יו"ר המפלגה "הכלכלית" פרופ' ירון זליכה, לשעבר החשב הכללי במשרד האוצר, אמר באולפן ynet בביטחון: "כשנגיע לחלקים נכבדים בציבור נעבור את אחוז החסימה, בכל הסקרים אנחנו מעט מתחתיו, לא רחוקים". לדבריו, "הבשורה על הקמת המפלגה ותוכנית העבודה שהיא מציגה לא הגיעה עדיין לחלקים בציבור".
פרופ' זליכה הבהיר שירוץ ברשימה עצמאית עד הסוף: "חד-משמעית כיוון שאני היחיד שמביא ידע מוכח, ניסיון מוכח ואומץ לתפקיד הזה, למשרד האוצר. את רוצה שכץ או בנט או לפיד ימשיכו להיות שרי האוצר? אלו הם שימשיכו את המדיניות הכושלת הנוכחית, זוג צעיר היום צריך לקחת משכנתא עד גיל 60 לאן את רוצה לקחת אותו שייקח משכנתא עד גיל 70?".
2 צפייה בגלריה
ירון זליכה
ירון זליכה
יו"ר המפלגה "הכלכלית": "נעבור את אחוז החסימה"
(צילום: הדר יואביאן)
הוא הסביר מדוע לא הצטרף למפלגה קיימת ואמר כי "זו לא עוד מפלגה, אנחנו היחידים שמראים ידע, ניסיון ואומץ להתמודד עם המצב הכלכלי". לדבריו, "אנחנו עומדים בפני המלחמה הכלכלית החמורה ביותר בתולדותינו. 20% מהעסקים בישראל כבר נסגרו, הלכו לעולמם, לזה כבר אין חיסון. בזמן שאנחנו מדברים עוד 20% נלחמים על חייהם, מאות אלפי מקומות עבודה כבר אבדו ללא יכולת החזר. ופעילות כלכלית בהיקף של מאות מיליארדי שקלים נפגעה באופן אנוש".
פרופ' זליכה טען: "70% מהאוכלוסייה הישראלית חרדה מפני עתידה הכלכלי ו-30% רוצים לראות אותי כשר אוצר שינהל את הכלכלה. מספיק שאחד מתוך ארבעה מאלה שרוצים שאנהל את כלכלת ישראל יצביעו לנו כדי שאנחנו נייצר פה את השינוי הכלכלי המז'ורי שנוצר אי-פעם בכלכלה".
הוא פרש את משנתו הכלכלית ואמר כי הוא יודע איך לטפל במונופולים ו"איך לפרק את ההגבלים העסקיים". הוא טען: "אני יודע להוריד את מחירי המזון ואת הדיור, אגב הורדנו, הורדנו את הדיור בכהונה הקודמת שלי באוצר. צמיחה נמוכה מעלה את מחירי הדיור, צמיחה גבוהה מורידה את מחירי הדיור, כדי לייצר צמיחה אתה חייב להילחם במאה מונופולים. הצמיחה התרסקה לאחוז לנפש. אנחנו חייבים לעלות באחוז הצמיחה פי שלושה לפחות".
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו מתחסן נגד קורונה
ראש הממשלה בנימין נתניהו מתחסן נגד קורונה
שלל ישיבה תחת נתניהו. "אשב עם כל אחד שאין נגדו כתב אישום"
(צילום: מרים אלסטר)
- ברגע האחרון אנחנו יודעים שהקול הולך למפלגות הגדולות "ראשית הקולות שלנו, נפרסים על פני כל הגושים, הם באים גם מימין וגם שמאל, כיוון שאין שוויון בימין ושמאל בחרדה לעתיד הכלכלי שלנו. אני לא מכיר זוגות צעירים ימניים או שמאלניים אני מכיר זוגות צעירים שלא מסוגלים לקנות דירה ואנחנו יודעם לטפל בזה".
הוא התייחס לעובדה שבסופו של דבר, גם אם יעבור את אחוז החסימה יישב תחת ראש ממשלה כלשהו. "המדיניות הכלכלית תהיה שלי, התוכנית הכלכלית תהיה שלי, הידע הכלכלי שלי, הניסיון הכלכלי שלי ויכולת הביצוע שלי", אמר ושלל ישיבה תחת נתניהו: "אני אשב עם כל ראש ממשלה שאין לו כתב אישום".
- עכשיו אתה מתיימר להציג את בעלי העסקים הקטנים אבל מי שייעצת לו היו בעיקר הוועדים הגדולים במשק "זה שלל של כזבים ודיבות מבית מדרשם של הקפיטליסטיים החזירים. אני הצגתי תמיד בכל מאבקיי את הצד החלש, אל מול הטייקונים אל מול המונופולים וגם בהסתדרות כשנתתי לה ייעוץ נתתי לה יעוץ בשלושה נושאים קדושים אחד זה הביטוח הסיעודי שהתעסקתם בו באולפן בעבר. קיצור שבוע העבודה והנושא השלישי היה החלפת מודל החל"ת הכושל ומשפיל במודל ההעסקה הגרמני אלו הם נושאים שחשוב לתת להם יעוץ כלכלי. מה ציפית? שעבודה מאורגנת לא תקבל יעוץ כלכלי?"
"הוועדים הגדולים כמו ועד ארקיע שחברת ארקיע עמדה להתמוטט והוועד היה זקוק לעזרה לחלץ את העזרה, ועד מגה שהיה זקוק לעזרה כדי להציל את החברה לפני מספר שנים, ועד בני איגוד שנלחם במיזוג עם בנק מזרחי, אלו המאבקים שייצגתי והם לטובת הציבור והם בשם אותה מדיניות כלכלית שנועדה להילחם במונופולים לפרק את הכוח העודף של הטייקונים, לרסן את קבוצות הכוח ולייצר צמיחה כלכלית".