נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן גינה הלילה (שבת) את התקיפות האנטישמיות ברחבי המדינה, וכינה את התופעה "טרור נגד יהודי אמריקה". לדבריו, "בשבועות האחרונים האומה שלנו חזתה בסדרה של תקיפות אנטישמיות". בהצהרה שפורסמה על ידי הבית הלבן הוא מנה כמה מאותן תקיפות.
2 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
ביידן. "טרור על יהודי אמריקה"
(צילום: EPA)
"ראינו לבנה נזרקת לעבר חלון של עסק בבעלות יהודית במנהטן, צלב קרס שנחצב בדלת בית הכנסת בסולט לייק סיטי (יוטה), משפחות מאוימות מחוץ למסעדה בלוס אנג'לס ומוזיאונים בפלורידה ובאלסקה לזכר השואה שהושחתו במסרים אנטי-יהודיים".
ביידן הדגיש: "התקיפות האלה בזויות, חסרות מצפון, לא-אמריקניות וחייבות להיפסק. לא אניח לחברינו לחוש מאוימים או מותקפים בגלל מי שהם או בשל אמונתם. איננו יכולים להרשות לשילוב הרעיל הזה של שנאה, שקרים מסוכנים וקונספירציות לסכן את האמריקנים האלה".

2 צפייה בגלריה
  הפגנה פרו-פלסטינית בניו יורק
  הפגנה פרו-פלסטינית בניו יורק
הפגנה פרו-פלסטינית בניו יורק
(צילום: gettyimages)

הנשיא ביידן ציין כי כפי שהתובע הכללי מריק גרלנד הודיע, משרד המשפטים האמריקני ישתמש בכל הכלים העומדים לרשותו לצורך המאבק בפשעי שנאה. "בימים האחרונים ראינו ששום קהילה אינה חסינה. כולנו חייבים לעמוד יחד כדי להשתיק את ההדים האיומים והמבעיתים האלה, שמזכירים את הפרקים הגרועים ביותר בהיסטוריה העולמית".
בארה"ב, כמו במדינות אחרות במערב, דיווחו מאז תחילת מבצע "שומר החומות" על זינוק באירועים שבהם הותקפו יהודים או הושחתו בתי כנסת. בלוס אנג'לס, כפי שציין ביידן, הותקפו יהודים במסעדה, ולפי העדויות מהמקום התוקפים הפרו-פלסטינים שאלו מי מהנוכחים יהודי לפני שהפעילו אלימות. גם בניו יורק דווח על כמה תקריות אלימות שבהן נפגעו יהודים, וראש העיר ביל דה בלזיו הודיע בעקבות זאת על הגברת הנוכחות המשטרתית בקרב הקהילות היהודיות בעיר.
בחודש מאי, הזכיר ביידן, מציינים בארה"ב את חודש המורשת היהודית-אמריקנית. "זהו חודש שבו אנו מכבדים אמריקנים יהודים ששזרו באופן בלתי נפרד את ניסיונם ואת הישגיהם במרקם הלאומי שלנו", כתב בהצהרה. הוא חתם אותה במשפט שבו קרא לאמריקנים לצאת נגד התופעה: "על כולנו לעבוד כדי ליצור אומה שתומכת ומאמינה בזכות לכבוד וביטחון של כל אנשינו".
זו הפעם השנייה השבוע שביידן נותן את דעתו על האנטישמיות הגואה בארה"ב. בציוץ בחשבון הטוויטר שלו בתחילת השבוע כתב: "המתקפות האחרונות נגד הקהילה היהודית בזויות. אני מגנה את ההתנהגות הזו שמבטאת שנאה ומתרחשת הן בבית והן בחו"ל - על כולנו להימנע מלתת לשנאה מקום מבטחים".