מריאן טראמפ, אחותו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, הוקלטה על-ידי אחייניתה מרי כשהיא מתבטאת נגדו פעמים רבות בין השנים 2018 ל-2019. בהקלטות שפורסמו הלילה (בין שבת לראשון) ב"וושינגטון פוסט", נשמעה השופטת הפדרלית לשעבר אומרת שלאחיה "אין ערכים. כלום, כלום", ומותחת ביקורת חסרת תקדים עליו, שמעולם לא נשמעה מצד אחד מבני משפחתו הקרובים.
עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ
בשנת 2018 התראיין הנשיא לרשת פוקס ניוז. "אולי אתן לה (למריאן) לטפל בגבול", אמר טראמפ באותו ראיון, שבו מתח ביקורת נרחבת על מערכת המשפט ועל מערכת ההגירה. באותה התקופה ילדי מהגרים בלתי-חוקיים שהגיעו לגבול עם ארה"ב הופרדו מהוריהם ונשלחו למחנות.
"הוא רק רוצה להתחנף לבייס שלו. אין לו ערכים. כלום. כלום. והבייס שלו, אלוהים, אם אתם אנשים דתיים אתם רוצים לעזור לאנשים, לא לעשות את זה", נשמעה האחות אומרת לאחייניתה, שלאחרונה פרסמה ספר שבו היא טוענת כי דונלד טראמפ לא כשיר לכהן במשרה. כעת, מתברר, סיפורים רבים שהופיעו בספר התבססו על שיחותיה עם מריאן.
4 צפייה בגלריה
משפחת טראמפ
משפחת טראמפ
משפחת טראמפ. מימין - מריאן טראמפ
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ
"הציוצים המקוללים". טראמפ
(צילום: AFP)
בהקלטות נשמעת מריאן מזועזעת מהתפקוד של אחיה כנשיא. "הציוצים הארורים שלו, והשקרים, הו אלוהים", היא נשמעת אומרת. "אני מדברת חופשי מדי, אבל את יודעת. השינויים של הסיפורים, חוסר ההכנה, השקרים". בהתייחסה למשבר המהגרים בארה"ב, שבמסגרתו נשלחו ילדי מהגרים בלתי-חוקיים למחנות לאחר שהופרדו מהוריהם, העריכה מריאן שאחיה לא קרא את עמדותיה בנוגע להגירה. "מה הוא כן קרא?", תהתה האחיינית מרי בפניה, והיא השיבה לה: "הוא לא קורא".
בספר שלה, כותבת האחיינית של הנשיא כי הוא שילם ל"ילד חכם" כלשהו כדי שייגש במקומו למבחני הכניסה לאוניברסיטת פנסילבניה, משום שחשש שציוניו הלא גבוהים ימנעו ממנו להתקבל. לדבריה, האדם שנבחן במקומו קיבל בתמורה סכום כסף נאה, ובעקבות הציון שהשיג הצליח טראמפ להתקבל לבית הספר וורטון למִנהל עסקים, בית ספר יוקרתי של האוניברסיטה. לימים התגאה טראמפ בפומבי בכך שלמד שם.
4 צפייה בגלריה
            מהגרים אל פאסו טקסס גבול ארה"ב אוהלים
            מהגרים אל פאסו טקסס גבול ארה"ב אוהלים
מהגרים בטקסס. "הוא לא קרא את דעותיי"
(צילום: AFP)
הטענה הזו, לפי ה"וושינגטון פוסט", מתבססת על שיחה בין מרי טראמפ לדודתה ב-1 בנובמבר 2018. מריאן סיפרה לאחייניתה איך אחיה ניסה להתקבל לקולג'. "עשיתי את שיעורי הבית שלו והסעתי אותו ברחבי ניו יורק כדי לנסות להכניס אותו לקולג'", היא סיפרה והוסיפה: "הוא הלך לפורדהם לשנה אחת, ואז נכנס לאוניברסיטת פנסילבניה כי מישהו עשה את המבחנים שלו".
