4 צפייה בגלריה
יירוט רקטה סורית
יירוט רקטה סורית
ארכיון
(צילום: EPA)
שלושה שיגורים זוהו הערב (שישי) משטח סוריה לעבר שטח ישראל. שתיים מהרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים בדרום רמת הגולן, ואילו השלישית התפוצצה בשטח סוריה. מצה"ל נמסר כי לא נשמעה אזעקה משום שהתרעה הופעלה בשטח פתוח בלבד. לא התקבלו דיווחים על נפגעים. ביישובי רמת הגולן אומרים כי השגרה נמשכת ולא התקבלו כל הנחיות חריגות.
בצהריים דיווחה רשת "אל-ערבייה" הסעודית כי ישראל תקפה כלי רכב בצפון סוריה סמוך לאזור אל-הרמל שבגבול לבנון. לפי הדיווחים, הרכב שהותקף שימש להברחה והתקיפה בוצעה בצד הסורי של הגבול. צה"ל אמר כי אינו מתייחס לפרסומים זרים.
אמש נורו שלוש רקטות משטח לבנון לעבר הגליל המערבי, ונפלו בים. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. גורם פלסטיני אישר לעיתון הלבנוני "א-נהאר" כי ארגונים פלסטיניים עמדו מאחורי השיגור. "הם רצו להעביר מסר שההתנגדות היא אחת - בלבנון ובפלסטין", ציין.
דיווחים בלבנון טענו שכוחות הביטחון תפסו את משגרי הרקטות בעיר צור שבדרום המדינה, והרשויות המקומיות פתחו בחקירה בנושא. במקביל, צבא לבנון נפרס באזור השיגור הסמוך למחנה הפליטים הפלסטיני רשידיה, מדרום לצור. עוד דווח על כך שמטוסי חיל האוויר חגו בשמי דרום המדינה.
ביום שני דיווחה סוכנות הידיעות הסורית כי "מסוק ישראלי" תקף בית במוצב עין א-תינה הסמוך לכפר חאדר. בתקיפה נפצע, לפי דיווחים, אדם בשם תחריר מחמוד. הוא הועבר לבית החולים בקוניטרה.

לפי דיווחים בתקשורת הערבית, כלי טיס של צה"ל תקף חוליה שהתכוונה כנראה לבצע פיגוע בטווח הזמן המיידי בגבול בגולן, על רקע העימותים שאירעו בדרום. התקרית התרחשה לאור יום בקרבת הכפר הדרוזי-סורי חאדר הסמוך למג'דל שמס. מדובר באזור שבו מנסה חיזבאללה להתבסס בשנים האחרונות ואף ניסה להוציא ממנו פיגוע צליפה שסוכל בתקיפה דומה במרץ אשתקד.

לבנונים הפגינו בגבול ליד מטולה וחצו לישראל, הרוג מירי צה"ל

עשרות לבנונים התגודדו בצהריים בצמוד לגדר הגבול הסמוכה למטולה והבעירו אש. אחדים מהם פרצו לצד הישראלי - וכוחות צה"ל הגיבו בירי, בין היתר של פגזי טנקים, והדפו אותם. אחד מהם נפצע ולפי הדיווחים בלבנון בהמשך נקבע מותו. בערב התחדשו ההפגנות.
4 צפייה בגלריה
פיצוץ וירי של צה"ל סמוך למטולה בגבול לבנון
פיצוץ וירי של צה"ל סמוך למטולה בגבול לבנון
פצצות תאורה של צה"ל סמוך למטולה בגבול לבנון
( צילום: אפי שריר )
4 צפייה בגלריה
חיילים לבנונים ב דרום לבנון ברקע מטולה
חיילים לבנונים ב דרום לבנון ברקע מטולה
חיילים לבנונים ב דרום לבנון ברקע מטולה
(צילום: AFP)
בתחילת התקרית ירה כוח צה"ל גם אש ממקלעים לעבר אחד החשודים שפרץ לישראל, לפי צה"ל לעבר הרגליים. הוא נפגע וחזר עם חבריו לצד הלבנוני, ובהמשך דווח שבבית החולים במרג' עיון נקבע מותו של מוחמד טחאן, בן 21 מהכפר עדלון שבדרום לבנון. אחר כך רוב המפגינים עזבו את האזור, וכוח יוניפי"ל הגיע למקום הפריצה. במקביל פרצה בעקבות האירוע שריפה בנחל עיון.
4 צפייה בגלריה
חשש שמפגינים לבנונים פרצו לשטח ישראל
חשש שמפגינים לבנונים פרצו לשטח ישראל
המפגינים בגבול לבנון
עם חידוש ההפגנות בערב, ירו הלוחמים באוויר מול מפגינים שהתקרבו לגדר. הלוחמים הונחו למנוע בכל מחיר חדירה לשטח ישראל - ולפי דיווחים בלבנון כמה מפגינים נפצעו מאש צה"ל.
בתחילה הונחו תושבי מטולה להישאר בבתיהם, וכן התבקשו לא לנוע באזור הגדר בתקופה הקרובה. בהמשך נמסר כי האירוע בשליטה וכי ניתן לצאת מהבתים ולהסתובב ביישוב. בהודעת המועצה הוזהרו התושבים לא להתקרב עדיין לגדר המערכת של המושבה, וכמו כן נמסר כי האורות בחלק הצפוני-מזרחי של המושבה יוחשכו.
נשיא לבנון, מישל עאון, התייחס לתקרית ואמר שהוא "מגנה את הפשע שביצעו הכוחות הישראליים בפתיחתם באש לעבר קבוצת צעירים שהפגינו בסמוך לגבול הדרומי במחאה על התוקפנות בעזה, מה שגרם למותו של הצעיר מוחמד טחאן ולפציעתו של אדם נוסף. ביקשתי משר החוץ לעדכן את האו"ם על הפגיעה לקראת נקיטה בצעדים הנדרשים".