ומריבות בווטסאפ למכביר. יש המון שיחות שהנושא המרכזי שלהן הוא הקנאה שלך. החלטת שאם תסתובב בחוץ עם חברות וחברים משהו בזוגיות יתערער". מלול טוען כי מיכל שלחה הרבה הודעות והוא פחד להגיב.
עו"ד אופיר עימת את מלול עם תיאוריו מליל הרצח. הוא הציג בפניו את צילום הדירה וביקש ממנו להסביר איפה הוא עמד כשמיכל לכאורה תקפה אותו. מלול הצביע על נקודה מסוימת והתובע שאל: "מיכל הייתה שמאלית, איך זה מסתדר עם התיאור שלך שהיא תקפה אותך ביד ימין?". מלול השיב: "היא באה אליי מצד ימין והפתיעה אותי. כל אדם שלוחם באמנות לחימה יכול לשמור על עצמו - לא משנה באיזו יד הוא כותב". מלול נשאל שאלות בנוגע למקום הימצאה של התינוקת באותו ערב והאם הייתה ערה. הוא טען שהוא לא זוכר.
התובע הציג בפני הנאשם את הודאתו במשטרה שלפיה הוא שתה יחד עם מיכל שני בקבוקי וויסקי ושבעה בקבוקי בירה. "בדם של מיכל לא נמצא אלכוהול", אמר התובע. "שתיתם כמות מטורפת של אלכוהול - אבל הכנת אוכל לבת שלך?". מלול השיב: "אני?". התובע: "יש את הדנ"א של הדם שלך על הקופסה של המטרנה". מלול: "אני לא זוכר את זה".
התובע שאל את מלול האם הוא נגע אי פעם בטלפון של מיכל - ומלול הכחיש. "דפדפת לה ביומנים?", שאל עו"ד אופיר. מלול השיב בשלילה - והתובע אמר: "זה גם מה שענית לחוקר, כשכבר הסכמת לענות על משהו". בשלב הזה הציג עו"ד אופיר בפני מלול את היומן של מיכל ושאל אותו: "אתה מכיר את היומן הזה?". הנאשם השיב בחיוב - והתובע הטיח בו: "זה היומן של מיכל, היומן האחרון שהיא כתבה בו דברים אישיים. 20 סיבות למה היא אוהבת אותך. "הדם שלך מרוח על היומן הזה. יש פה שתי טביעות אצבע שלך". מלול השיב: "דם? דם שלי? אני לא יודע איך זה הגיע לשם".

משפחת סלה למלול: "קח אחריות, תפסיק להתמסכן"

לפני תחילת הדיון קרא ירדן, גיסה של מיכל, לעבר מלול: "קח אחריות, אלירן. תפסיק להתמסכן". בפתח הדיון מלול הציג עצמו בפני השופטים. הוא אמר שהוא "מתקשה לפגוש אותם בכלא המפחיד", והוסיף: "כמעט כל לילה אני עושה פיפי במכנסיים. חשבתי שאני יודע מה זה עבריינים כי עבדתי עם נוער בסיכון, אבל זה מאוד מפחיד וקשה".
בשבוע שעבר העיד חברו של מלול בבית המשפט. הוא סיפר על מקרה חריג, שבו הבחין כי משהו לא תקין בין השניים. "היו כמה מצבים שהרמתי גבה. אני זוכר שמיכל לא הרגישה טוב והייתה צריכה לעבור ניתוח. דיברנו בבוקר והוא אמר 'אמן שהיא לא תתעורר מהניתוח'. שאלתי אותו מה קרה, והוא אמר שהיא משגעת אותו מהלחץ של הניתוח", סיפר החבר בבית המשפט. הוא העיד כי השיב לו ש"הכול הגיוני, אבל תשתמש במילים הגיוניות". הוא הכיר את מלול מעבודה משותפת, וסיפר: "היינו חברים טובים".
ב-3 באוקטובר 2019 הגיע מלול ספוג דם לדירת השכנה של הזוג ביישוב מוצא הסמוך לירושלים כשבידיו בתו התינוקת. לשכנה הוא אמר: "אשתי ואני ניסינו להתאבד. אני צריך עזרה, תביאי כוס מים וקחי את הילדה".
המשפט הזה הוא למעשה ההתייחסות הראשונה והאחרונה של מלול למה שאירע באותו הלילה, מלבד המענה הרשמי לכתב האישום. בחקירתו הראשונית טען כי אינו זוכר דבר ממה שקרה. מלול שמר על שתיקה במהלך 16 חקירות בהן ניסו השוטרים שוב ושוב לקבל ממנו תשובות.
לפי כתב האישום, מלול דקר את רעייתו 11 פעמים ופצע אותה אנושות בראשה בעת שנכחה בחדרה של בתם בת השמונה חודשים, תוך שסלה מנסה להתגונן בשארית כוחותיה. עם הגשת כתב האישום התברר כי מלול שהה עם גופתה של סלה במשך שעות ארוכות, יחד עם בתם.

במענה לכתב האישום, שהוגש באמצעות עורכי דינו מיכאל עירוני ועידן גמליאלי מטעם הסנגוריה הציבורית, טען מלול כי במהלך הלילה הוא שתה משקאות אלכוהוליים והוא אינו זוכר לפרטים את שאירע - פרט לכך שבתחילת האירוע, בנסיבות של ויכוח שניטש בין הצדדים, הוא נדקר על ידי המנוחה מספר פעמים בצד ימין של גופו. היום הוא צפוי להכחיש את כתב האישום.
לאורך המשפט נעשו ניסיונות להתחקות אחר הערב האחרון בחייה של סלה. אחותה הבכורה, לילי בן-עמי, שבילתה איתה את הערב האחרון בחייה, נשאלה אם יש אפשרות שסלה פגעה בעצמה. "אין סיכוי שזה אפילו חלף בראשה", היא השיבה. "היא הייתה אדם שמח, אדם שמפנק את עצמו. היא הייתה אהובה, היו לה חברות נפש. עשרה ימים לפני הרצח היא סגרה את התואר השני בהצטיינות. היא טרפה את החיים".
אם אישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560, או התקשרו בעצמכם. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, בערבית, ברוסית ובאמהרית.
פורסם לראשונה: 10:17, 24.02.21