2 צפייה בגלריה
זירת האירוע בנשר
זירת האירוע בנשר
זירת האירוע בנשר
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
תאונת עבודה קטלנית: מנקה חלונות כבן 50 נהרג בצהריים (רביעי) בנפילה מהקומה הרביעית בבניין רב קומות ברחוב הערבה בעיר נשר. ההרוג, תושב זכרון יעקב, נפל אל מותו מגובה של 12 מטרים מסיבה שעדיין אינה ברורה.
התאונה אירעה סמוך לשעה 13:00. הפרמדיקים עופר ויניק וחגי קולטון ממד"א סיפרו כי "כשהגענו למקום ראינו את הגבר שוכב בסמוך לבניין כשהוא מחובר לרתמות סנפלינג, ואזרחים במקום סיפרו לנו שהוא נפל מגובה רב בעת שעבד. ביצענו בו בדיקות רפואיות. הוא סבל מחבלה רב מערכתית קשה והיה ללא סימני חיים, ולכן לצערנו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותו במקום".
משטרת זבולון החלה בחקירת נסיבות המוות, יחד עם משרד העבודה. חזי שוורצמן, מפקח עבודה ראשי במשרד העבודה והרווחה, ביקר באתר התאונה. "העבודה לכאורה בוצעה בניגוד לכללים לפיהם נדרשת נוכחות של עובד נוסף", אמר שוורצמן. "נראה כי מדובר בכשל טכני של הרתמות ונקודת העיגון. העבודה באתר עצמו לא דווחה למנהל".
המפקח קרא לבעלי המקצועות להיות ערניים ולפעול על פי כל כללי הבטיחות הדרושים: "על המעסיקים לדאוג כל העת לכשירות ועמידה בכללי הבטיחות בעבודה", אמר.
2 צפייה בגלריה
פועל בניין התחשמל בקרית עקרון
פועל בניין התחשמל בקרית עקרון
זירת התאונה אתמול בקריית עקרון
מדובר בהרוג השלישי בתאונות עבודה בשלושת הימים האחרונים. אתמול התחשמל למוות מוחמד טאטור (21) מריינה, כשמשאבת הבטון אותה הפעיל פגעה בקו מתח גבוה בקריית עקרון, ושלשום נהרג עומר אלשלאלפה (32) מתרקומיא לאחר שנפל מגג אתר בנייה בראשון לציון, במהלך עבודות להרחבת מכון השפכים של גוש דן.
ד"ר הדס תגרי, מנכ"לית הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה: "זהו היום השלישי ברציפות שעובד נהרג בתאונת עבודה. רצף מחריד זה מביא את מספר ההרוגים בתאונות עבודה מתחילת שנה זו ל-49, נתון קשה שמעיד על רמת הבטיחות התעסוקתית הירודה בישראל".