"לא יכול להיות!", השיבה מרי. דודתה הוסיפה לספר לה: "מישהו עשה את מבחני הכניסה שלו. כך אני מאמינה. אני אפילו זוכרת את השם. האיש הזה היה ג'ו שפירו". לפי ה"וושינגטון פוסט", טראמפ אכן היה חבר של אדם בשם ג'ו שפירו מאוניברסיטת פנסילבניה. אותו שפירו כבר הלך לעולמו, אולם אלמנתו ואחותו אמרו שהוא מעולם לא עשה מבחן עבור אף אחד, כולל טראמפ.

"דיבר על ההישגים שלו בהלוויה של אבא"

באחת השיחות, חשפה מריאן איבה מסוימת שיש בינה לבין אחיה. היא התייחסה להליך מינויה לשופטת בבית משפט בניו ג'רזי בתקופת רונלד רייגן. היא העריכה שתוכל לקבל סיוע מרוי כהן, עורך דינו של טראמפ בעבר, שגם עבד בוועדה של הסנאטור ג'וזף מקארתי. "הוא גרם לרוי כהן להתקשר לרייגן ולשכנע אותו שהוא צריך למנות אישה לשופטת פדרלית בניו ג'רזי", נשמעת מריאן מספרת למרי בהקלטה. "בגלל שרייגן רץ לנשיאות שוב, והוא היה נואש לקולות נשיים. קיבלתי את המינוי".
לדבריה, אחיה, דונלד, מעולם לא שכח לה את זה. "פעם אחת הוא ניסה לקחת קרדיט על זה, ואמר 'איפה היית בלעדיי?'", היא סיפרה, וציינה שהשיבה לו: "אם תגיד את זה עוד פעם אחת אני אהרוס אותך". מריאן אמרה שזו הטובה היחידה שביקשה ממנו בכל חייה, והוסיפה שהמינוי הגיע לה בזכות הכישורים שלה, שבזכותם היא גם קודמה בהמשך לתפקידים שיפוטיים גבוהים יותר, ללא התערבות אחיה.
4 צפייה בגלריה
"שאף אח לא ידבר בהלוויה". דונלד בצעירותו עם האב פרד
"שאף אח לא ידבר בהלוויה". דונלד בצעירותו עם האב פרד
"שאף אח לא ידבר בהלוויה". דונלד בצעירותו עם האב פרד
מריאן מספרת למרי בהקלטה אחרת שדונלד שב ושאל אותה אם היא צופה בפוקס ניוז. "לא", היא השיבה לו – והוא תהה בפניה: "למה לא?". היא השיבה לו לדבריה: "אני לא צופה בטלוויזיה יותר מדי", ואז הוא שאל אותה: "מה את עושה?". היא אמרה לו: "אני קוראת", ואז הוא שאל מה היא קוראת. היא השיבה לו שספרים, ואז, לדבריה, הנשיא הביע תמיהה. "את לא צופה בפוקס?", הוא שוב שאל אותה.
אחת השיחות היותר אמוציונליות בין מרי ובין דודתה נגעה להלוויית אביה של מריאן, פרד. באותו טקס, שהתקיים בכנסייה בניו יורק, דונלד טראמפ דיבר יותר על ההישגים שלו, מאשר על חיי אביו, סיפרה מריאן. "דונלד היה היחיד שלא דיבר על אבא. אני לא רוצה שאף אחד מהאחים שלי ידבר בהלוויה שלי. הכל בגלל דונלד ומה שהוא עשה בהלוויה של אבא".
מרי טראמפ סיפרה כי היא לא שוחחה עם דודתה מאז שפרסמה את הספר נגד דודה הנשיא טראמפ. היא ציינה כי לא תופתע אם דודתה לעולם לא תרצה לדבר איתה, ואמרה כי זה נשמע לה הוגן. "אני מבינה למה היא לא תרצה", אמרה ל"וושינגטון פוסט".
לאחר ההקלטות הגיב טראמפ בהודעה שפורסמה על ידי CNN. "כל יום זה משהו אחר, למי אכפת?", אמר הנשיא והעדיף להתייחס למות אחיו רוברט בשבוע שעבר: "אני מתגעגע לאחי, ואמשיך לעבוד קשה עבור האמריקנים. לא כולם מסכימים, אבל התוצאות ברורות. המדינה שלה חזקה יותר מאי פעם".