ברוכי גורפינקל ועדי דהן, חברותיה של דיאנה רז שלפי החשד נרצחה בידי בעלה השוטר אמיר רז ביישוב נעלה שבבנימין ביום שישי האחרון, סיפרו הבוקר (א') בריאיון לאולפן ynet על התחושות הכבדות.
"אי אפשר להאמין. זאת אבידה גדולה מאוד ליישוב, לקהילה", הן אמרו. "דיאנה הייתה אישה מדהימה משכמה ומעלה, הדאגה לחינוך של הילדים, לא רק שלה אלא גם של כל ילדי הקהילה, התבטאה בצורה שלא תיאמן, ממש".
3 צפייה בגלריה
ברוכי גורפינקל ועדי דהן חברותיה של הנרצחת מנעלה דיאנה רז
ברוכי גורפינקל ועדי דהן חברותיה של הנרצחת מנעלה דיאנה רז
ברוכי גורפינקל ועדי דהן חברותיה של הנרצחת מנעלה דיאנה רז
(צילום: ניצן דרור)
3 צפייה בגלריה
דיאנה רז, הורי החשוד ברצח  והאזכרה שארגנו נשים בישוב מול בית משפחת רז
דיאנה רז, הורי החשוד ברצח  והאזכרה שארגנו נשים בישוב מול בית משפחת רז
דיאנה רז, הורי החשוד ברצח והאזכרה שארגנו נשים בישוב מול בית משפחת רז
(צילום: נדב אבס)
החברות סיפרו על ההתנדבות של דיאנה במשך כמה שנים טובות לוועדת החינוך ביישוב. "בוועדה התנדבו גם במעון, שהם היא העצימה את העובדות, קיימה פעילויות והראתה שיש מישהו שחושב עליהן".
- מה אתן יכולות לספר על הזוג עצמו? הבנו שלא היו סימנים מקדימים. "יש אור פה הבוקר אבל האור האמיתי כבה. דיאנה ואמיר, זה לא קשור אליהם, זה לא היא ולא הוא. דיאנה הייתה אמא למופת, העצימה את הילדים שלה כמו שהעצימה אנשים. היא בנתה לילדים שלה תוכנית אישית, לא שלחה אותם לבית הספר אלא העבירה אותם ללמידת-בית. היא תרמה להם, הכילה אותם.
"אני וברוכי הכרנו אותה בוועדת חינוך של היישוב ולמדנו ממנה הרבה, גם איך לשמח אנשים אחרים", המשיכה עדי, "היא תמיד יזמה דברים, הייתה פעלתנית ומלאת רעיונות. היא הקימה פה את המעון, זה היה הבייבי שלה. לדיאנה לא היה מושג שזה עלול לקרות. אם זה קרה לה - אף אחד לא חסין".
3 צפייה בגלריה
דיאנה רז
דיאנה רז
דיאנה רז ובעלה אמיר החשוד ברצח
- אתן מרגישות שהסגרים היו סיר לחץ שהשפיע עליהם? "אני מאמינה שכן, כי היא לא שלחה את הילדים למסגרות ולהיות עם 4 קטנים בבית זה סיר לחץ מאוד גדול. אבל לא משהו חריג. כמו בכל בית היא מצאה איך להפגיש אותם עם החברים, אחרי הלידה של הקטן היא אירחה 15 אנשים, ולא הבנו איך יש לה כוחות".
- אתן רוצות להעביר מסר? "עולות כל מיני השערות וניחושים וצריך להתמקד בתפילות לעילוי נשמתה, שתשמור על הילדים שלה ושידאגו לילדים כי זה לא מה שהיא רצתה עבורם. בתקופה הזאת של הקורונה הרבה אנשים לא עובדים, לא מדובר רק בקריסה כלכלית גם נפשית. לאנשים קשה והמדינה צריכה ללמוד איך לפעול לטובת משפחות, לסייע להן גם נפשית גם כלכלית. במקרה הזה - הכתובת ממש לא הייתה על הקיר".

מעצרו של רז, שעבד בעבר כמאבטח בנתב"ג ושימש כלוחם בצבא וכונה "החנון של הצוות" במשטרה, הוארך הלילה בתשעה ימים. השופטת ציינה כי "הנסיבות טרם התבררו עד תום". ליד בית המשפחה בנעלה הדליקו נרות זיכרון ותלו את תמונות הנרצחת: "דיאנה אהובה, מצטערים שלא היינו שם לעזור. די להפקרת נשים".
אתמול כאמור החליטה השופטת אושרית הובר היימן להאריך את מעצרו של הבעל בתשעה ימים. "מעיון בתיק החקירה עולה כי קיימת תשתית ראייתית המבססת חשד סביר נגד החשוד, שקשר את עצמו למעשה. מדובר במקרה טרגי וקשה שנסיבותיו טרם התבררו עד תום. הנסיבות הידועות עד כה מקימות עילות מעצר של מסוכנות וחשש לשיבוש חקירה באופן שמחייב את התרת החשוד במעצר מאחורי סורג ובריח", כתבה השופטת.