חברו של אלירן מלול, הנאשם ברצח אשתו מיכל סלה, סיפר לבית המשפט על מקרה חריג שבו הבין כי משהו לא תקין בין בני הזוג. בעדות שנתן היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בירושלים אמר חברו של מלול כי "היו כמה מצבים שהרמתי גבה. אני זוכר שמיכל לא הרגישה טוב והייתה צריכה לעבור ניתוח. דיברנו (החבר ומלול - י"פ) בבוקר והוא אמר 'אמן שהיא לא תתעורר מהניתוח'. שאלתי אותו מה קרה, והוא אמר שהיא משגעת אותו מהלחץ של הניתוח".
2 צפייה בגלריה
אלירן מלול בבית המשפט
אלירן מלול בבית המשפט
(צילום: יעל פריסון)
החבר, שהכיר את מלול מעבודתם המשותפת במרכז לנוער בסיכון, העיד כי השיב לו ש"הכל הגיוני, אבל תשתמש במילים הגיוניות". הוא לא רצה לפרט תחילה על המקרה, אך סיפר בלחץ התובע. "אני לא אוהב להיכנס למערכת של בני זוג", אמר. "זה לא מקומי ולא מענייני, אני קצת מושפע מהתקשורת". על ההיכרות עם מלול אמר כי "היינו חברים טובים, הכרתי אותו טוב", אמר. "ליוויתי אותו בתקופה שאמא שלו נפטרה והייתי איתו ביום שהוא התחתן. אני חבר טוב ואוהב אותו, ומאמין שהוא רוצה לעשות טוב בעולם".
עוד הוסיף כי מלול "תמיד היה עם יד על הדופק עם מיכל. תמיד על האצבע על הפלאפון לראות איפה היא". לדבריו, באחת הפעמים שהגיע לביתם כמה שבועות לפני הרצח כדי לעזור למלול להתקין פינת עבודה הוא הבחין שהמקום היה מוזנח. "אמרתי לאלירן עזוב את העמדה שלך ובוא ננקה רגע, לא נעים לחיות ככה. הוא אמר שאעזוב ושיביא מנקה". בסיום דבריו סימן לו מלול עם שתי ידיו לאות תודה.
הדיון היום התקיים במסגרת שלב ההוכחות של משפט הרצח. אחותה הבכורה של סלה, לילי בן-עמי, שבילתה איתה את הערב האחרון בחייה, אמרה אז כי "כשאחותי הביאה אותו לבית, כולנו קיבלנו אותו כבן משפחה. לדוגמה, מיכל ביקשה ממני שאעזור לו להתקבל לעבודה. היא שלחה לי את קורות החיים שלו, ערכתי ותיקנתי".
2 צפייה בגלריה
אלירן מלול בבית המשפט
אלירן מלול בבית המשפט
אלירן מלול בבית המשפט
(צילום: שלו שלום)
לצד זאת, היא אמרה כי ידעה שבין השניים היו מריבות "לא פשוטות", שעליהן אמא שלהן סיפרה לה. "חשבתי שאולי הם יתגרשו, ניסיתי לדובב אותה. פעם אחת כשהיא הייתה אצלי היא ישבה במטבח ואמרתי לה 'מיכל את יודעת שאת יכולה לדבר איתי על הכול', והיא שתקה". לדבריה, כשהאם סיפרה על מריבה קשה, היא אמרה שמיכל שיתפה אותה במקרה שבו אלירן אמר לה 'אם תעזבי אותי אני אתאבד, אם תעזבי את תישארי עגונה".
בן זוגה לשעבר של מיכל, ארז פוסקלינסקי, סיפר גם הוא על מסכת האיומים הטלפוניים מצד מלול. פוסקלינסקי העיד כי כשמלול גילה שאשתו עדיין בקשר איתו, הוא התקשר אליו ממספר לא מזוהה. "הוא אמר בליל של דברים סופר-תוקפניים, באלימות, בברבריות כזו - 'יא חתיכת אפס', מי אתה חושב שאתה, תעזוב אותי, תעזוב את מיכלי, תעזוב את המשפחה שלנו. אני יודע איפה שירתת. אני כלב נושך, תתרחק ממיכלי שלי'", אמר.
פוסקלינסקי אמר כי לקח נשימה וענה למלול: "אני לא יודע למה אתה מדבר ככה, מיכלי ילדה גדולה, היא תעשה את הבחירות שלה. אם תתקשר אליי עוד פעם, אני אתקשר למשטרה". בתום עדותו יצא בבכי מאולם בית המשפט.